Borgonya. Dades

Fecha de publicación: Oct 06, 2020 2:40:2 PM

Lac Du PanthierViure

• Camping Lac DuPanthier: Ens estem aficionant de valent a això del càmping, i ara per ara, en als viatges en cotxe gairebé s’està convertint en la primera opció. Aquí, entre Dijon i Beaune, ens hem tobat un càmping un pel diferent, doncs el principal és l’entorn, tenim una parcel·la relativament gran, és a dir, és justa (comparada amb la resta) però he ocupat un terreny del costat i llavors ens queda gegant. Tenim vistes al llac, i vistes vol dir que estem a menys de 50 metres, una passada. Les instal·lacions, doncs no són les millors, els barracons dels sanitaris són justets, les piscines estan bé, hi ha un tobogan força però que li puja la nota, però l’aigua està freda i el restaurant que no és res de l’altre mon en quant a estètica, està molt bé per menjar (es nota que estem a França), vam sopar diumenge a base de pizzes i un menú infantil per 55.5€. I tot això per menys de 45€ la nit. Això del càmping, mentre els nens i les nostres esquenes ho aguantin... mola.

Oci

• Base nàutica: Vam llogar dues taules de paddle surf per 10€/hora, tot i que el temps creiem que no se’l miren gaire, el servei és atent, i amb l’incident que vam tenir, van actuar amb rapidesa. Això sí, potser podrien avisar de no anar segons on. Els preus per la resta d’activitats també ens van semblar força econòmics.

Menjar

• McDonalds: “Com a premi” pels punts... vam fer un menú big mac, un tasty, un de pollastre, un happy meal i 20 nuggets (més un capuccino) per menys de 40€. Vaja, el que ve a ser el McDonalds.

Commarin

• Le BanBourguignon: restaurant ben posat a l’interior (millor que la terrassa on ens volien confinar), on vam fer un dinar típic de la Borgonya, els nens el menú infantil (10€) que consistia en amanida de pernil (que era gairebé foiegras) i un pollastre a la crema més gelat. Nosaltres vam agafar la fórmula d’entrant més plat (20€) i vam menjar com uns reis, assiette bourgognese (els fiambres del lloc, molt bons) i cassoulette d’scargots amb xampinyons (sense closca i com rebossats), beauf bourguignon, normal i un excels por au chardonnay. Just davant del castell, paga la pena.

DijonTransport

• Zona blava: per dues hores al costat de casc antic (el màxim permès) vam pagar 4.10€

Menjar

• La Licorne: Una creperia just davant de Notre Dame (tot esperant que es moguessin els autòmats) va ser el nostre lloc per sopar, 4 galletes salades (molt bones) i una crepe dolça (això mai falla), més dos granissats i un tallat, 46€. Perfecte pel que havia de ser, i és que encara estàvem tips del dinar.

• Le DZ Envies: restaurant al mercat, amb un menús du jour, plat més postres a 17€ i el de nen a 11€. A més a més, amb un aperitiu, l’autòcton pa d’espècies i mashmalows després de les postres com a extres, al plat va ser un peix amb ratatouille i una salsa, bo sense ser boníssim, però les postres, una crema amb melmelada de miravelle (un tipus de pruna), brutal. El lloc paga la pena, llàstima de les dues cambreres que van ser molt seques, una volia plegar i li treia el plat a l’Aranet quan encara mastegava. El noi en canvi, molt atent.

VougeotMenjar

• Aux Creix: Vam menjar de perles, en un pati exteriors on s’hi estava molt bé, llevat de les abelles, el menú infantil, que incloïa pasta a la carbonara, 10€, i el menú du joeur, amb paté de salmó i confit d’ànec més confitura de gerds amb iogurt, 14.5€. Mig litre de vi blanc de la regió 9€. Com no vam veure que a les bodegues es pogués fer més que cates de vins, creiem que la vam encertar, pel lloc, pel preu, i per la qualitat, el servei sí que va ser una mica sec (com el vi).

Beaune

Oci

• Hospici: L’entrada al lloc costa 9€ adults, gratuït als nens. Paga la pena entrar a visitar-ho. Les entrades es poden reservar on-line i estalviar-te la cua. Nosaltres ho vam fer des de la cua mateix.

Transport

• Zona blava: més barata que a Dijon, per 4€ vam tenir tres hores al costat mateix de l’hospici, és pot aparcar fora del casc antic i sense pagar, però el peu d’en Pauilolo ens va marcar el camí.

Menjar

• Les Baltardises: creperie amb vistes a l’hospici i al mercat on vam menjar 3 gofres de xocolata, normals, i un cafè amb llet, 12.70€.