Aqüeducte 2017

Fecha de publicación: Dec 13, 2017 11:37:20 AM

Quan el pont de desembre cau en dimecres / divendres (o dilluns / dimecres) es forma un autèntic aqüeducte ideal per fer una escapada que dona el tret de sortida a les festes de Nadal. Nosaltres hem aprofitat per gaudir d'uns díes molt variats.

Per tal d'aprofitar al màxim vam pujar a Vilallonga el dimarts per la nit, on ens van rebre 6ºC sota zero però poca neu. Sort de la neu artificial i un temps espectacular que ens va fer gaudir de 2 díes d'esquí infantil a Vallter on vam complir l'objectiu de que en Pauilolo aprengués a lliscar. I molt bé que ho va fer! I no només perque ja baixa la pista de debutants sencera, si no que li brillen els ulls quan parla d'esquiar i vol tornar l'abans possible (def et ell hagués continuat divendres).

Degut a la falta de neu només estava oberta la zona de debutants, cosa que per aquesta esquiada infantil ens va anar bé perquè els forfaits estaven més barats:

• Forfait d'adult 14€

• Forfait infantil 10€ (+3 d'assegurança)

• Forfait de trineu 9€ (per nen + adult)

• Cocacola al bar: 2.30€, (no és un forfait però així deixem per escrit un preu que no és barat

Però divendres no tocava tornar a la neu, divendres recollíem a Vilallonga i tornàvem cap a casa, però no de manera directe, ens vam desviar cap a la vall d'en Bas per veure un paisatge vermell que ens va encantar tant com el primer cop que vam anar a Tavertet i que esperem descobrir en profunditat en breu.

Aquest cop el destí era Cantonigros, poble del municipi de Santa Maria de Corcó / l'Esquirol on primer vam fer un 'brunch' al Roc, on vam pagar 19€ per 4 llesques d'embotit (no especialment bo per ser on estàvem) i 4 begudes i després, una excursió a la pedra foradada, vam deixar de veure els cingles per endinsar-nos en un bosc de faigs, alzines i pins fins arribar a un lloc màgic, on podrien viure fades. Un salt d'aigua (sec en aquesta època del l'any i amb el riu congelat) on una de les parets de roca té un forat. És un lloc idíl·lic, de conte, i la passejada va ser molt xula ja que té una duració i una dificultat ideal per fer-la amb nens.

Després de l'excursió encara vam tenir temps de passar la tarda a Vic, aprofitant un mercat medieval saturadíssim on feia 6 anys que no hi anàvem. Tanta gent fa que no gaudeixis d'una fira espectacular, i va fer que les nostres passes es dirigissin cap a altres punts com la majestuosa plaça major, on les reivindicacions per la llibertat dels presos catalans és brutal amb pancartes, llaços grocs i inclús una presó/monument al bell mig de la plaça. (les opinions polítiques queden fora d'aquest blog)

També vam caminar pels carrers que envolten al mercat, on, un cop més, ens vam dir com de maques són les cases i quants llocs amb bona pinta per fer un mos hi ha. Nosaltres, vam optar per 2 tés i 2 sucs al Gravat, un bar musical que just tancava.

Dissabte, ja a Barcelona, teníem la idea d'aprofitar el passi anual del Tibidabo, però el mal temps va fer que ens quedéssim a casa descansant, que ja tocava, i agafar forces per tancar el pont diumenge anant per tercer cop en els últims 4 anys al taller de Nadal de la Sagrada Família, el preu ha pujat progressivament de 3.5€ fins a 6, però encara paga la pena perque et dona la possibilitat de gaudir d'una visita guiada a la porta del Naixament, molt ben explicada i a l'interior de la Basílica, on, i crec que no ens cansarem mai de dir-ho, la llum projectada pels vitralls, freda a la cara est i càlida a l'oest banyant el bosc que és la capella, és una experiència gairebé sensorial.

La visita, i el pont, van acabar amb el 'taller' propiament dit, aquest cop vam fer un advent que ens servirà com a centre de taula el dia de Nadal, però més que la dificultat (que en tenia) de fer-l'ho, ens va agradar molt la comparativa de veure els nens esquiant o caminant per la muntanya un dia i fent una manualitat un altre. Dos autèntics 4x4!!!