Cima Comer, 1281 m

Pogled z vrha na južni del Gardskega jezera

Nad severozahodno obalo Lago di Garda se dviguje kar nekaj vrhov, ki so vsi po vrsti izredni razgledniki. Blizu sredine jezera, nad krajem Gargnano, je tak vrh Cima Comer. Kljub skromni višini je vrh 1200 m nad jezerom, njegova lega pa mu omogoča izjemen razgled, predvsem na južni del jezera.

Pristopov na vrh je sicer več, poti pridejo tudi prav z obale jezera, a tukaj bom opisal lepo krožno turo, na kateri bomo obiskali še slikovito cerkvico Sv. Valentina, ki čepi na izpostavljeni polici sredi previsnih sten. Najkrajši pristop na vrh pa bi bil od Rifugio Alpini.

Razgled z vrha

Vrh ima zelo izpostavljeno lego. Poleg južnega dela jezera lepo vidimo tudi na Monte Baldo na drugi strani in še dobršen del severnega dela jezera. Proti zahodu in severu nam del razgleda zastirajo sosednje, višje gore.

Dostopi

Če ture ne začnemo pri jezeru, se je iz Gargnana najbolje peljati gor v Sasso. Parkiramo na začetku vasi. Če pa bi želeli peljati prav do Rif. Alpini, se cestica odcepi v desno na višini 753 m, nad krajem Formaga.

Poti na vrh

1. Cima Comer iz Sassa

To je lahek (T2) vzpon po gozdnatem grebenu, s katerega pa je na številnih mestih lep pogled na jezero. Na nekaj mestih je steza ozka in strma, a posebnih nevarnosti ni. Tudi obisk San Valentina gre po izpostavljenih policah, ki pa so dovolj široke.

San Valentino

Opis ture. S parkirišča gremo skozi Sasso, nato pa po široki poti naprej čez pobočja, ves čas proti V-SV. Po 20 min vzpona se na manjšem hrbtu desno odcepi steza k San Valentinu.

Že po nekaj metrih moramo po strmi grapi desno dol, potem pa sledimo dovolj udobnim policam, ki nas čez stene pripeljejo k cerkvici. Od razcepa 10 minut.

Majhna cerkvica stoji na polici sredi sten, ermitaž pa so ustanovili leta 1650 prebivalci Gargnana, ki so preživeli kugo leta 1630.

Po ogledu se od San Valentina vrnemo na razcep in nadaljujemo desno skozi gozd. Razen na enem mestu, kjer je pot razdrta, je vzpon prav lahek. Kmalu dosežemo kratek stranski greben, gremo levo in nekoliko bolj strmo gor. V nadaljevanju pot vseskozi sledi grebenu. Z njega se je na dveh mestih možno umakniti levo, v drugo bi nas steza pripeljala k Rif. Alpini. Zadnji del vzpona je nato bolj strm in stezica je šibkejša. Iz Sassa 2 h, k temu je treba dodati še pol ure za San Valentino. Za celotno krožno turo s sestopom mimo Rif. Alpini in naprej po cesti in stezi dol, bomo rabili kake 4 ure.

2. Od Rif. Alpini. Od koče sledimo markacijam v gozd, smer je severovzhod. V več zavojih se pot vzpne pod sedlo, kjer gre levo steza na višji Monte Denervo, mi pa gremo desno na Cimo Comer. 45 min.