Nord de Montenegro. Dades

Fecha de publicación: Oct 27, 2018 2:23:10 PM

Zabljak

Viure

• Stey Farm Kamena Kuca: a veure, el lloc freak del viatge, allotjament rural a 10km de Zabljak (que vol dir molt rural i molt a les afores). Lloc ideal per desconnectar del mon i on els nens van interactuar (menys del volgut) amb els animals de la granja (cabres, vaques, rucs, cavalls i gossos) i una mica amb els nens de la família. De fet, la família va ser el més freak de tot. Ens va rebre "l'avi" (que no parlava anglès) de bastanta mala gana (no li deu fer il·lusió llogar la casa tradicional), llavors l'àvia ens va ensenyar la casa (també amb l'idioma dels signes. Per altra banda, la besàvia, quan passava per allà entre munyir cabres i tancar vaques al corral (sí, la besàvia) ens oferia cafè però mai en portava. L'endemà va arriba la filla (que teòricament parlava anglès) dient-nos "sorry I worked tomorrow and I was not here" (sic). I el darrer dia, ja amb el marit ens vam poder comunicar amb aquesta parella que viu a Belgrad amb els seus fills però que passen l'estiu aquí. La casa en sí, doncs el millor el preu, 130€ per 3 nits a una autèntica casa tradicional (per no dir vella i plean de trastos vells) però que hauria d'estar una mica més preparada per acollir hostes, és una estància gran on hi ha una cuina ruïnosa, una taula petita i una serie de sofàs que fan de llit. En un quartet hi ha un lavabo d'aquells que la dutxa está damunt del wc. Vaja, que a la zona hi ha allotjaments millors també força bé de preu. Això sí, vam esmorzar un dia com reis per 20€ a base d'ous fregits, tomàquets, formatge, pa i priganitze i també vam sopar un dia una sopa montenegrina boníssima, patates bullides, formatge, tomàquet i carn per 5€. The most: un dels bars-restaurants davant del pont del Tara on vam fer un aperitiu amb 2 sucs, 1 cafè 1 crepe i un trilecce inclosos per 12€. De nou, per ser un lloc turístic està molt bé de preu (o al menys ens ho sembla).

Oci

• Parc nacional Durmitor: l'entrada al parc costa 3€ cada adult, gratuït pels nens, es pot entrar de franc si s'entra pel bosc, però vaja... Vam prendre 'un algo' al bar del parc, davant del llac i ens va costar 4€... en llocs així el normal és que t'arrissin, així que aquí perfecte.

• Zipline: hi ha diferents empreses per creuar el Tara en tirolina, nosaltres no ens ho vam pensar gaire, de fet vam agafar els primers que ens van abordar, és distingeixen pel color. La nostra era "la groga" que és la segona més llarga (la verda, és la més llarga i ràpida, però amb nens aquesta ja va bé). Vam pagar 50€ per tirar-nos 1 cop cada gran i dos cops en Pauilolo. I podem dir que no fa gens de por i que és molt divertit.

Menjar

• Lupo d'Argento: segons la Lonely, era el millor lloc de Zabljak, d'estètica estava força bé, però el menjar, en el nostre cas a base d'amanida, pizza, pasta i car, força mediocre. El bo que té qualsevol lloc Montenegro, és que amb un plat i les postres en tens de sobres, llavors, el millor el preu, 47€.

Pljevlja

• Tri Sesira: aquest cop la Lonely si la va encertar, doncs aquest vam dinar molt bé en restaurant tradicional, a base d'una graellada de carn, una súper hamburguesa i dos plats més per 28€. Dir que la bola de gelat costava 0.50€ (així que clar, no la vam perdonar). Molt recomanable.

Biogradska Gora

• Parc Nacional: doncs, com a tots els parcs, l'entrada només la paguen els adults i costa 3€ per cap.