Congelats

Fecha de publicación: Feb 28, 2013 8:12:8 AM

Aquest cap de setmana (diumenge i dilluns), vam anar amb i convidats pels pares de la Mireioneta, amb la La i l'àvia, tots plegats, a esquiar a la Cerdanya. GRÀCIES de tot cor!

La previsió era fred, fred i més fred. Al sortir de casa la temperatura era de 8.5ºC i d'entrada vam ser optimistes, ja que mentre anàvem creuant Catalunya, la pèrdua de temperatura era escasa, a Bagà encara estàvem a 6.5º. Però va ser tot just travessar el túnel del Cadí i de cop vam passar a 2 i minuts després, al aparcar per dinar al restaurant de l'estació de Caixans (així està rotulat el nom del poble a l'antiga estació) ja estàvem 'sense fred ni calor', a 0. El dinar, un menú amb més qualitat (sense ser especialment bó) que quantitat per 18€. En el meu cas, escarxofes amb vinagreta i rodó de vedella, aigua, ví i postres. A destacar el servei, força bó.

Un cop dinats ens vam instal·lar a l'hotel l'Esquirol de Llívia, en règim de mitja pensió, amb un menú per sopar correcte (potser a millorar el servei), l'hotel, estil de muntanya i amb habitacions perfectes, àmplies i còmodes. Una molt bona elecció.

Després vam anar a passejar per Puigcerdà on ens va cridar l'estació les cases i els 'torreons' que envolten l'estany de Puigcerdà i el parc Schierbeck. La visita a la capital cerdana va concloure amb una mini passejada per la plaça dels herois (centre neuràlgic de la vila) i la plaça adjacent on hi ha 'el campanar', les restes d'una antiga esglèsia. Al tornar a l'hotel ja estàvem a -5ºC

Dilluns, un cop esmorzats al buffet (força complet, amb dolç i salat) de l'hotel, vam marxar tota la colla cap a les pistes de Font-Romeu, la temperatura baixava al anar pujant altitud i l'espectacular paisatge gairebé nòrdic d'avets nevats que envoltava la carretera no va poder dissimular el fred que feia al pàrking de l'estació, que tot i estar plena de francesos ja esquiant malgrat ser dilluns ¿setmana blanca? a nosaltres, entres els -10.5ºC i una mica d'aire ens vam decidir per deixar l'esquiada per un altre dia.

Per tal de no tornar directament a casa vàrem decidir de donar la volta per França fins a Perpignà parant al poble amurallat de Mont Louis, on el més destacable són les muralles i l'entrada i veient Vilafranca de Conflent (aquest me l'apunto per la nostra propera visita al Visa Pour L'image).

Desde Perpignà vam retornar cap a Barcelona amb una parada per dinar un menú que pel preu (10€) està espectacular al restaurant casa Pepe a Figueres (on a més sentireu de boca de cambrer tots els acudits masclistes que vulgueu). Jo vaig menjar uns canelons molt bons i pollastre a la brasa més un sorbet de llimona de postres.

I així va a cabar un molt bon cap de setmana oque se seuma a la llista de coses a agarïr as Pous. Gràcies de nou.