Badia de Kotor Dades

Fecha de publicación: Oct 04, 2018 3:59:6 PM

Kotor

Viure

• Apartmani Dada: l'apartament d'en Mario està molt bé tot i que no té cap luxe més que un bany molt gran i un internet ultra-ràpid. De fet l'habitació està bé però per 4 ja es queda justa i la cuina encara ho és més, fins el punt que només la vam fer servir pels esmorzars i per un sopar. La seva ubicació és bona però no és espectacular, doncs no està al casc antic (descartat pels sorolls i les escales) però estaria millor un pèl més a prop del mateix. El que es fa especial és el tracte que ens va donar en Mario i la seva mare (entranyable) familiar sense empallegar, com els Priganice (bunyols montenegrins), que ens van oferir, fets per una cosina seva. Vam pagar 190€ per 4 nits (molt bon preu) i si no fos per alguna cosa que compensés de veritat, segurament repetiríem. També vam pagar 70€ per a que en Mario ens vingués a buscar a l'aeroport de Dubrovnik, i 80 més perquè ens portés a la tornada des de casa seva fins el nostre apartament a 'Desembarco del Rey'.

Menjar

• Pekara: ens fa ràbia no enrecordar-nos del nom d'aquest forn que ens va subministrar tots els esmorzars i alguns berenars durant la nostra estança a la badia. Segurament n'hi haurà d'iguals però aquest era molt bo i molt econòmic. Està situat a la mateixa carretera de la badia, al costat de l'hospital internacional. Els croissant, el pa, els pretzels, els pastissets... tot era molt bo, però el trileche, en concret, va flipar a l'Aranet.

• LAV Gastro Bar: local modernet a l'alçada de la platja de Kotor a peu de la carretera de la badia amb una música tan bona com els plats de la carta, tots senzills però ben elaborats. Vam pagar 52€ per dinar els 4 i encara hi vam tornar l'endemà a fer les postres. Molt recomenable per un àpat complert sense entaular-se i bé de preu.

• Ladovina: restaurant-vinateria ben posadet just a les afores de Kotor on vam fer el "sopar bo" de la zona (i un dels del viatge). Vam tastar especialitats locals com el pop (que també va al·lucinar a l'Aranet) i la carn rostida a la manera montenegrina (en forn de llenya) i la rakija, la qual podem dir que es força forta. Ens va agradar i els 69.30€ no ens van semblar gaire cars.

• BBQ Tanja: boníssim! El podríem resumir com una Paradeta de carn i de batalla. De baralla perquè si no ens l'hagués recomenat en Mario no hi haguéssim pas entrat, i Paradeta de carn perquè funciona igual però amb carn, al entrar veus totes les carns possibles, les tries i les cuinen. Nosaltres vam triar un menú per 4 que hi havia ja predefinit i on ens van posar carn de xai, porc i vedella, i incloïa els típics cevapcicis. Tot força bo i a un preu increïble, doncs el menú amb beguda i amanida ens va costar 21.5€. Una experiència que s'ha de gaudir a Montenegro.

• Pizzeria relax: vam triar aquest lloc perquè estava a prop de casa, només entrar el servei no ens va agradar (i no va millorar durant el sopar) i el local, que semblava un intent de pub irlandès cutre ens va fer pensar el pitjor. però per sort tot es va arreglar amb la graellada de peix que ens van posar, tan bo com inesperat. Al final l'ambient del local no va ser dolent i vam poder gaudir d'un molt bon sopar per només 40€ els 4.

Transport

• Taxi: després de dinar al LAV Gastro Bar volíem descansar una estona, després d'un matí de platja, carregats i a més de 30º el que menys ens venia de gust era caminar, així que vam arriscar i vam agafar un taxi. Al preguntar sobre el taxímetre ens va dir que sí, i que la tarifa era 1€/km, així que per 3€ tornàvem a ser a casa. Transport ideal per distàncies curtes sent 4.

• Cotxe de lloguer: des de casa, després d'avaluar diferents opcions vam reservar amb l'agència local Nava un Hyundai Tucson, que tot i ser 4x4 era el que tenia la millor relació qualitat/preu. El motiu era que era de l'any 2006 i tenia més de 200000km d'experiència. Tot i així, la nostra tartaneta no ens va donar cap ensurt i ens va permetre anar tranquils per pistes on d'altres cotxes havien girat cua. No va ser barat, doncs vam pagar 580€ per 12 dies de cotxe amb assegurança a tot risc, però com a mínim podem dir que són de fiar, cosa que després de la nostra experiència a Sarajevo ja és molt.

• Benzina: suposem que deu estar regulat pel govern perque el litre de Diesel costa 1.26€ a totes les benzineres de Montenegro. No cal preocupar-se gaire per si t'estafen o no.

Oci

• Vaixell: com ja hem dit, hi ha infinitat d'operadors al llarg de la badia que ofereixen excursions. Aquestes es divideixen sobretot en dos tipus, la de 15€ a Perast i la de 30 a la Blue Cave (excloent Perast), normalment els ens tenen 2x1. Nosaltres al final en vam agafar una que incloïa les dues coses a més de la panoràmica a Mamula, l'entrada a un bunker de la badia i la visita a l'illa de Nostra Senyora de les Roques per 100€ ja que a més era un 'tour privat' que vam compartir amb una altra família. Va ser una bona decisió. Per entrar al museu de l'església de Nostra Senyora de les Roques vam pagar 3€ els 4. No val la pena en absolut.

Parc Nacional Loven

• Parc Nacional: l'entrada al Parc costa 2€ per adult nens gratuït) i l'entrada al mausoleu 3€ (també de franc pels nens). Realment el parc és molt xulo, el tema (típica discussió), és si val la pena el mausoleu. Jo crec que sí perquè només són 3€, però el lloc és més simbolisme que res més, i segurmanet el parc ofereix altres activitats millors que les vistes des del mausoleu del bo d'en Petar Njegus.

Menjar

• Vam berenar en una de les diferents cases particulars posades a peu de la carretera que puja al Lovcen des de Cetinje (de fet, aquesta pràctica es repeteix al llarg de tot el país), I allà vam berenar a base de Prust i Sirt acompanyats de llimonada (i abelles) per 25€. No va ser barat però vam comprovar que a Montenegro no s'estan per h*****s a l'hora de servir racions, doncs vam tenir pernil i formatge (els de casa són millors) per aquell berenar i per algun que altre àpat. De fet, ens vam endur menjar de mooooolts llocs a Montenegro.