08003 - Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera i La Barceloneta - Passejades confinades

Fecha de publicación: Dec 30, 2020 8:57:20 PM

Petita introducció.

Si bé els codis postals '001' i '002' corresponien exactament amb els barris d'el Raval i del Gòtic respectivament, el codi postal 08003 cobreix dos barris de la ciutat, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera (el Born) i el barri mariner de la Barceloneta.

De la mateixa manera, i ja ho veurem amb el '004', hi ha codis postals que NO cobreixen tot el barri, però aixó ja ho veurem més endavant. Ara centrem-nos en les nostres passejades pels dos barris amb els que tanquem la nostra re-visita al districte de Ciutat Vella.

04 de desembreEstrenem aquest codi postal ben d’hora: a les 7 del matí agafem les bicis del Bicing i baixem fins a Arc de Triomf, on comencem la nostra passejada mentre s’aixeca el dia. Passem per la Ronda Sant Pere, aturant-nos als monuments a Macià i a Rafel Casanovas, pel carrer Trafalgar on ens aturem al monestir de Sant Pere de les Puel·les, en una de les places més xules de la ciutat. Seguim per Sant Pere el més Alt fins arribar al Palau de la Música. No hi ha quasi ningú al carrer, i la façana modernista sembla encara més poblada i viva. Amb la caminada ens entra gana i fem parada al mercat de Santa Caterina, concretament al bar/forn La Torna. Jo em cruspeixo un pinxo de truita de patates que fa cantar els àngels, el Fer un de salsitxes que també devora, amb un cafè amb llet i un aigua, 9.5€.Ja s’ha fet de dia i seguim el nostre camí fins a Santa Maria del Mar. No tinc paraules per descriure la tranquil·litat que hi ha al seu voltant…el silenci només el tallen algunes paraules dels nens i nenes que fan camí cap a l’escola…ens apropem fins a Pla de Palau i refem les nostres passes per entrar a la Basílica i pujar fins als terrats. La vista de la ciutat és increïble…veiem el port i Monjuïc, la Catedral, la Sagrada Família, la Torre Agbar i les Torres Mapfre.

I per gaudir encara més de les vistes, afegeixo aquí les fenomenals imatges de les vistes de la "Catedral del Mar" preses pel "Mi Baúl de Blogs" un autèntic expert en això dels blogs de viatge.

Si la vista des de dalt és imponent, la visita a l’església, completament sols, li dóna solemnitat i grandesa. El senyor que ens ha venut les entrades i ens obra les portes, ens explica que aquí s’hi ha casat gent que venia de molt lluny i amb molts quartos: alguns han fet tancar la plaça durant la cerimònia, pagant la caixa diària als bars i restaurants del voltant, per poder tenir la seguretat i intimitat necessàries. I aquí ens tens, a nosaltres dos, disfrutant d’aquest espai sense tant rebombori.

Pugem pel passeig del Born, veiem el Mercat i ens endinsem per l'interior del Born gaudint al màxim d'aquest barri nascut de l'expansió fora muralles de la Barcelona medieval abans d'agafar les bicicletes per tornar cap a casa.

M’agraden aquestes sortides matinals. Ens permeten robar unes hores a la nostra quotidianitat per visitar una ciutat tranquila que sentim més nostra.

05 de desembreL’endemà, dissabte, agafem les bicis de nou, i baixem amb els nens fins al Born. Fem unes tapes força bones i amb una "hamburguesa" de postres ben curioses al restaurant Konig just davant del Mercat. Després fem una bona passejada pel Parc de la Ciutadella, amb parada obligatòria per fer-nos quatre fotos al mamut i al parc perquè l’Aran faci quatre salts.Si voleu una informació més detallada del Parc de la Ciutadella, consulteu l'enllaç de Mi Baúl de Blogs. Allà hi trobareu explicacions dels diferents recons i museus del Parc

12 de desembre

El dissabte següent, rematem el codi 003, anant a la Barceloneta.

Quan l’Aran era un bebè, vam venir a passejar un dia per aquests carrers amb tocs mariners i napolitans i vam veure un restaurant, L’Òstia, que vam prometre’ns tornar-hi algun dia. I avui ha arribat aquest dia. Hem dinat la mar de bé (malgrat el servei, que al Fer no li ha agradat i li ha posat una creu) a la terrassa de la Plaça de la Barceloneta amb vistes a l’església de Sant Miquel del Port. Destacaria el parmentier amb foie, trufa i rovell d’ou… Tot i així, les bombes, els calamars a la romana, les braves, el peix freit, la truita de patates, l'hamburguesa de cua de bou, les croquetes, el nostre assortit dels indispensables del restaurant, tot era bo, aixo amb 2 aigües, 1 coke i una clara, 1 tallat i quatres postres, trufes, tarta tatin, braç de gitano i crema catalana, sense cremar per descomtat, 85€. Un pel més del que ens acostumem a gastar en aquestes sortides però entre el lloc i la quantitat de menjar, més que aprovat.Un cop tips, hem passejat pels carrerons estrets d’aquest barri fins al Parc de la Barceloneta, hem tornat a la plaça del Mercat i allà hem agafat de nou les bicis per fer tot el Passeig Marítim fins al Vela i seguint fins el final de l'espigó que gariebé comunica amb el port.

Hi havia ambientillo a la platja, feia un dia fresc, però amb sol. S’hi estava molt bé. He tingut aquella sensació, con un vell deja vù, que si fos estrangera, en aquest precís instant m’entrarien unes ganes immenses de viure en aquesta ciutat.De tornada, hem parat a la platja de Sant Sebastià mentres els nens es menjaven la seva dolça recompensa: un gofre de xocolata blanca pel Pau i una crepe de xocolata blanca per l’Aran. Abans de recòrrer tot el passeig marítim fins les torres MAPFRE, límit d'aquest codi postal, i punt final de la visita.