Rio de Janeiro. Dades

Fecha de publicación: Apr 25, 2014 10:56:59 PM

Transport

• Taxi aeroport Santos Drumont - Santa Teresa: uns 70 reals. Certament, car pel curt trajecte que és, però ho vam fer amb els taxis 'oficials' de l''aeroport i el preu era tancat.

• Metro: bitllet senzill 3.20 reals, val la pena agafar-ho, Ràpid i segur

• Tour: el vam fer amb By Rio Tour perque ens van fer bon preu (185 reals per persona i en Pau gratis tot i que ha hagut d'anar a sobre nostre), hem vist a gent pagar 200. Tot correcte i el guía, en Jonatan ha estat molt atent. Ara bé, hi ha centenars d'agències!

Dormir

• Casa Dewa: a Santa Teresa, en un carreró difícil de trobar, uns 70€, a veure, les fotos per internet semblava molt més que una habitació petita on encabir-se els 4 després de baixar una escala xunga carregats amb maletes on a més a més feia una calor inhumana. Rio es car, però pel mateix preu, millor canviar l'opció. Wi-fi inclós.

• Pousada Bruna: a Copacabana, aprop, però no al costat de la platja, habitació amb altell, petita però no minúscula, per dos adults amb dos nens perfecte, 3 adults, 1 nen i 1 bebé ja justeja un pel però no és un drama. A més la zona és agradable per passejar-hi. Esmorzar i wifi inclós. Es podría tornar sabent el que ens trobarem. La nit costa uns 100€ (son 4 a pagar) i Rio és car.

Menjar

• Xiringuitos Copacabana: Aproximadament els preus són similars entre ells i les vistes de la platja i de la vida a ella doncs també. Gelat de vainilla 8 reals, llaunes de begudes sense alcohol 5 reals,.. no són el timo dels xiringuitos de casa nostra.

• Davant de tonelero 210: no sabem el nom però la Gabriela, que és la noia que ho porta parla anglés perfecte i és per recomenar, just a l'altra vorera del passatge del 210, un local amb bon menjar (vam sopar per 70 reals i ens vam menjar uns bunyols de bacallà d'aupa) a banda d'escoltar un concert de bossa-nova... perfecte. I és que en aquest llocs les nits de dimecres, dijous, divendres i dissabte hi ha música en directe (10 reals apart)

• Belmonte: per la zona d'Ipenama, davant de la plaça del General Arullos, plats ejecutivos una mica més cars que a Ilha Grande, però més bons, vam dinar els quatre per 122 reals (plat ejecutivo i beguda, però vam quedar tips)

• Garota d'Ipanema: havíem d'anar a aquest lloc mític i ple de referències a la canço escrita allà mateix. El millor el local. Caipirinha, un suc, un café amb llet i dues aigües, 28 reals

• Santa Sensaçao: a Ipanema, lloc molt agradable, amb terrassa al mateix carrer. Plats elaborats i bons. 4 plats i dos postres més begudes, 198 reals. Perfecte per un sopar bonet sense gastar molt.

• Pao de Açucar: 4 begudes a dalt, 25.5 reals. Una 'mazorca' a baix (no especialment bona) 5.

• Take Away a Tonelero amb Siqueira Campos: els bolhos i les coses aquestes a 2 reals de mitjana... nosaltres amb 14 reals ens vam afartar els 3 (amb sucs inclosos). Per no gastar, perfecte.

• Café do Alto: a Santa Teresa, a la plaça on estan tots els restaurants. Lloc amb menjar del nord-est del Brasil, curiós i ben fet (tot i que els sucs ens van fallar una mica). Fan pasta pels nens! Un plat d'espaguettis i 3 més 'autentics' (l'especialitat de la casa ens va agradar molt pero no recordem el nom, era el primer plat de la carta). aigua a tuti pleni, sucs i postres, 155 reals (força barat, per tornar-hi, ja que al barri hi ha restaurants més carets)