París. Dades. Desembre 2019

Fecha de publicación: Dec 04, 2019 9:17:41 PM

Vélizy-Villacoublay

Dormir

• Novotel Suites París Velizy: dir que hem pagat 89€ per una habitació sona gairebé a broma, i si diem que no ens penedim encara més. Ara bé, això és París i els preus són el que són, no trobàvem res més barat on poguéssim aparcar i assolir els nostres mínims, que no són gaire. Aquí tenim wifi (que no ens cal a França), pàrquing cobert i una habitació molt gran amb un llit de matrimoni i dos individuals, això que fan els francesos de separar wc i bany, una taula grossa (amb només una cadira, suposem que perquè han desmuntat el sofà per fer un llit) i un espai amb cafetera nespresso (que la Mireioneta no ha perdonat) una pica, nevera i microones, que ens ha anat de perles per improvisar un sopar a base de plats preparats. I també tenim l’esmorzar, que ajuda a compensar el dispendi, o com a mínim els 5,6€ de taxes que vam pagar a més a més del preu.

Menjar

• KFC: vam anar a un dels diferents centres comercials que hi ha a prop de l’hotel i vam tirar de menús per dinar per 38.6€. Un bàsic vaja, on tenien menús amb formatge reglet (vive la France!) i on se’ls hi havia acabat el pollastre!!!

París

• MenjarVille de Nadal de la Defense: els preus dels gofres/crepes amb Nutella era de 4€, que dius... i havent-hi Nutella, cal fer crepes d’una altra cosa... bé potser de Nutella i plàtan.

• Starbucks la Fayette: un dònut, un aigua, un cafè amb llet i dues muffins 16,2€. Car, com és sempre l’starbucks, però aquest, amb les vistes a les galeries i, més concretament a l’arbre de Nadal, queda compensat.

• Chez Papa: restaurant ben francès a la rue de Montmartre, vam menjar un magret de pebre negre, un altre amb crema de porros, dos menús infantils, que consistien en beguda, plat (una escalopa i una hamburguesa) i postres. Un cafè i “de l’eau” que sempre baixa el preu. Per 56.60€. Vam sopar força bé, per aquest preu... tornaríem, si no fos per la gran varietat de llocs que hi ha en aquesta zona!

Transport

• Pàrquing de la Defense: és una mica liat entrar amb el cotxe i encara més com a vianant si intentes entrar per una entrada diferent (n’hi ha moltes). Vam estar gairebé 3 hores i vam pagar 6,60€, que és barat, però ho va ser pel fet que vam comprar al súper d’allà i vam reduir 1h 30’ de temps.

• Pàrquing les Halles Saint Eutache: per anar tranquils vam reservar mitjançant l’app de Parclick un tiquet per tot el dia per 25€, i degut a que no és fàcil arribar-hi la tranquil·litat va donar pas a nervis. Això sí, el pàrquing, un cop a dins, està molt bé. Només s’ha de saber que t’has de passar de la plaça de les Halles i donar la volta per entrar-hi.

Oci

• Louvre: vam comprar les entrades online pagant 17€ quan a la taquilla costen 15! El tema és que comprant-les pe internet fixes l’hora d’entrada (que nosaltres vam petar) i et saltes la cua llarguíssima que fas per aconseguir una entrada allà mateix. Dit això, siguin 15 o 17 són diners ben invertits! El preu és per adult (major de 26 anys). Els menors no paguen. A banda d’això vam dinar al mateix museu, dues amanides, dos entrepans de pa de pretzel, una coke i una cookie per 32€. Caret sense ser una estafa i correcte al gust.

• Roda de París: amb aquesta, la Mireioneta i en Pauilolo van pujar a la seva roda número quatre, després de Londres, Marsella i Sevilla. Ubicada al jardí de les Tulleries té unes vistes increïbles de la torre Eiffel, el Sena i el centre de París. A partir de 12 anys costa 12€ i si tens menys, la meitat.