Escapada familiar al delta de l'Ebre

Fecha de publicación: Mar 06, 2017 9:33:35 AM

Els 'sogres' mantenen una tradició molt bonica, una escapada familiar de caracter pràcticament anual per Catalunya. Així, Monells, Peratallada, la Cerdanya, o la Noguera han estat zones descobertes en familia.

Aquest any però, hem anat al delta de l'Ebre, lloc on hi anem de tant en tant, ara feia 15 mesos de l'última visita, i és que l'Ed no el coneixia, i això era imperdonable.

Ens vam trobar per dinar al restaurant l'Estany, davant mateix de l'encanyissada un dels motors del delta. Abans però, vam donar un cop d'ull al 'mini-zoo' que hi ha on els nens van al·lucinar amb els ànecs, paons i galls d'indi que hi tenen.

Ja a taula ens vam repartir 4 menús tradicionals (25€+iva) i 2 d'escarxofes (30€+iva). He de reconèixer que no va ser tan sublim com en d'altres ocasions però crec el fet de demanar 6 menús per 7 justifica que la successió d'entrants fos més justa i no disfrutar tant com altra vegades... resumint

• 4 torradetes de paté d'anguila... no és el mateix que menjar-te'n una

• Ració d'hortigues per 4 ... just quan és el plat que fa que hi anem allà

• 2 eriçons... és ridícul ja que practicament no tocàvem a res

• El suquet d'anguila, es va repartir força bé.

• No va haver-hi tants problemes amb els calamars, el peix fregit, els musclos (bonsíssims) ni l'amanida d'escarxofa, potser perquè eren els plats menys especials

• A més a més, el menú d'escarxofa també incloïa galta de vedella. Molt melosa, però un altre cop, repartir segons què no val la pena.

I per acabar els arrossos, vam agafar d'ànec, seixat i amb cranc blau i carxofa... el seixat i el de cranc blau molt bons, però el d'ànec no era tan bo com les anteriors ocasions cosa que especialment per la Mireioneta, va suposar un petit xof.

Després de les postres, els cafès i els xupitos vam fer una aturada al mirador de l'encanyissada abans d'anar cap a la nostra a casa a Poble Nou del Delta, un poble que sembla més aviat una colònia o uns barracons militars, de fet, es va fundar en època Franquista amb el nom de VillaFranco del Delta (tela).

Vam dormir a la casa l'arrossal, perfecta per acollir famílies, i és que érem 10 i ens sobrava casa, a la planta baixa 4 habitacions, dos banys, menjador, cuina i un pati, tot molt gran, al pis de dalt tres sales per jugar o llegir també grosses. Llavors, amb tot això, allà ens vam quedar fins després d'esmorzar l'endemà quan vam creuar el delta gaudint d'aquella sensació que tant ens agrada d'estar lluny de tot mentres veiem multitud de flamencs a les llacunes que passàvem de camí a Sant Jaume d'Enveja on hi vam anar a fer una excursió en vaixell fins la desembocadura.

Per timing vam agafar el vaixell Olmos, un pel més car però feia l'itinerari d'1h 30' de duració amb una explicació molt complerta del delta, la seva història, fauna i flora, on el Cormoran i els anecs (de cap verd) van ser els animals estrella.

Com a dades curioses, el fet que la desembocadura del delta està 35 quilòmetres a l'interior de la línea de costa, però que amb la construcció dels pantans s'ha reduït uns 5 quilòmetres en 50 anys, cosa que es demostra amb el far de buda, que ha quedat al mig del mar. Una altra dada impactant és la pesca del delta, al haver-hi aigua salada, es pesquen peixos de mar com orades o llobarros, però el producte estrella és l'angula, que el pescador la cobra a 300€/kg, que és una pasta però clar, al mercat es ven a 1000€/kg, que té tela!

Vam tornar a casa i vam fer una calçotada per celebrar els 66 anys de la Núria. Com anàvem tard, per la tarda vam recollir i vam jugar al poliesportiu del poble amb els nens abans de tornar cap a casa. De totes maneres, en part per aprofitar més el dia, en part per millorar el tempo de dormir dels nens, nosaltres quatre vam anar a Amposta on vam veure el fastuós pont penjat i vam fer una passejada, ja de nit pel centre del poble, que, sense ser res de l'altra mon, ens va semblar més agradable del que recordàvem.

Després de sopar un plat combinat, un frankfurt, un bratswurt, un suc, un aigua, dues cokes, un gelat i un tallat per 21€ al bar Gracia, a la plaça del mercat i on vam quedar gratament sorpresos per la qualitat i el tracte d'un lloc del que no ens esperàvem res, de fet la zona ens va semblar que a l'estiu ha de ser una mica Salou... vam tornar cap a casa tancat un cap de setmana que hem d'agraïr, com tantes i tantes vegades a l'Eduard i a la Núria!