De camping a camping

Fecha de publicación: Aug 31, 2016 12:49:27 PM

Ens llevàvem, després de passar 3 nits molt millor del que pensàvem, al camping Sagone amb l'objectiu de muntar la tenda al camping Pertamina, separats l'un de l'altre per 162 quilòmetres. Després de recollir força ràpid, relativament d'hora ens posàvem en marxa, no eren excessius quilòmetres però volíem fer alguna parada pel camí.

162 quilòmetres no semblen massa... però a Còrsega ho són. Aquell dia vam entendre el tòpic de que Còrsega no és una illa, és una muntanya dins del mar. Si la carretera que vam agafar a Ajaccio per anar a Sagone ens va semblar correcta però plena de pujades i baixades i la dels calanques, doncs tenint en comte el que es visita ja és normal que sigui com és, aquell ens vam adonar que és que tota l'illa és així, està plena de muntanyes amb carreteres d'aquest tipus i per anar d'un lloc a l'altre toca pujar, baixar, fer revolts i tornar a pujar, i tot per carreteres, no difícils però que acaben donant per resultat una conducció ferragosa i qualsevol distància es faci més llarga del que semblava. Tot sigui dit, les vistes combinant paisatges muntanyosos amb platges, cales i ports naturals ho compensen una mica.

I com ens va la marxa, vam decidir no només fer el trajecte directe si no desviarnos per visitar el jaciment prehistòric de Filitosa. A Còrsega, com a Sardenya hi ha moltes ruines prehistòriques i la de Filitosa és una de les més importants, sent Patrimoni UNESCO.

De nou sota un Sol de justícia (de fet mass) vam passejar entre aquestes coves i menhirs (nota pels pares, els minions, forma i paraula, pot ser que estiguin inspirats en els mehirs?!) deixats pels nostres avantpassats i on destaquen un grup de menhirs tots ells amb cara i espasa gravats a la roca, encerclant un arbre milenari.

A manera de crítica, dir que després d'aquesta part més històrica, la passejada continua fins una roca que (en la mateixa guia) diuen que és un drac. Sota el nostra punt de vista està posat per allargar el passeig i cobrar algun euret més, Per nosaltres un timo perquè és una roca sense més, això sí, gràcies a ella vam veure un cavall i un ruc que hi havien per allà (a l'ombra) amb el que els nens, sobretot en Pau, van interactuar una estona. Dir que els nens es van portar com jabatos, perquè la calda que queia era per quedar-se al cotxe, i especialment per veure pedres, tot i que entrar a les coves ja els hi va fer una mica molta més de gràcia. Pels grans, sincerament, segurament és més important a nivell històric que el que acabes veient. En la inevitable comparació Còrsega-Sardenya ens quedem amb els nuraghis italians.

Vam reprendre el camí original fins arribar a Sartene, 'el poble més cors de Còrsega', resa un cartell a sobre del pont medieval pel que s'entra al poble. Poble de 'vendetes' no visibles però encara presents avui en dia, poble medieval ens estar pur, amb carrers estrets i cases enganxades entre elles, amb escales i carrerons. Una autèntica passada. Sartene ens va encantar i és que la seva estructura et teletransporta molt ràpidament segles enrera. Lloc perfecte per gaudir passejant sense romb, cosa que vam fer una bona estona tot descobrint recons que completaven encara més la visita.

I després ja directes al nostre camping a Bonifaci on per poc no ens trobem la barrera tancada, cosa que hagués implicat haver de deixar el cotxe fora i haver de portar les maletes caminant fins la nostra parcel·la. Parcel·la que tot i ser gran, no era com la de Sagone i en la que sobretot, el terra era molt pitjor per clavar les piquetes. Per més inri, es feia fosc i tampoc hi havia tanta il·luminació com a l'altre. Total. que vam acabar de muntar la tenda gairebé a les palpentes i una mica emprenyats perquè aquest camping era més car que l'anterior.

Això sí, l'emprenyamenta va durar fins arribar a 'la zona central' del camping, i és que les piscines, amb un tobogan tipus illa fantasia i el restaurant on vam sopar unes pizzes boníssimes (tot i que potser és que teníem gana) semblava tret d'un resort del Càrib. Amb la panxa plena i cansats després d'un dia llarg i molt complet anàvem a dormir amb la intenció d'estrenar la piscina l'endemà.