Berlín. Dades

Fecha de publicación: May 25, 2018 1:4:51 PM

Transport

• Vol: vam reservar l'avió al desembre amb Easyjet, companyia amb la que es troben generalment bons preus però evitant els díes claus, així agafant-nos dimarts extra vam volar els 4 per 251.17€ (facturant una maleta).

• Taxi aeroport - hotel: vam aterrar a l'aeroport de Schönefield (el que està més lluny), i tard, així que vam optar per pagar 45€ de trasllat. Diners ben pagats, en 25 minuts estàvem a l'hotel.

• Transport públic: moures per Berlín fent servir la amplíssima xarxa de metro i tren és la manera ideal d'arribar ràpidament i còmode a qualsevol lloc, hi ha molts tipus de transport diferent, des del bitllet senzill fins la welcome card (que ofereix descomtes en gairebé tots els museus i activitats de la ciutat). Partint de la base que arribàvem tard, que l'aeroport de Schönefield està a la zona C, i que els nens paguen a partir dels 6 anys, després de motes càbales nosaltres vam triar per comprar-nos una tarjeta de 4 viatges per cada un dels que pagàvem (2 adults i 1 nen) més un 5è bitllet per cada un també. Tot això de les zones AB i un bitllet extra per anar a l'aeroport (zones ABC), els preus que vam pagar van ser:

• Tarjeta de 4 viatges zona AB: 9€

• Tarjeta de 4 viatges reduïda zona AB: 5.60€

• Bitllet senzill zona AB: 2.90€

• Bitllet reduït zona AB: 1.50€

• Bitllet senzill zona ABC: 3.70€

• Bitllet reduït zona ABC: 1.90€

Allotjament

• City Hostel Berlin: tot i començar-lo a mirar amb molta antel·lació vam trobar falta de disponibilitat i preus molt alts. La ciutat en sí és cara pel turista i el fet que es jugués la final de copa de futbol no devia ajudar. Finalment vam triar aquest hostal on vam disposar d'una habitació força gran amb dues lliteres i bany privat. El millor era la ubicació, entre Check Point Charlie, GendarmenPlatz i la Porta de Bradeburg. Ja que l'alberg és vellet i estava brutot, no vam trobar el suposat wifi (malgrat connectar-nos a la seva xarxa) i l'esmorzar, que costava 6€ per persona, però vam regatejar per pagar per 3 era molt cutre. L'intentarem evitar en cas de tornar a Berlín.

• Park Inn: pujar al mirador de l'edifici més alt de la ciutat (sense comtar la torre de telecomunicacions que està just al davant) i gaudir de les seves espectaculars vistes costa 4€. Baixar fent puenting 80. Allotjar-se... no ho sabem.

Oci

• Legoland: aquest parc d'atraccions en miniatura, o xiquiparc de luxe, situat a Postdamm Platz, és ideal per passar un matí amb nens (no dona per nens) i, això sí, no és barat, doncs l'entrada anticipada en un dia no festiu ens va costar 16.5€ per cap (i vam pagar els 4).

• Neues Museum: entre que un Pauilolo havia estudiat els egipicis aquest curs (i el bust de la Nefertiti és espectacular), que una aventura fallida d'en Roc Barroc ens havia de portar fins ella i que una visita a algun museu de la MuseumInsel em semblava correcte, vam acabar comprant entrades (12€ adult / gratis els nens) per veure autèntiques meravelles sense atiborrar-nos. La Nefertiti, el Golden Hut, l'esquelet de l'Elk, un collar egipici, i un video sobre l'evolució prehistòrica, formen part ja de la nostra cultura viatjera gràcies a aquest museu.

• MACHmit museum!: el museu per a nens va ser tot un encert, tot i tampoc ser barat, 25€ entrada familiar, les 2 hores llargues allà van fer que els nens disfrutessin moltíssim. Ideal per un Berlín en família.

Menjar

• Microsoft - The digital eatery: cafeteria tipus starbucks molt presents a Berlín) a la seu de Microsoft a Unter den Linden, on vam fer un àpat lleugeret però bo i original, entrepans amb pans bons i saludables més begudes, per 24.2€. El lloc combina molt bé la restauració amb la part informàtica, ja que no ho carrega amb això però ofereix possiblitats com tallers, servei al client, i una x-box on els nens s'ho van passar teta fent un parell de partides a 'la FIFA'.

• Alt-Berliner Wirtshaus: restaurant a tocar del memorial del jueus assassinats, conegut perquè va menjar Kennedy. De menjar tipic berlinés, vam sopar a base de carn (la picada bona) i patates (encara més bones), però ens vam cansar d'esperar i no vam demanar postres. Vam acabar pagant 58€, que no és una ganga però pel que vam veure no va ser tant.

• MauerPark: vam agafar diferents coses per menjar i beure a diferents tenderetes, gastant-nos al final 41.3€. Hi ha una oferta infinita així que és un bon lloc per menjar sense gastar molt i disfrutar del parc sense perdre gaire temps. Nosaltres a més vam poder seure per menjar el famós currywurst que crec recordar que aquí costava 3.5€.Vapiano: vam fer un sopar (al costat del CheckPoint Charlie) i un dinar (a Postdamm Platz) en aquesta cadena de restaurants italians, on vam trobar menjar fàcil pels nens i 'bé' de preu, doncs la pizza (en forma de conill) pels nens costava 6.5€ i les amanides pels grans (amb la que ja teníem prou, uns 10€. Això sí, l'aigua a 6€ l'ampolla de 0.75L.

• Starbucks: com de base els Starbucks ja són cars, els 8.07€ per una magdalena, un capuccino i una cookie davant la porta de brandeburg no ens van semblar la passada que ens esperàvem. A més, al anar d'hora vam poder triar lloc i tot.

• Berline Pirates: un lloc amb història, doncs era una antic granes que va ser magatzem d'armes... amb una ubicació ideal, amb vistes privilegiadíssimes sobre el riu Speer i el pont de Bauman, ben muntat amb espai per menjar i zona per prendre el Sol o d'esbarjo pels nens d'aquestes que tant els hi agraden als belinesos, amb sorra de platja. Però el menjar, car i dolent, vam demanar uns espàrrecs perquè els havíem vist anunciats un parell de cops i pensàvem que devien ser típics i bons, doncs horribles, durs i amb mal sabor, ens els vam deixar (i això no hi diem gaire sovint), i el servei desagradable, fins el punt de subratllar davant nostre que les propines no estaven incloses i enfadar-se quan, després de tot, no els hi vam deixar ni un cèntim. Sincerament, per prendre un algo si fa bo, al costat de l'East Gallery i amb vistes del pont, perfecte, però per menjar... ni de broma! Pel plat d'espàrrecs, dos plats de pasta, una pizza i un pollastre al curry, més una ampolla d'aigua, vam pagar 58.80€

• Holiday inn: l'Aranet va fer la migdiada mentre els altres tres berenàvem a la cafeteria pseudo-starbucks d'aquest hotel al davant del Mercedes Benz Arena. Un altra passada, doncs una fanta, una madalena i un capuccino ens va costar 10.20€. Per sort ens van donar un got d'aigua gratis.

• MeisterBurger: paga la pena fer la cua per menjar 'la millor hamburguesa de Berlín' en aquests antic urinaris públics sota el pont de les vies del tren de l'estació de Schlesisches Tor reconvertits en una tipus Pibe. Les hamburgueses són realment molt bones i no arriben a 5€. Això sí, el servei és lent i és difícil trobar lloc per 'seure' allà mateix.Coffe Fellows: una altra cafeteria també aprop del CheckPoint Charlie, vam fer un cafè i dos muffins i vam pagar 8.3€... que ja ens semblava el preu estàndar a Berlín.

• Alex: llàstima que ja haguèssim esmorzat perquè aquest segon esmorzar en aquesta cafeteria al Sony Building de Postdammer Platz a Berlin poder va ser el millor àpat del viatge, i és que els croissants eren deliciosos, però deliciosos de veritat. Dos d'aquests, 3 xocolates amb llet i 1 capuccino 16.5€ (després de tot, ens va semblar barat).