Luxemburg. Dades

Fecha de publicación: Oct 07, 2020 1:11:43 PM

Larochette

• ViureCàmping Auf Kergert: ens ha encantat. Era un dels que teníem vists, però al veure la previsió del temps vam canviar la parcel·la per un Lodge d’uns 35 metres quadrats, més resistent als ruixats que ens ha fet. Més ampli, podem cuinar, menjar, estan d’empeus i dormir EN LLITS, tots quatre, tenint espai per deixar les maletes i sense haver de fer servir les nostres coses (tot i que el nostre armari sí l’hem tret, doncs va just d’això). El càmping és molt ampli i té qualsevol equipament que es pugui pensar, piscina, club pels nens, cistella, parcs infantils (amb tirolina), té fins i tot rentaplats (a 1€), la rentadora i assecadora (6+4€). Però és el Lodge, i l’espai, i l’entorn enmig de la natura el que ens ha fascinat i que recomanem, en especial a 51€/nit.

Menjar

• Brasserie Fielser Sutff: a Luxemburg hi ha una molta, moltíssima multiculturalitat, però sorprèn en especial la quantitat d’influència portuguesa que es veu arreu, noms de botigues, productes, banderes... i també restaurants, així que finalment hi vam caure en aquest restaurant de carn on vam menjar, filet de cavall, dos cordon bleu i un plat de pasta, patates fregides i amanida, aigua, dos talls de pudin i un cafè amb llet per 71.60€, tot era molt normal (el millor l’amanida, i era verda), i el servei mooooolt leeeent i per l’aigua ens van cobrar 5.5€! Així que quan es van equivocar i ens van cobrar 61.60€ NO vam dir res.

LuxemburgMenjar

• Fira: hem dinat a base de nuggets (18 unitats), una chesseburger, un frankufrt axoriçat i un bratswurt picant (que es repetia), a la fira de la plaça Constitució. Mediocre, però hem pogut seure i, tampoc hem trobat res que ens semblés bo. Dir que tot, excepte el luxe, era car però assumible, preu guiri. Pujar un esglaó ja sí que ens portava a pagar una pasta.

• Bosso Bar: lloc al Ground molt bufó, on pensàvem que ens arrissarien i ves per on, no gaire, una coke, un cafè amb llet i ½ litre d’aigua (de marca), 10.40€.

Transport

• Transport públic: molt important, TOT el transport públic és gratuït, així que paga la pena deixar el cotxe un pel lluny però al costat d’una parada de bus. Nosaltres ho hem fet al costat de l’ambaixada d’Itàlia just on acaba la “zona blava”.

Oci

• Muntanya russa: una altra cosa gratuïta, “el ride” de la plaça Constitució, petit, però pels nens va estar bé.

Echternach

Menjar

• GelateriaVenezia: al carrer major (rue large li diuen per aquí), una gelateria molt típica on malauradament ens van portar un cafè amb llet que feia molt bona fila però estava recremat. Vam menjar un gelat d’espaguettis i un suís. Vam pagar 12.5€. N’esperàvem més (de qualitat).

ViandenTranport

• Telecadira: a banda del timó que és per visitar el castell, doncs no és per visitar el castell, és que tampoc és barat, per dos adults i dos nens vam pagar 18€ que sí, les vistes són espectaculars, però quan arribes a dalt... no saps ben bé que fer.

Menjar

• Bistro CityCorner: lloc molt alemany a tocar del riu, de servei dolentot (força habitual a Luxemburg), on vam menjar un menú molt alemany, sopa de patates i cordon bleu amb patates fregides i amanida, res especial però per 12.50€ perfecte. El tema és que les begudes no estaven incloses, i per l’aigua, que deu ser un bé molt preuat a Luxemburg, ens va cobrar 4€ per ½ litre.

Oci

• Castell deVianden: l’entrada al castell costa 8€ els adults i 2 els nens. Per sort, tirar amb arc a dins és gratuït.

Clervaux

Tranport

• Zona blava: pensàvem que com a Vianden, diumenge seria de franc, però no, es paga a 1/2€ l’hora

• OciCastell de Clervaux: el castell en si mateix no es visita, es visita a partir d’alguna de les 3 exposicions que hi ha i que són independents. Nosaltres vam entrar a la de The Family of Man, 6€ els adults, gratis els nens.

Menjar

• Beim luss: cafeteria molt ben posada on vam prendre un capuccino, un pai aux chocolatte i un pate au riesling (típic d’aquestes contrades) per 9.70€.