L'Escala i Sant Martí d'Empúries. Dades

Fecha de publicación: Jun 14, 2019 11:9:40 AM

Transport

• Peatge: la veritat és que és tan més còmode arribar a la Costa Brava ara que quan era petit que els 1.66+10.10€ per trajecte dels peatges de la c-33 i l’AP-7 és paguen gairebé amb gust. Et pots estalviar el de la c-33 i part de l’AP7, però el de sempre... compensa¿?

Sant Pere Pescador

• ViureCàmping Las Dunas: no era en absolut un defensor dels càmping, i encara menys de les tendes de campanya, però sí de que hi ha (unes quantes) “veritats absolutes”, entre elles que tot té pros i cons, i que tot té el seu moment. Sumat això a “l’obligatorietat” de comprar una tenda pel nostre viatge a Còrsega, ha fet que ens anem aficionant al càmping i la veritat és que amb l’edat dels nostres nens s’ha convertit en una alternativa perfecte, per preu, però sobretot per com ho gaudim. Vam reservar aquest càmping perquè pel pont de maig encara estava en temporada baixa i vam pagar 45€ nit, per estar en una parcel·la amb electricitat en un càmping elegant, còmode, ampli... simplement perfecte amb TOT, el típic no cal dir-ho, però és que a més té accés directe a la platja i sobretot, té un parc aquàtic, la zona de piscines és tant increïble que, el típic, no era gens fàcil treure els nens d’allà. De la resta de serveis, el súper té uns preus molt raonables, de la restauració, vam fer un dinar i un sopar a la rostisseria per uns 20# cada àpat (pollastre a l’ast, nuggets i tal), vam sopar un altre nit al bar gran a base d’entrepans correctes per 30€, però ens van amenitzar amb un tribut a Michael Jackson, ens van cobrar 8€ per dues crepes de Nutella, llogar una bici al dia costa 13€ i llogar una manta 6€. És a dir, com el súper, tot preus força correctes, que encara fan que gaudeixis del lloc. També volem fer referència a que l’atenció de tot el personal del càmping va ser de 10. Un lloc per tornar se’ns dubte!

• MenjarLa Placeta de la Muralla: anàvem recomanats i realment és un lloc per recomanar, doncs no està al centre turístic i d’entrada, per fora no et cridaria a entrar. Això sí, un cop a dins està ben arreglat. I el més important, és menja molt bé, i força bé de preu dues racions de croquetes, molt bones, uns canelons boníssims, pop a la brasa (aquest més maco que bo), i un arròs amb safrà es-pec-ta-cu-lar, més beguda i postres, 90€.

L’Escala

Oci

• Runes d’Empúries: Vam pagar 10€ per persona (l’Aranet encara no paga) per fer la visita virtual, que està bé, però esperàvem més. Això sí, el lloc, les vistes i la seva història són, per nosaltres, un MUST que al estar lluny de Barcelona encara es pot visitar amb calma.

Menjar

• L’Esculapi: ja és un clàssic per nosaltres, i és que la seva ubicació i, la seva pizza Salvador Dalí, amb llimona i ceba caramel·litzada és per treure’s el barret (tot i que ens va agradar més el primer cop). Vam sopar 4 pizzes, més begudes i un tallat per 68.35€.

• La Clota: un altre restaurant al que vam anar recomanats. Restaurant per menjar peix i marisc al port de l’escala però sense ser un lloc típic de port esportiu. Ens va agradar i vam aprofitar que al ser dilluns hi havia un menú de 16 que va consistir en amanida i paella per un costat, i espàrrecs i lluç per l’altre, més dos plats de carn arrebossada, postres, beguda i cafè , però sobretot, unes tallarines que vam agafar d’entrant, que gairebé les trobem a faltar. Quina autèntica delícia, realment creiem que és un restaurant per anar a “gastar-te’ls”. Vam pagar 62€, però el compte va ser bastant curiós.

• La Punxa: Només el lloc, a la plaça de la Sardana mirant el mar ja paga. Vam fer un berenar-sopar a base d’entrepans, bons i currats (hamburguesa, pollastre, vedella...), més begudes, per 30€. Un pel car, però de nou, el lloc és paga.