Castrumfidelis

Fecha de publicación: Dec 09, 2013 10:38:51 AM

Vam sentir per la ràdio que aquest cap de setmana es celebrava la fira medieval de Castelldefels, després de mirar-ho per internet i veure que coincidia amb la de Vic, vam pensar que seria una bona idea anar-hi ja que al ser molt menys dita, l'afluència de gent seria molt més adient sobretot anant'hi amb 'bici i carrito' que no pas a la de la capital d'Osona on ja vam patir per moure'ns fa 2 anys.

El dia era perfecte per anar d'excursió i iaxí tots 5 (amb els nens i la La) confinants al cotxe, ens hi vam enfilar al migdia cap a Castelldefels. Tot arribant, a l'alçada del canal olímpic de la vila vam pensar que potser un cop vista la fira i tenint present que, a veure, Castelldefels no és una gran metròpolis doncs, potser després de dinar podríem anar-hi a veure que tal (jo ja ens vaig imaginar a tots confinats igual que al cotxe però dins d'una canoa) s'ho passava en Pauilolo en una piscina tan gran com aquesta.

Minuts després, ja aparcats pagant 2€ per 1h 30 de zona blava, vam voltar pel centre de la vila, que, com ja hem dit abans, té poqueta cosa a banda d'un parell de masies i unes torres de vigilància força lletojotes. El més destable per mi és la seva distribució, encara present, ubicant la vila a resguard del Castell del segle XV que dóna nom a la població. i és en aquesta mateixa zona on la ciutat es va disfresar de vila medieval.

Vam encertar de plè en el fet que el volum de gent era més que adequat per anar-hi amb dos petits i el passeig tot mirant la fira d'artesania va ser molt agradable, llàstima que en Pauet encara és un pèl petit (i poruc) per les atraccions 'medievals' que hi havia (tot això que ens vam estalviar).

Un cop donada la volta amb punt i final a la plaça de l'ajuntament on hi havia un 'pseudo-espectacle' de cetreria, vam recular fins al principi per tal de dinar en un dels establiments de la fira que ens havia fet bona pinta al principi i que ens va fer mala pinta quan vam haver de pagar, doncs els 63€ per dues racions de pop a la gallega, dues de patates a lo pobre i dues de lacon, 2 cokes i dues aigues, ens va semblar car. La qualitat era normaleta i la quantitat més que correcta ja que de fet, va sobrar menjar (potser si el lacon hagués estat més bó no hagués sobrat)

Un cop dinats i jugats (xapó pel loop per nens), vam fer una agradable passejada, tot i fer pujada, fins el castell. El millor és la passejada, ja que ni el castell ni les vistes són per tirar cohets. En aquest punt, i com sempre passa, un cop adalt, només es pot fer una cosa, baixar, on en Pauilolo ens va demostrar les seves habilitats en el descens amb bicicleta. Abaix de tot, una crep (3.5€) per completar el dinar en una altra paradeta medieval i cap al cotxe.

Per temes d'horaris i de situació, vam deixar el canal per un altre dia, així vam tornar directes cap a Barcelona on vam fer una ràpida parada al mirador de l'alcalde a Montjuïch, on vam veure el port i la costa amb una llum molt xula mentre la mireioneta es prenia un cafè més que digne al xiringuito.

Una última parada tècnica més, a l'Starbucks, per tal que la La es prengués un Chai Late va ser el punt final a un dia d'excursió amb la motxilla i el bastó on ens ho vam passar molt bé fent una sortideta de menys de 20 kilòmetres però de mes de 400 anys en el temps ;p