Una anada improvisada

Fecha de publicación: Sep 20, 2020 2:31:45 PM

Ja som a Astúries, primera escapada/viatge d’aquest estiu, i qui sap si últim, doncs la situació del coronavirus està empitjorant, especialment a Barcelona, fet que ha avançat el nostre viatge 5 dies.

Després d’un confinament a Barcelona, compaginant tele treballar amb fer de pares, mestres i monitors, vam passar les primeres setmanes de ‘nova normalitat’ també a casa, però a primers de Juliol vam pujar a Vilallonga per passar dues setmanes, tot i que encara treballàvem, és més fàcil distreure als nens allà.

La idea era passar dues setmanes i baixar una setmana laboral a Barcelona (de fet 4 dies) per sortir cap a Astúries des d’allà, però la setmana passada tot es va precipitar, els rebrots de COVID augmentaven de manera alarmant i Barcelona portava unes dades molt dolentes. Una reunió entre ajuntament i Generalitat feia sospitar el pitjor. Finalment no va haver-hi confinament (de moment), però sí recomanacions d’actuar com si fóssim a fase dos.

Molta gent va sortir de Barcelona el mateix divendres, nosaltres ho sabem perquè a l’inrevés que tots ells, la Mireioneta i un servidor vam tornar a Barcelona per recollir les coses per tal de sortir cap a Astúries el mateix cap de setmana, de manera que vam fer divendres tarda Vilallonga-Barcelona, dissabte al matí Barcelona-Vilallonga i diumenge, Vilallonga-Ribadesella. Avançàvem el viatge 5 dies, tot i que ens arriscàvem al fet que treballaríem 4 des del càmping. Sense tenir clar quin wifi tindríem.

Diumenge, minuts després de les 6 del matí, i amb el cotxe carregat fins el límit, sortíem cap a destí, l’Aranet va tornar a dormir, però en Pauilolo ja és gran, es va desvetllar i va patir un viatge de 850km. És un tità.

Podcasts de ‘todopoderosos’ i bona carretera, viatge tranquil·líssim fins a Gallur, ja a l’Aragó, on vam aturar-nos en un àrea de servei a esmorzar. Després, molt quilòmetres d’autovia, travessant el patchwork de vinyes que és La Rioja, Navarra, Euskadi i Cantabria, amb una pel·lícula de Mortadelo i Filemon a la tablet pels nens (l’Aranet es va despertar per esmorzar). Aturada a Cabezón de la Sal, a Cantabria, ja arribant a Astúries, en concret a l’àrea de servei de La Retama, un restaurant recomanat i que recomanem, doncs vam menjar quatre hamburgueses, mitja ració de raves amb maionesa de tinta de calamar dues cokes, un aigua gran, una fruita i un cafè per 42€. Bon preu, però és que a més a més les hamburgueses estaven molt i molt bones. Poca estona després, i després d’omplir el depòsit a 0.96€/l vam arribar al càmping Ribadesella que ens acollirà per 14 nits. Un autèntic rècord!

Tot i estar cansats no ens ho podíem creure, doncs encara tocava muntar la tenda (que cada cop porta més gadgets incorporats, en aquest viatge estrenem armari, vela i campingaz. Feia calor així que la Mireioneta va anar una estoneta a la piscina amb els nens mentre jo retocava la casa portàtil. Al tornar vam anar a sopar al restaurant del càmping, amb unes vistes molt xules dels Picos de Europa que no gaudim gaire, doncs sí, estem destrossats, i marxem el més ràpid possible a dormir a la tenda. L'endemà començava una aventura ‘diferent’.