Palermo by Mireioneta ®

Fecha de publicación: Jul 30, 2017 8:28:39 PM

Arriba l’últim dia a Sicília…la veritat és que aquesta illa ens ha fascinat…el seu mar, les seves platges, el seu menjar, la seva gent, la seva hospitalitat, la seva cultura, la seva alegria de viure…ens acomiadem de la nostra casa de luxe a Alcamo amb un últim bany matinal abans de dirigir-nos cap a Monreale, un petit poble al costat de Palermo que té una gran joia…una catedral, austera per fora, però brillant per dins, gràcies als milions de petits mosaics daurats que rebossen les parets i sostres de la catedral. Fem la nostra última pizza a la mateixa plaça del Duomo, per després acabar d’arribar a la capital de l’illa, Palermo. La primera (mala) impressió que vam tenir el primer dia amb el caòtic trànsit deseguida canvia passejant pels carrers de la ciutat, plenes d’esglésies barroques, graffittis i gent anant amunt i avall.

Aparquem (gratis) al carrer, prop de la Capella Palatina. Anem amb el malater a tope, i no ens fa massa gràcia deixar-ho tot allà, però no hem pogut trobar un pàrking vigilat..així que esperem que Santa Rosalia, una de les patrones de la ciutat, ens ajudi a tornar a casa amb totes les nostres pertinences.

Si la catedral de Monreale és brillant, la Capella Palatina encara brilla més! Es troba dins del Parlament sicilià, amb el que sorprèn encara més trobar aquella nau daurada al primer pis de l’ edifici.

Passejant pel centre, veiem la impressionant catedral per fora, fem algunes compres d’última hora com El petit príncep en sicilià o la samarreta del Palermo. Arribem al Teatro Massimo on el Ferran interpreta la última escena del Padrino III i fem l’últim brioix amb granitzat de llimona, l’especialitat de l’illa, al bar del teatre.

De tornada cap al cotxe, passegem pels populars barris de La Vucciria i el Ballarò, coneguts pels seus mercats i molt animats per locals i turistes. Fem una parada a l’antiga Libreria Dante, a Piazza Pretoria, reconvertida en restaurant, on fem l’últim sopar sicilià: amb cuscús de peix, involtini de peix espasa i peix fregit amb salsa d’aguacate.

Tornem xino-xano al cotxe i amb la grata sorpresa de trobar el cotxe tal i com el vam deixar. Gràcies Rosalia! J

Marxem molt contents i feliços de la nostra estada siciliana!