S'acaba l'estiu. Mercè 2013.

Fecha de publicación: Sep 23, 2013 8:38:12 PM

És ben curiós escriure el post de l'escapada d'una data assenyalada el dia abans de la mateixa, però gràcies a la pèssima organització del calendari escolar a Barcelona, que no permet la conciliació laboral-escolar, ens hem quedat sense pont de la Mercè (això sí el 4 de novembre els nens fan festa) i només hem pogut gaudir de dos dies de la que segurament serà l'última escapada de 3.

Gràcies a offerum vam trobar una oferta als apartaments Mediterranean Suites de Salou. Dos nits, els 3 en un apartament ampli, però justet, és a dir, sense tele, ni microones i tot el que hi havia més aviat cutre, però pel mòdicpreu de 78€. I allà que hi vam fer cap el mateix divendres.

Un cop instal·lats vam sortir a inspeccionar la zona, que, com ens imaginàvem, era la de 'marxa'. Per sort, entre que ja s'acaba l'estiu i que aquests apartaments queden en un raconet del barri, no ens vam veure gaire afectats per la juerga que hi deu haver per allà, infinitat de locals amb persones amb l'únic objectiu de caçar al guiri perquè consumeixi al seu establiment. I vist que pràcticament tot el poble són apartaments turístics, doncs guiris amb ganes de juerga, els que vulguis. I és que tot i ser temporada baixa, passejar de nit per l'avinguda Carles Buigas, donava una sensació de Khaosan Street 'quepaqué'. Nosaltres, evitant aquest 'tumulto', vam sopar a la Tagliatella, canelons, entrecote i rissotto de foie (amb tres plats n'hi va haver més que de sobres pels tres), aigua, una coke, i un tallat, 60€. Després, a dormir.

Dissabte, vam sortir a conèixer la vila més enllà de l'oferta de turisme de borratxera. El passeig de Jaume I és molt agradable si no mires cap a la zona dels apartaments. El monument per conmemorar el punt on va sortir la flota catalana per conquerir Mallorca ens va deixar un pèl freds. L'escalfor la vam recuperar amb les cases modernistes que hi ha més cap al centre i amb un passeig pel moll, més bany a la platja d'en Pauilolo amb un amic anglès, ens sorprèn, i ens alegra, com mica a mica va perdent timidesa. Nosaltres mentrestant, contemplàvem, la bahia de Salou, formant un port natural força maco... bé, i l'activitat de moda a Salou, pagar 50€ per ser arrossegat des d'una barca, enganxat a un paracaigudes i disfrutant de les vistes a molts metres d'alçada!

Tocava dinar, doncs amb els gelats, bons i cars de La Ibense, no en teníem prou. El lloc triat, el restaurant Thalassa, al mateix passeig, menú per 14.5€ molt més que correcte, els nens vam menjar espaguetis i peix amb patates. La senyora, amanida i fideuà de calamars, postres i beguda inclosos.

Per baixar l'àpat, passegem per la vila de Salou, l'autèntica, on deu viure algú quan la marabunta de turistes marxa a les seves terres, una vila normaleta, sense res especial, així que per tal de tranquilitzar a en Pauilolo, tornem 'a casa' i ens fiquem a la piscina de l'hotel, on no hi toca gaire el Sol i l'aigua està freda de c*****s, però això als nens no els hi importa gaire...

Poca estona després estàvem a l'habitació, en Pauet no va fer migdiada i amb el tute de tot el dia estava rendit, així que ben d'hora ben d'hora, tots a dormir.

Ahir comencem com vam acabar el dia anterior, banyant-nos en una piscina on no li toca el Sol (tot i que el de manteniment, un senyor diríem que... peculiar, digués que pel matí hi tocava de ple). Després, agafem el cotxe i anem a cap Salou, la punta nord del poble i que, a part de ser colònia russa, ha estat el descubriment del viatge doncs una sèrie de cales a peus de pinedes estil costa brava i on antigament s'hi amagaven els pirates, ens mostren un paratge preciós. Ens banyem a cala Vinya abans de dinar a la taverna anglesa Smugglers, amanida de cranc, costella de porc (enorme com deia la carta), teriyaki de salmó amb noodles i menú infantil, amb aigua i dos pastissos anglesos de postre (apple crumble i banana cake amb tofee), més tallat, 45€. Vamos, que estant de turisme paga la pena.

El dinar s'acaba i amb ell anem posant fi al cap de setmana, una última visita, al cap del cavall, el sortint més pronunciat de Salou, suficient per definir el que ha estat el cap de setmana, VACANCES, allò que molts cops quan viatgem oblidem que també forma part del viatge, estar tranquils a un lloc i tenir ganes d'estar-t'hi més temps. Tot això va ser la breu visita al cap del cavall, al cap de Salou i a Salou, més que el turisme de borratxera.

L'epíleg va ser una tornada en cotxe per carretera, apuntant per una propera sortida el poble de Castellet (descomunal castell) amb el pantà de Foix al costat i un últim bany a les cases del Garraf on la Mireioneta va enxampar a dos... (que la web està oberta a tots els públics... marranos!!!)