Terceira. Dades

Fecha de publicación: Jan 12, 2018 4:41:12 PM

General

• Viatge: ja ho hem dit força vegades però per resumir... un xollo. 660€ els 4 pel vol Madrid-Terceira i 7 nits amb esmorzar a l'hotel Angra Garden, un *** situat a la mateixa Praça Velha amb vistes magnífiques, gimnàs i piscina. L'esmorzar era d'aquests continentals - senzillets dels que acabes tip de veure cada dia el mateix (i de les olors). Les habitacions eren senzilles però vam tenir dues comunicades per un hall al que accedíem per una única porta, així que malgrat la falta d'interruptors, vam tenir molt espai. Ho vam agafar per Nautalia però l'oferíen diferents intermediaris, ja que era un viatge ofert per PortugalTours i subvencionat pel govern de Portugal que segons ens va dir posava 3000000€. (per cert, el trasllat aeroport - hotel també estava inclós)

• Parking larga estancia de Barajas: vam deixar el cotxe en aquest pàrking 'descobert però tapat' 7 díes per 45€. L'hagèssim preferit cobert i més aprop de l'aeroport, però pel preu i tenint trànsfer gratuït fins l'aeroport doncs no ens podem queixar gaire.

• Peatge: Anada BCN - Madrid per autopista 29.4€. sortint de casa a les 2:00 a.m. i tenint hora d'arribada i havent de deixar el cotxe a Barajas no volíem arriscar així que vam tirar per autpista. La tornada en canvi, vam agafar l'autovia a Soses, per tant vam pagar 12.7€.

• Cotxe: el nostre 'flamant' Opel Corsa ens va costar 169.5€ per 5 díes de lloguer 30€/dia més 19.5€ per la cadireta per l'Aranet. El cotxe per una illa tan petita i no havent de carrossejar equipatge, que de sobres. Vam agafar assegurança a tot risc, si no, amb franquícia de 400€ eren 20€/dia.

Angra do Heroismo

Menjar

• Birou Bar: la nostra primera experiència culinària a Terceira va ser una hamburgueseria rumanesa, si més no curiós, lloc modernet per gent jove on vam tastar la vedella azorí en forma d'hamburguesa, un plat molt bo i súper econòmic en aquestes illes. Vam sopar els 4 per 34.50€ amb propina inclosa.

• Bio Azorica: restaurant vegetarià als jardins de Terceira. Vam menjar per 43€, no és un timo però per ser vegetarià la matèria prima no era gaire cara i els plats normalets, de fet el tofu era força justet. El que si era bò eren els pastissos, així que per berenar pot ser ideal.

• Cais d'Angra: restaurant al port que intenta ser un restaurant d'aquells de port esportiu però no és queda a mig camí (per nosaltres ideal). Un altre sopar a base de sopes, pastes, hamburgueses, algun altre plat i gelats per 41€. Paga la pena.

• Tasca das tias: un dels llocs recomentas de la capital i on vam fer un dels sopars 'bons'. El lloc està molt ben decorat i el menjar està prou bé però tampoc ens va deixar corpresos. Pels nens, menús infantils, per nosaltres ens vam partir uns entrants locals on hi havia una saltxitxa amb una pinta de cagarro curiosa, i de gust mediocre i de segon la Mireioneta es va agafar un plat de bacallà que no li va agradar gaire i jo una tonyina, més digne que el bacallà però que tampoc era 'lo más'. De postres vam tastar el més típìc de l'illa, les Doña Amelias... força normaletes i el formatge amb guayaba, que sí que ens va semblar una bona combinació. Vam pagar 57.5€. Si haguèsim de fer un sopar a Angra, nomñes un, NO seria la nostra opció.

• Athanasio: el primer de gener vam berenar a aquesta pastisseria del carrer principal d'Angra on vam millorar el nivell de les Doña Amelia. El berenar pels 4 ens va costar 8.20€. ës un lloc estret però si t'agraden els dolços paga la pena aturar-te.

• Copacabana: l'únic bar-restaurant obert el primer de gener per sopar a Angra (sembla que l'invasió d'espanyols els hi va importar ben poc) i on ens vam apinyar una bona part dels altres 'expedicionarios' i locals en un lloc que no feia gaire bona fila i on els cambrers van resultar desbordats, però on encara vam menjar sopes hamburgueses i carns molt millor del que pensàvem per 34.2€.

• O forno: la pastisseria típica per comprar Doña Amelia per emportar, vam comprar 12 per 14,4€, més cares que a cap altra lloc. Encara les tenim per menjar, teòricament aguanten un mes.

Transport

• Zona blava: es paga de dilluns a dissabte de 8 a 18 no festius en tota la part turística. Degut a les dates nosaltres només vam pagar dos matins, la primera hora és a 0.60 i després cada hora és una mica més cara i es pot pagar fins a 4 hores.

• Benzina: a 1.45€/L la sense plom.. cara!

Centre

Oci

• Gruta de Natal i Algar do Carvao: les atraccions turístiques més importants de l'illa, sobretot la segona és poden visitar per 6€ cada una o per 9 en un tiquet combinat. Els nens menors de 12 anys no paguen.

Santa Barbara

Menjar

• Cafe tristao: vam berenar en aquest bar perquè no trobàvem res més, un bar típic de locals de Terceira on només entren homes i vam flipar pel preu, 6€ per 4 begudes i 3 pastes tant com pel nivell d'espanyol i d'anglés de la noia que ens va atendre.

San Mateus

Beira Mar: un dels restaurants més típics de Terceira es va convertir en el sopar més car del viatge, 76€ (que ja diu de com de barata és l'illa) per menjar dos menús infantils, cracas (un tipos de percebe amb molt bon gust), lapas, unes vieres un pel xicletoses tot sigui dit, i un pop i un bocanegra a la graella espectaculars. Més postres (on ens van clavar 4€ per una rodanxa de pinya) i cafè. S'hi ha d'anar.

Praia do Vitoria

Menjar

• Cervejaria Santa Cruz: a la plaça major d'Angra, la fila que feia no era la millor però ens va servir per aixopluigar-nos de la pluja i dinar, a base de pizzes i hamburgueses d'una manera correcta (millor del que pensàvem) per 32.5€ i com no, incloent uns dolços per postres que ja ens van confirmar que de 'bolleria' a Terceira en saben força.

Altares

• Caneta: un altre dels lloc clàssics per menjar a Terceira, lloc ideal per menjar carn de vedella (envoltat de vaques) i on vam tastar la Alcatra, el plat típic de l'illa, un estofat de carn que sobretot va agradar als nens, fins el punt que vam tornar dos díes després perquè mengessin de nou, bé la espadetta -tres filets de vedella fumejant penjant d'un ferro que es van fotre unes senyores a la taula del darrera nostra també va influir- El primer dia, amb entrants, sopa, la famosa alcatra per nosaltres i carn pels nens, més begudes un cafè i postres, on ens va agradar molt el dolç de vinagre. El segon l'alcatra va ser pels nens i nosaltres ens vam menjar la espadetta (salivo de pensar-hi) i un altre tall de carn, a més de tastar un licor de mores de l'illa de Pico (dolent), Passant de 50 a 65€ d'un dinar a l'altre, però per ser carn bona i ben cuita no és gens car.

Biscoitos

Menjar

• Tasca de Ana: de veritat, és un xiringuito, on només pots prendre cokes, sucs embotellats i bifas gens elaborats, però aquest food track en aquella corva i amb l'Ana allà produeix una sinèrgia que va fer que donèssim la volta per tornar a agafar la carretera que surt des de la zona de bany de Biscoitos cap a Praia per aturar-nos allà, prendre dos sucs (1€ cada suc), jugar i xerrar una estona amb l'Ana