Skupina Storžiča   >   Kriška gora in Tolsti vrh  >  Kriška gora iz Tržiča

Kriška gora iz Tržiča

🚶 1. Tržič – Kriška gora T2, 2 h 30 min, T2

Od Sv. Jožefa nad Tržičem, 577 m (do tja pripelje ozka cestica), gremo po markiranih kolovozih in peš poteh navzgor v gozd. Pot kmalu postane kar strma, pripelje nas do Male Mizice in nato Velike Mizice, ki je bolj razgledna. Naslednji odsek poti je še bolj strm in šele ko pot doseže vršni greben, se strmina unese. Vršni del je kar dolg. Kmalu pridemo na prva travnata pobočja, z desne se nam pridruži zahodna varianta poti iz Gozda. Poslej je pot bolj uhojena in sledimo ji do koče.

Kriška gora od zahoda, spredaj je Hudi grad

Pogled na Tržič z Male Mizice

Na Kriški gori, 1981

🚶 2. Lom/Tržič - Kriška gora, 2 h 30 min, T4

To je zanimiva, a zahtevna pot s severne strani, ki jo lahko lepo povežemo v krožno turo s pristopom št. 1  iz Tržiča, a ta pot je primernejša za vzpon. Iz Loma je pristop vsaj za 20 minut hitrejši, saj je izhodišče za dobrih 100 m višje. Sicer skupaj 2 h 45 min.

Nad Tržičem turo lahko začnemo pri cerkvi Sv. Jožefa, lahko pa tudi nižje, pri Sv. Mariji. Stičišče obeh pristopov je na 664 m, od koder po kolovozu še malo nadaljujemo proti severovzhodu, nato pa skrenemo desno, po poti na Brčov rovt. Na vzhodni strani ga omejuje izrazit greben, na katerega pride tudi steza iz Loma. Odslej mu dalj časa sledimo proti jugu, pot pa postaja vedno bolj zahtevna. Na več mestih je potrebna varna stopinja, čez strme, izpostavljene skale nam šibko stezico pomagajo slediti redke, stare markacije, na nekaj mestih so namesto jeklenic na  korenine pribita trhla stebla.  Na višini 1035 m je razcep. Do sedaj vodilne modre markacije skrenejo čez pobočje v levo (napis: lovska koča), naša smer pa gre strmo naravnost navzgor. Nekako na višini 1200 m se greben začne obračati v levo, nismo pa še na vrhu. Do koče je še 45 minut vzpona.

Iz Loma pa je začetek ture takle: Od cerkve gremo proti jugu do vrha travnika, tam se držimo desno. Nato pa nemarkirana pot naredi oster ovinek na desno, na grebenu nad Brčovim rovtom pa spet v levo in se kmalu pridruži poti iz Tržiča.