Sicília. Dades

Fecha de publicación: Aug 11, 2017 1:23:1 PM

Alcamo

Viure

• Villa Day & Night; la casa de l'Àngela, agafada per airbnb va ser el nostre últim allotjament a Sicília, i volíem agafar alguna cosa més xula, vam pagar 275€ per 4 nits i ho vam aconseguir, una casa espectacular difícil de descriure, té un finestral amb vistes a Alcamo i el mar que tira enrera, un saló amb un espai per llegir brutal, cuina gran, habitacions grans, una altra zona com despatx i per mirar la tele, dos lavabos un amb banyera hidromassatge... i una piscina! Va ser genial, molt recomenable com a camp base per la part nord occidental de l'illa, sabent que excepte per anar a Castellmare al Golfo o a Segesta, sempre s'ha de fer una estona de cotxe (que al final sempre has de fer).

Agrigento

Dormir

• Hotel Trei Torri: de moment la sorpresa agradable del viatge en quant a allotjaments, doncs no les teníem totes amb aquest hotel de tres estrelles amb coltxes 'dubtoses' a la seva web, però ha estat un èxit doncs per 62€/nit hem tingut una habitació quadruple inmensa, amb un bany igual d'inmens, wifi, una piscina que ens ha anat de perles per aguantar la calor brutal d'aquesta zona i esmorzar inclós. De fet, ens ha agradat tant que vam sopar una nit allà mateix, dos menús grans i dos de nens (tastant el peix espasa i la pasta amb ametlles) amb un cafè i un amaretto i ens van cobrar 55€. Si algun cop tornem per la zona, segurament hi tornarem (si és estiu segur).

• L'annecdota de l'hotel ha estat que a la piscina, mentre els clients ens banyàvem, feien cursets de piscina, per nens i adults, però tot a la italiana, és a dir, tots allà barrejats. Era molt estrany! Nosaltres hem decidit entendre-ho a la nostra manera: a Agrigento es diu que hi viuen alguns dels capos mafiosos més importants de l'actualitat, doncs bé, l'últim dia, mentre em prenia una coke al costat de la piscina, un home, cantava una xxxxx darrera meu, m'he girat i he vist al que podria ser l'amo de l'hotel, cantant mentre, impertèrrit ho controlava tot... i m'ha vingut al cap una conversa entre aquest home i l'alcalde d'Agrigento de l'estil de, ens interessa que els cursets de natació es facin al meu hotel oi?

Menjar

• Mc Donalds: doncs el sabor de sempre i la qualitat de sempre, sopar dels 4, dos happy meals, dos menús big mac i una hamburguesa: 24.5€. El curiós, el ketchup es paga a part com a casa nostra la mayonesa! A 0.50€ la unitat. El lloc és d'aquests Mc Donalds actuals amb sevei de comanda , de recollida i amb parc infantil que els nens van aprofitar fins passades les 23:00 de la nit.

Transport

• Parking escala dei turchi: vam aparcar al segon... i la vam encertar, doncs el primer et deixa més lluny (va ser sort perquè pensàvem que era al revés). 5€ les primeres quatre hores (no vam estar tant).

• Taxi al vall dels temples: per arribar d'una punta a l'altra et cobren com el shuttle, 3€ per persona, la Mireioneta va negociar preu i ens ho va deixar per 10. Bé perquè el taxista era un tipus bastant... tontet per dir-ho finament.

• Parking Vall dels temples: vam pagar 2€ per un parell d'hores no va arribar. La tarifa màxima són 5€ per tot el dia.

Oci

• Vall dels temples: vam agafar entrades estàndar, 10€ per adult, els nens no paguen.

Favara

Menjar

• Favara farm cultural park: hem dinat en aquest viver d'artistes, en el local 'oficial' per dir-ho d'alguna manera, ens ha fet ràbia perquè ens han fotut aquí sense deixar-nos ni veure que hi havia més opcions. Tot i això, i el servei leeeent, hem dinat una amanida liquida amb gambes, una de tomàquet amb mozzarella i una hamburguesa, més dues cassatas, raim, un tallat i begudes per 40€ (hem hagut de berenar fort també) .

Enna

• Bar duomo; el berenar fort ha estat en aquest bar que, com el seu nom indica està davant de la catedral de província més alta d'Itàlia i, on creiem que ens han aplicat l'Impost Revolucionari al Turista ja que no hi havia el preu de res enlloc i ens han cobrat 16€ per una coke, un cafè, un aigua gran, un cannoli de ricotta, un brioix, i dos gelats.

Santa Venerina

Menjar

• Pasticceria Russo; una pastisseria d'aquella de 'les de tota la vida' i segurament, propietat del 'Don' del poble, però amb una reposteria de 'canela en rama'. Hi vam berenear un dia i esmorzar un altre, i encara hi haguèssim tornat. El preu molt correcte i els croissants molt farcits.

Catània

• Antica trattoria Maurizio; a la tranquil·la plaça Mazzini, a tocar de la pescheria, vam menjar força bé a base de pasta, involtini de calamars i carn de cavall per 39€. El servei però, molt lent. Pel preu, paga la pena.

SavocaTransport

• Una vespataxi et puja fins a dalt del poble per 10€, són diners pel curt trajecte que és, però amb la pujada i la calor, estan ben invertits, a més, el taxista va deixar que en Pauilolo portés la moto una estona, així que, tots contents.

Menjar

• La Dolce vitta: xiringuito amb vistes, ja que està a dalt de tot. Vam prendre un cafè i una granita per 4€.

• Bar Vitelli: bar-museu vivent del Padrino ja que va ser escenari de la peli, ens vam berenar, amb bikini inclòs, per 11€, més que res el romanticisme.

Taormina

Transport

• El parking de pagament al 'davant' de la isola bela costa 10€ la jornada complerta. El que ho porta ñes un desgraciat i per 2 hores ens va cobrar, a sobre rient-se, 10€. Si es pot aparcar fora...

• El parking a Taromina ens va costar 7€ per 4 hores, el problema és que no estigui ple.

Menjar

• Gambero Rosso: pizzeria força estàndar dins de la munió de restaurants que hi ha a Taormina. Vam sopar pizzes i pastes i vam pagar 63.6€. En cas de tornar provaríem un altre.

Siracusa

• Syraka: local d'aquells que d'un lloc sense res es converteix en un lloc molon on sobretot hi deu haver ambient per les nits. A Ortigia però a la punta de dalt (on s'aparca). Va ser el dinar més car del viatge, 92€ i sense l'Aran, però la pasta amb festucs i gambes ho va compensar. En part també va ser el més car perqué vam veure vi, postres, cafès...

Santa Maria la ScallaMenjar

• La Grotta: lloc 'lonely' però que al ser en un poble no gaire turístic no està massificat (tot i que s'ha de reservar). És una espècie de La Paradeta però davant del mar i amb peix del dia. I quin peix! i a molt bon preu, doncs aquí vam menjar els 4 el que ens van recomenar i vam pagar 82€. Salivo!

Bronte

Menjar

• Bar Conti: Gallenti pot ser és el lloc més turístic d'un poble gens turístic, de fet la resta de clientela eren locals. Al carrer principal del mateix, molts pastissos i moltes coses, cafè inclòs, a base de festucs. Pastissets i el cafè 5€. Barat!

Tindaris

Transport

• El bus que et puja del pàrquing al monestir costa 1€ per persona. L'Aranet no va pagar

Menjar

• Bar del Pellegrino: a peu del monestir. Vam tastar els arancini (força bons) i vam berenar per 12€.

Oci

• Tyndaris: l'entrada a les runes gregues costa 6€ per adult. Pel preu estan bé, però si en visites diferents al llarg de l'illa es poden obviar.

San Giorgio

Viure

• Apartament: lloc súper complert i ideal per vacances, una de les millors cases airbnb on hi hem estat, totalment equipada, espaiosa i còmode, a banda de tenir pàrking. En el 'debe', la falta d'ascensor. Tampoc hi ha wifi, però total, estàvem de vacances. Molt recomenable per fer vacances.

Menjar

• Number one: pizzeria a tocar de la platja on haguèssim hagut de dinar pizzes, però com teníem gana vam agafar plats més elaborats i pels 62€ que ens va costar, no va valer la pena.

Illes Eòlies

Transport

• Vam fer l'excursió a partir d'el touroperador Clarissa Viaggi, on vam pagar 55€ cada adult i 35€ en Pauilolo. L'aranet 1 cèntim. Després vam haver de pagar 20€ en total de taxes ¿?. Però vaja, que el preu entre les diferents companyies és força estàndar en funció de l'excursió que es faci ja que els operadors fan de intermediaris i després van col·locant a la gent en els diferents vaixells.

Menjar

• Ens van fotre 2€ per croissant al bar Il Milindro. Ja sàbiem, i és obvi que les illes eòlies són més 'exclusives' i cares, però és que l'actitud 'sobrada' dels cambrers per donar-te un producte dolent fa, que sigui un dels llocs on menys ens tornaran a veure i si algun dia tornem a aquest lloc tan peculiar.

Cefalu

• MANinPASTA: lloc a tocar del casc antic, on es passa per davant si s'aparca al parking que recomena la 'lonely'. Una espècie de terrassa on gràcies a que tot està força bò ens vam acabar animant i vam acabar pagant 64€ però hem de reconèixer que vam sortir contents. Vam tastar les sardines "a becaficco".

• Carrè Lounge: Bar de copes, modernet i amb vistes al mar on segurament a la nit deu haver-hi més ambient, nosaltres vam estar sols i vam 'prendre algo' per 10€. Això sí, no accepten tarjeta.

Transport

• Vam aparcar al pàrking recomenat a la lonely, a 1€ per hora. I és que com portàvem les maletes, més valia no arriscar (cosa que per falta d'opcions sí vam fer a Palermo).

Segesta

Autèntic 'sacacuartos' la visita a aquestes runes, doncs tot hi haver-hi un pàrking buit inmens a la porta, et fan aparcar a un altre a dos quilòmetres on pagues 5€ per vehicle i llavors tens dret a un bus que et porta al lloc. Després l'entrada són 5€ adult, 2€ nen (l'Aranet no va pagar) i un altre bus que et porta fins al teatre costa un euret més per persona (l'Aranet tampoc va pagar).

Trapani

Menjar

• Absolute beach: xiringuito a peu de platja on llàstima que els hi faltés més de mitja carta i el servei fos molt dolent (tot i que s'esforçaven, 'si no vales no vales'), perquè la qualitat del menjar, pel que ens esperàvem i pels 27.50€ que vam pagar, no ens podem queixar gens. Això sí, és per un menjar ràpid però trigant temps.

Erice

Transport

• Vam pagar 3€ per deixar el cotxe per la tarda al pàrking davant la porta d'entrada al casc antic.

Menjar

• Caffe Maria: havíem d'anar a aquesta mítica pastisseria, on vam berenar per 9€, tot i que alguna cosa no la vam pagar ;p. Pastes molt i molt dolces. La Mireioneta va conèixer a la Maria, la noia (ara ja àvia) que va 'escapar' del convent on va entrar abandonada per la seva família i on va ser tractada com una serventa abans de crear aquesta pastisseria.

• Gattopardo; bon restaurant / pizzeria al centre del poble que ens va acollir durant 4 nits al final del viatge però on vam arribar molt cansats i no vam gaudir del sopar el que podia haver estat. Això sí, la cuina de mercat a base de 'casqueria' em va triumfar molt. Salivo pensant en l'entrepà de budells... Vam pagar 63€ per sopar, però si m'hagués entés amb el cambrer respecte a la carn que volia, crec que haguessim pagat més.

Corleone

Menjar

• Casa Mia: un oasis al mig dels 40º amb que estàvem recorrent l'interior de l'illa, un agroturisme genial on vam dinar molt i molt bé, caponata d'antipasti, amb quatre tipus de verdura on hi havia uns pebrots que li van encantar fins i tot a la mireioneta, dos tipus de pasta, carn, sindria, pastís, aigua, vi a voluntat i un cafè, més un menú i mig per als nens (només ens van cobrar un). Un servei proper i genial (la broma era que el cambrer veterà era el maton de la famiglia i el que ho portava el fill jove del 'don', el que estava al marge al més pur estil Mike Corleone. De veritat un lloc on vam menjar, i sobretot, on vam estar genial per 63€ i on si algun dia tornem a Sicília, intentarem hospedar-nos ja que també lloga habitacions.

• Bar Excelsior: vam berenar en aquest bar que semblava d'aquells on hi anava el meu avi a jugar a les cartes per 11.50€. Tot correcte sense més que aconseguir dos spinners de dos puntes, inèdits a Espanya.

Castellmare al Golfo

Oci

• Vam pagar 92€ per fer l'excursió en vaixell desde Castellmare fins a San Vito lo Capo amb vistes a la reserva natural d'Scopello, dues aturades extres per banyar-nos al mar i dinar inclós (no era per tirar cohets però va matar la gana i el temps). Com a organització ens va agradar molt més que la de les illes Eòlies. El fet de banyar-se al mar és una grandíssima sensació.

Menjar

• Bar vogue: bar molon al port esportiu, típic del lloc on està i que segurament allarga per la nit. Vam tornar a berenar i pagar. En aquest cas 14.75€.

Transport

• El prking damunt del port ens va costar 5€ per jornada complerta.

San Vito lo Capo

Menjar

• Cavalluccio marino: vam fer el turista i vam pagar 15€ per berenar en aquesta gelateria on vam acabar demanant entre d'altres coses, un banana split que quan el vam voler anul·lar el cambrer ens va mentir dient-nos que ja estava preparat, trigant després molt per portar-nos-el. Se'n va endur una bronca. Això sí, del banana split no vam deixar res.

Monreale

Oci

• Catedral: l'accés a la catedral és gratuït, però per tal de complir les normes de puresa vam haver de comprar una camisa per tal de no ensenyar les espatlles de la Mireioneta i pagar 1€.

Menjar

• Pizzeria del Duomo: com el seu nom indica, està just davant de la catedral, vam menjar pizzes i amanides però no van ser ni de lluny les millors, al final vam acabar pagant 43.5€.

Transport

• Vam pagar 6€ pel pàrking (unes 3 hores) com a Isola Bela, el pitjor la gent que ho portava, mira que ens ha quedat molt bona opinió dels sicilians, però si ho restringim a la gent que porta els parkings... la cosa canvia (que ens excusin els de Scalla dei Turchi però!!!)

Palermo

Oci

• Capelles palatinas: el lloc és magnífic però 10€ per adult és car, sobretot partint de la base que la catedral de Monreale és de franc. Ara bé, s'ha de pagar.

Menjar

• Cafè del teatre: vam berenar on en Michael Corleone va perdre la seva filla per 12.5€, posats a triar un lloc aquest paga la pena i està molt tranquil.

• Libreria Dante: l'últim sopar a Sicília i encertada de ple de la Mireioneta, lloc bucòlic al carrer Maqueda tocant la plaça de 4 canti, on vam menjar molt, molt bé i molt bñe de preu, doncs vam pagar 34€ per 2 plats de pasta, una fritura de peix, un cous cous de peix i (un altre plat que no recordo). 100% recomenable.