Tanquem l'estiu al Montseny

Fecha de publicación: Sep 16, 2016 1:19:8 PM

Aquest estiu s'està allargant moltíssim, sembla que ara ja la temperatura va de baixada però la setmana passada encara va ser de ple estiu, cosa que vam aprofitar per l'endemà d'haver tornat de Roses vam marxar 'de nuvis' cap al Montseny, una de les visites d'un dia típiques des de Barcelona ja que en menys d'una hora et plantes en muntanyes 'de veritat'.

Ens vam allotjar a l'últim poble en el que havíem estat, Santa Maria de Palautordera, fet que li va donar certa continuïtat tot i haver passat un any i mig des de la nostra última visita.

Santa Maria, és el primer poble d'entrada, encara al pre-parc d'entrada a la serralada però amb vistes al massís. Vistes que ja vam poder gaudir des del hostel Les Suites on ens vam allotjar, no sé el que vam pagar, ens va semblar un 'quiero y no puedo', és a dir, està bé, és romàntic, la zona comú és molt 'cuca', però hi ha detalls que fan que no sigui espectacular ni de lluny, l'habitació és petita, sobretot el llit i tot estava una mica brut. El recomenaríem més per preu que per una escapada romàntica.

Vam anar a sopar al poble germà de Santa Maria, Sant Esteve de Palautordera, a tocar, i vam triar el Can Pere Punyetes, on vam sopar pop a la gallega, foie, orada i tataky amb aperitiu, beguda, vi, postres i un cafè per 72.5€. Tot molt bo. Aquest lloc si que el recomenaríem per un bon sopar.

Ja pel matí, després d'esmorzar (normal), vam deixar el hostel amb la intenció de fer alguna excursioneta per passar el matí ja que havíem quedat al poble del Montseny per dinar amb els pares de la Mireioneta i els nens. Vam triar l'excursió clàssica del poble, el clar de lluna, que també ens van recomenar a l'hostal...

... ens vam equivocar, no val res i menys amb la solana que queia, s'entra al parc natural del Montseny vorejant Santa Maria però es fa una pujada de 5 quilòmetres per una pista que està asfaltada gairebé tota, sense veure practicament res. A la part de dalt ja sí que es veu bé el Montseny i la vall de la Tordera, però no creiem que compensi.

De baixada, ja a l'ombra que dona creuar pel parc, es passa l'ermita de la Magdalena i es gaudeix més de la natura. Sortim del parc just després de passar el Circ Cric, aquest circ permanent que el Tortell Poltrona té muntat allà. Si el circ és màgic, en aquell entorn i amb el seu propòstic queda perfectament.

Només sortir del parc vam arribar a Sant Esteve, poble molt agradable per recòrrer, amb algunes cases molt xules. Vam arribar fins la plaça Major on vam fer un aperitiu a La Fonda (3 begudes 5€) abans de continuar la marxa i entrar a Santa Maria de Palautordera per l'elegant passeig del Remei amb l'ermita del Remei i les cases a joc. acabàvem la ruta després de creuar el poble i força cansats després de fer 10 quilòmetres, 5 dels quals de pujada.

Vam pujar al Montseny on vam dinar a La Fonda, al bell mig de la plaça de la vila, un menú de 22€ força correcte sense ser meravellós, però sobretot enmarcats en un lloc fantàstic, i és que el petit poble del Montseny amb les muntanyes a tocar és, per a mí, una de les imatges de Catalunya.

Mentres fèiem el segon cafè uns núvols ben negres van tapar el Sol, simbolitzant en certa manera el final de l'estiu per a nosaltres, i amb aquest final vam tornar cap a casa.