Estada estival a Vilallonga 2014

Fecha de publicación: Sep 07, 2014 10:5:0 AM

Més curta del que voldríem. Així ha estat l'estada a Vilallonga aquest estiu, la manca de díes i haver posat el viatge a Sardenya enmig de les vacances no ens ha permés fer-ho d'una altra manera i com sempre. hem baixat amb la sensació de: 'A partir d'ara, vindrem més sovint'.

Vam arribar dijous al vespre i... feia fred, fred que ens ha perseguit gairebé tots els díes, dormir amb mantes, anar tapats... quina manera de començar les vacances d'estiu!! Ok a que a la muntanya faci més fresqueta i no pateixis la calor del mes d'agost, pero aixo ha estat massa!

Divendres després d'anar al parc de la piscina, fem parada per dinar a Molló, al hotel Calitxó, un menú força bo per 20€, lloc apuntat per a futures visites.

Un cop dinats anem al Molló parc d'aventures, un parc amb circuits de tirolines, ponts nepalís,... on en Pauilolo després destar-s'hi una bona estona jugant als inflables, (3€, temps il·limitat) fa el circuit pre-infantil (4€ per a nens de 2 a 5 anys) i li agrada tant que repeteix al circuit infantil (3€ al ser repetició, nens de 4 a 8 anys, ventatges de ser alt), en el segon, al final li venç el cansament, pero la veritat és que s'ho va passar d'allo més bé i nosaltres igual o més veien com el seu esforç.

Dissabte va ser un dia tranquilet, pel matí vam fer una mica de '4x4' per arribar a Freixenet, un veïnat de Camprodon on feien festa major, una mica de tir al plat i una mica de gincama de tractors (aixo últim em va decebre una mica ja que ho esperava més espectacular). Per la tarda, vam passejar fins l'ermita de les dolors on hi havia una exposició de fotos particulars antigues de Vilallonga.

L'últim dia vam canviar de comarca i provínvcia, vam conduir fins la Pobla de l'Illet, on vam dinar al Xiri, tapes i entrepans per uns 10€ cada un. Ben dinats vam fer la visita que li donava sentit a aquest pont, els jardins d'Artigas, disenyats per Antoni Gaudí al senyor del mateix nom en agraïment per l'hospedatge ofert al geni reusenc quan aquest va estar al poble fent una casa pel seu mecenes Eusebi Güell.

El Parc mostra les icones típiques de Gaudí, arcs de volta, barreja amb la natura i elements cristians. En particular ens va agradar la glorieta situat al punt més alt pero en general, tot el jardí és molt i molt recomenable. A més a més és un passeig curtet i es segueix un recorregut tipus IKEA que ho fa facil i ame per a tota la família.

Tanquem la visita amb una segona visita pel centre de la Pobla, un altre d'aquells pobles pirinencs, sense res a destacar en concret pero amb alguns edificis molt macos. Fem un berenar sopar perque tenim clar que en Pauilolo s'adormira de tornada a casa i, com he dit abans, tornem a casa.