Palamós. Terra de Mar

Fecha de publicación: May 12, 2015 2:8:16 PM

Tenia pendent Palamós desde petit, cada estiu anàvem un dia a Calella de Palafrugell i passàvem aprop però mai hi paràvem. Ja amb la Mireioneta, han estat un bon grapat d'excursions a la costa Brava abans que hagi tocat Palamós. Aquest cap de setmana, hem aprofitat el festival Palamós Terra de Mar per fer-hi cap.

Com els díes són molt llargs ens ho vam prendre amb calma i no vam arribar fins poc abans del migdia. L'entrada al poble espanta una mica, doncs uncop passes el camp de fútbol del mític Palamós, on ara hi juga de préstec la U.E. Llagostera, i està a punt de fer història, la zona sembla més de turisme de borratxera que de poblet de la costa Brava.

Vam arribar al port i després d'un parell de voltes vam deixar el cotxe al pàrquing del mateix. La tarifa és prou bona, poc més de 2 cèntims el minut. Dia sencer, que és el que vam acabar pagant, 9.25€.

En Pauilolo, al veure la platja hi va voler anar de pet. Mare meva, com ha canviat de fòbia a fília en aquest aspecte! Li vam fer cas, i aprofitant una escletxa de Sol vam aprofitar per relaxar-nos a la platjeta del Port una estoneta.

Desde la platja ens fem una primera idea del que ens espera. Estàvem trepitjant la sorra de la mateixa badia, en forma de perfecte mitja lluna, vam trepitjar fa poc més d'un any a Calonge però a l'altra punta. Una badia molt maca, llàstima dels 'mamotretos' construits a primera línia de mar i que trenquen veure els boscos que caracteritzen la costa Brava. Darrera nostre tenim el port, centre neuràlgic d'una vila que desde temps de l'imperi romà ha viscut per, i per al port. Un port natural recollidet a la punta de la badia i adaptat a les necessitats del moment, allà s'hi amunteguen un munt d'embarcacions de pesca, comercials i turístiques. I tot, tant la badia com el port, vigilats des d'un petit turonet per la vila de Palamós.

Vam començar a passejar per sobre de les sempre bucòliques xarxes de pescadors, recollim bocinets i ens fem polseretes. Per entrar a la fira has de comprar una altra, però aquesta de paper, que et dona accés a les diferents activitats (2€). Ens fa una mica de ràbia haver de pagar per l'Aranet, però vaja, no és un gran dispendi.

El primer va ser entrar a xafardejar una barca de pescadors. Vam veure com d'estrets hi deuen estar allà els mariners i el poc espai que tenen per dormir. El seu patró, l'Òscar, ens va explicar sobre com funciona la barca i els diferents aparells que hi té, i sobre la pesca a Palamós, on hi té una menció especial, com no podia ser d'una altra manera, la gamba. La joia de la corona de la pesca del Baix Empurdà. Ara ja sabem que els dimecres abans de l'estiu és la millor època per anar al mercat de Palamós a comprar gambes bé de preu.

Després vam anar a dinar, amb la calor estàvem una mica agobiats i ens equivoquem. Enlloc d'entrar al poble a buscar un lloc agradable, acabem al xiringuito La Miranda, on a banda de tenir unes vistes acceptables paguem 58.7€ per tres menús rancis i amb un servei dolentot.

Per tal de refer-nos, fem un gelat al Petit Bar, a peu de port, ens mengem un cada un i un tallat (6.55€) abans de donar una volta per la badia de Palamós navegant amb un vaixell tradicional, la goleta Corsari Negre. Després encara vam tenir temps de passejar-nos pel Pailebot Santa Eulàlia, un vaixell realment preciós, i de jugar a jocs tradicionals, en Pauilolo va estar 'pescant', abans de tornar a la platja de nou on els nens van fer el primer bany de la temporada.

Quan el Sol va començar a marxar vam pujar a passejar per la vila, sense res més especial que el mirador sobre el port, està ben endreçadet, de manera que la passejada esdevé molt agradable.

Per rematar el dia sopem al Quel's, al mateix casc antic 3 menús de millor qualitat i amb millor servei. Total 47€.

I amb la panxa plena i la burtxaca buida, vam tornar cap a casa. Això si, com és sant Anastasi, al passar per Badalona vam poder veure la cremada del dimoni, o millor dit, els focs artificials, desde l'autopista. Mai ho havia vist així, i realment es veuen molt bé.

pd. Hem de dir que el dimoni l'havíem anat a veure dissabte, on vam poder gaudir de Badalona, el dimoni, i la shopping night.