Entre la Torre Eiffel i en Mickey Mouse

Fecha de publicación: Jul 05, 2019 9:3:55 PM

Vam agafar l’allotjament a Lagny Sur Marne pel preu i perquè estava entre París i DisneyLand Paris, doncs en aquesta primera visita també ens volíem centrar en la capital del País, a la qual mai hi havíem estat junts.

Un cop feta la reserva, vam mirar per Google Maps, com era la zona, i, d’entrada, ens va encantar, estàvem al rovell de l’ou d’un d’aquests pobles francesos tan típics, amb edificis de colors pastel i finestres de fusta. A més a més, la casa està a tocar del riu... però és que en directe... encara ha estat millor.

Tot arribant vam veure que el poble estava de festa, i nosaltres estàvem just allà mateix, de fet la música la sentíem des de casa (no era gaire molesta... o potser estàvem enamorats de poble¿?) Un cop instal·lats vam baixar a constatar el que havíem vist, que el poble és preciós i molt francès, i que hi havia una fira a tocar del riu. Per desgràcia nostra, com els francesos van tan d’hora, ja estaven tancant així que no vam poder pujar a res, ens vam quedar jugant al parc i després vam gaudir d’una exhibició espectacular d’un senyor amb moto d’aigua i d’un altre amb jet-ski (crec que és diu així aquella plataforma que et propulsa molts metres sobre l’aigua). L’un feia mortals amb la moto, i l’altre s’enlairava i ballava o saludava o es tirava contra l’aigua com si fos un dofí. Un espectacle molt divertit del que vam poder gaudir els 4.

Un cop acabada l’exhibició vam fer la nostra primera passejada pel casc antic del poble. Preciós. Tan francès, tan agradable, res a destacar, o tot, segons es miri, les banderetes penjades, un rètol de ‘Fromagerie’... Allò que se’n diu fer turisme, o viatjar. Érem feliços. Però també estàvem cansats, així que vam tornar cap a casa abans de sopar, doncs teníem més dies per explorar la zona. Dimarts al matí, com teníem els dos dies de carència després del primer dia d’Eurodisney amb el Fast-Pass, vam aprofitar per anar al Monoprix del poble a aprovisionar-nos, i de pas, fer una altra volteta que ens va servir per conèixer l’ajuntament i l’abadia del poble, una església molt més maca del que ens esperàvem i que es veu que es famosa degut a que hi va resar (i fer un miracle) Joana d’Arc, doncs va lluitar allà contra els Borgonyesos (i no ens queda clar si va ser capturada aquí o no).

I l’últim passeig pel bonic poble que ens ha acollit aquesta setmana va ser el darrer dia de viatge, vam sortir a esmorzar, pensàvem anar a la plaça (molt francesa), on hi havia mercat i estava molt animada, però vam trobar un carreró adjacent que tocava al mercat igual d’animat on ens vam sentir molt a gust.

Havent tret el ventre de pena vam tornar fins gairebé casa on vam recollir unes bicis gratuïtes i vam fer l’últim passeig per Lagny Sur Marne, en bici i paral·lels al riu, al costat dels cignes i els ànecs que hi nedaven, però nosaltres per la carretera peatonal. Un passeig molt maco i relaxant que ho hagués pogut ser més si, com sempre, haguéssim tingut més temps i, sobretot, carn per fer una barbacoa mirant al riu, un indret, com molts d’altres a Lagny Sur Marne, de postal.