Sud-est de Montenegro. Dades.

Fecha de publicación: Nov 21, 2018 2:52:5 PM

Virzapar

Viure

• Country house "Lipa" Komarno: a veure, el primer dia abans d’arribar se’ns va caure el mon a sobre, volíem estar a prop del llac i no fer més cotxe del necessari, i la veritat és que aquesta casa això no ho compleix, més aviat el contrari. Doncs està a uns 10km d’Skadar per un coll de muntanya en la carretera que ‘voreja’ el llac direcció Rikeja Kornevica. 10km que és van fer eterns la primera vegada però que cada cop se’ns feien més curts i que ens oferien unes vistes privilegiades d’aquesta veritable joia que és el llac Skadar. Dit això, i que potser si no hagués estat per la ubicació de la casa no haguéssim anat a Rikeja Kornevica, la casa ens va anar molt bé. Una altra casa antiga, segurament del pare del senyor que ens la va llogar, amb des habitacions, lavabo i un saló amb cuina on la cuina tornava a ser petita (sense voler faltar al respecte, crec que és una senyal clara de societat masclista). A més a més teníem un petit terreny per nosaltres (llàstima de les abelles) i els propietaris ens van fer un fart d’oferir-nos vi i fruita. Un lloc que ens va agradar molt ja que ens va permetre conèixer una mica més Montenegro, o el seu passat des de les fotos de la paret de la casa. Combinat amb un bon wifi i amb un preu d’escàndol, 100€ per 4 nits... a 10km del llac.

Oci

• Passeig en barca: només entrant al petit poble d’Skadar, un bon grapat de ‘caça turistes’ se’t llençant a sobre per oferir-te les seves activitats. Nosaltres ens vam quedar amb un dels primers que ens oferia el tour bàsic de dues hores en barca pel llac amb diferents zones contemplant les plantes i els ocells (sobretot) del lloc i un bany en una platja per 28€ els 4 (20€ de vaixell i 8 d'entrada al parc natural). No podem comparar però segurament tots deuen fer i cobrar més o menys el mateix. Això sí, paga la pena.

• MenjarKonoba Badani: restaurant molt ben posadet mirant al llac on s’hi està molt bé si no fos per les abelles. Vam dinar força bé però sense ser espectacular per 42€ tastant els 3 peixos del llac disponibles, truita, carpa o anguila. El que més ens va agradar va ser la truita, casualment, el més conegut per nosaltres.

Transport

• Peatge: no és ben bé a Virzapar, però l’únic peatge que hi ha a Montenegro (suposem que fins que facin l’autopista que estant construint al arribar a Podgorica per canó del Moraca) està sortint de Virpazar per arribar a la costa adriàtica. Costa 2.5€.

Murici

• Pàrquing: per deixar el cotxe en un descampat i anar a la platja ens van cobrar 2€. D’aquells euros que dius... impost al turista... però vaja...

Bar

• OciStari Bar: l’entrada a la fortalesa ens va costar 3€ adult, gratuït pels nens.

Menjar:

• Gelats: al carrer ‘maco’, el de les botiguetes per anar a la fortalesa, vam menjar gelats artesans per 1€!

• Kaldrma: restaurant pseudo-vegetarià al carrer principal, pujant a l’esquerra, maco i vam menjar molt bé, en especial recordem uns pebrots farcits i unes mandonguilles espectaculars. Molt recomanable i molt bé de preu, doncs vam pagar 41€. El nostre problema, de nou, les abelles.

Transport:

• Pàrquing: el pàrquing per accedir al casc antic costa 1€ tot el dia, es deu poder aparcar sense pagar (i segurament no gaire més lluny) però vaja, pel dispendi que és..

Rikeja Kornevica

• MenjarStari most: no ens va agradar. Vam fer un dinar semblant al de dos dies abans a Virpazar, però ens van atendre tan malament que no podem guardar un record gaire bo independentment de si el dinar era més o menys bo, i tampoc és que fos espectacular la veritat. El preu, l’estandar 45.5€.

• Most ina: vam berenar a per 13€ (un pèl car) en un altre restaurant, el que està just al costat del pont, però vam estar millor que on vam dinar.

Oci

• Vaixell: vam repetir experiència però en aquesta part menys turística del llac Skadar, on és més aviat un riu pla que un llac. Vam pagar 25€ per l’excursió i 8 d’entrada al parc, a canvi, un passeig molt més tranquil (la barca era per nosaltres), un paisatge preciós, una quantitat d’ocells fascinant i un bany en un recó del llac amb nenúfars. Molt bona experiència.