Finlàndia. Dades

Fecha de publicación: Jan 28, 2019 3:22:11 PM

General

• TransportVols: el vol BCN – Hèlsinki ens va costar 531€ i el Hèlsinki – Rovaniemi (només anada) 145€, preus pels 4 amb Norwegian, una companyia low cost (com es pot veure amb els preus) però força apanyada, de fet és una de les companyies amb les que més volem últimament i no tenim cap queixa. El fet que operi des de la terminal 2 és un autèntic plus per a nosaltres. La llàstima van ser els horaris dels vols d’anada, que ens van suposar dues autèntiques matinades.

• Tren Rovaniemi – Hèlsinki: el que fa la companyia VR no té preu, tot i que per nosaltres van ser 139€ per tornar en 8 hores creuant mitja Finlàndia de Rovaniami a la capital en un vagó familiar, que volia dir que teníem un compartiment per a nosaltres sols d’uns 10 metres quadrats per nosaltres, distribuïts en 4 butaques, dos tamborets, una taula i un parell de jocs per nens petits. Un autèntic luxe on s’ha d’afegir que el tren tenia wifi i una sala de jocs per a nens petits. La possibilitat d’inter-rail amb aquests trens passa pel nostres caps.

• Pàrquing Aeroport Barcelona: malgrat ser la terminal 2 on podem arribar en tren (i amb la t-10), degut a l’hora del vol d’anada vam anar en cotxe i reservar el pàrquing exterior cobert de la mateixa terminal, on vam deixar una setmana per 67.50€, que ens sembla un preu molt bo la veritat (el preu és degut a que ens vam fer ‘socis’ d’Aena).

Hèlsinki

Allotjament

• Omena hotel: el millor del nostre primer hotel a Hèlsinki era sense cap mena de dubte la ubicació, doncs ens permetia anar al centre i al port a peu. Va ser la nostra primera clatellada amb els preus finesos, doncs vam pagar 187€ per dos nits, i era dels més barats que vam trobar, per una habitació quàdruple, entenent per quàdruple una doble amb dos plegatins on vam ser incapaços d’obrir el segon perquè no hi cabia. La veritat és que faltava espai però si que teníem una taula amb un parell de cadires on podíem esmorzar “d’aquella manera”. En principi, en una futura visita buscaríem una altra opció abans que aquest hotel “intel·ligent” sense cap servei.

• Cheap Sleep: l’única opció que ens va quedar per les dues últimes nits a un preu ‘raonable’, 135€, va ser aquest alberg, una mica lluny del centre però accessible ràpidament amb transport públic. Més que la ubicació, o el preu, molt en consonància al nostre pressupost habitual i més tenint present que teníem esmorzar inclòs, el tema és que la distribució de l’alberg era bastant caòtica, estava força brut, no teníem bany a l’habitació, doncs era molt petita, l’esmorzar era molt cutre... I és una llàstima perquè l’ambient de l’alberg i els serveis, amb les sales comunes i els arcades ens molava molt.

Transport

• Tren: el bitllet senzill entre l’aeroport i el centre de Hèlsinki ens va costar 12.50€ els 4 (l’Aranet no pagava i en Pauilolo tenia tarifa reduïda).

• T-dia: les targetes per moure’ns per Hèlsinki amb total llibertat durant 24 hores incloent tren, metro, tram i fins i tot el ferry fins l’illa de Suomenlinna ens van costar 22.50€, de nou, l’Aranet no va pagar i en Pauilolo tenia descompte.

• Uber: al no saber, ni veure taxis ni parades de a Hèlsinki vam arriscar a trobar un Uber a les 4 de la matinada, i com en molts casos en aquell viatge, vam tenir sort, n’hi havia un ‘luxury’, que al ser l’únic ens va sortir a preu normal, entre això hi un parell de descomptes (per ser la nostra primera experiència amb Uber), vam anar en un moment del centre de Hèlsinki a l’aeroport per 18.08€.

• Taxi: al tornar de Rovaniemi, al ser tard (els nens dormien) vam agafar un taxi des de l’estació fins l’alberg, en aquesta ocasió, per un trajecte força més curt que el que havíem fet amb un Uber vam pagar gairebé el mateix, 16.90€

• Bus: el bus des de l’alberg fins l’aeroport ens va costar 12.80€, que tenint present que estàvem més a prop i va trigar més que el tren no creiem que sigui per recomanar gaire, clar que si estàs allà... potser mirar un uber?

Menjar

• Burger King: aquí ens vam endur una sorpresa, doncs els preus d’aquesta cadena ens van semblar molt barats, inclús més que a Espanya, el gust, el de sempre. Vam menjar molt i vam pagar 29.40€.

• Paradetes fira de Nadal: un got de Gloci, el vi especiat i calent típic de Finlàndia (i més bo del que pensàvem) 3€, una tassa de xocolata calenta, en unes ‘terrasses’ de palets per no passar fred, 4€ (el preu de la tassa de xocolata és un bon indicador de si el lloc és car o barat, 4 és el preu normal car i 3 el preu normal barat).

• KotiPizza: pizzeria tipus telepizza que estava al mateix local que l’hotel Omena, vam menjar, amb coberts de fusta, com gairebé a tot arreu (una altra senyal de l’alt nivell de consciència ecològica del país), una pizza i una calzone, més begudes, molt millor del que pensàvem abans de demanar, per 32.9€.

• Suomenlinna museum: ens vam prendre un cafè i 3 xocolates al bar del museu de l’illa per 16€, cares però boníssimes!

• Susiaaren: és un dels pocs restaurants de l’illa de Suomenlinna (dels quals encara obren menys a l’hivern), el local semblava més maco per fora, per dins era senzill però no lleig, era gairebé com estar a casa d’algú. Allà vam dinar a base de bufet lliure on vam tastar els plats típics finesos (o com a mínim els que ensenyen als guiris) a base d’amanides, cremes de verdures, puré de patates i carn de ren, acompanyat amb una melmelada de nabius vermells (els que no trobem aquí). Vam pagar 43€, 15 cada adult i els nens van pagar 8 en Pauilolo i 5 l’Aranet, una curiosa manera de cobrar als nens (i que vam repetir en algun altre lloc), doncs paguen per la seva edat.

• Regatta: la veritat és que tant el lloc com els voltants són preciosos, fins i tot paga la pena visitar el lavabo o passar fred a la terrassa al costat del llac gelat intentant escalfar-te amb un braser. Ara bé, pensàvem sopar al lloc on en Roc Barroc va deixar el mapa per trobar a en Santa Claus i ens vam haver de conformar amb un berenar car, 17.6€.Eriksson’s: és una de les paradetes clàssiques del old market hall, la veritat és que tenien uns productes espectaculars, de manera que ens vam llençar per dos blinis, uns panets ‘russos’ que vam farcir amb caviar i formatge, eren bons però no ens van deixar ‘frapats’, el que sí ho va fer va ser el preu, 15€.

• Seafood bar: vam trobar lloc per seure els quatre en aquest altre local del mateix old market, aquí vam tastar una sopa de peix espectacular, una pasta amb salmó igual d’espectacular, un fish and chips normalet i un altre peix força bo.

• Konstant Moja: l’últim sopar del viatge el vam fer en aquest restaurant una mica allunyat del centre. Un bufet lliure de 20€ (i 1€xedat dels nens) sense begudes on serveixen infinitat de plats tradicionals: els típics puré, carn de ren... però també salmó, altra tipus de carn, aperitius i una barreja de xai i anxova que tot i semblar fastigosa d’entrada ens va agradar molt. Lloc molt recomanable.

Oci

• Allas: l’entrada a la sauna i a les piscines del complexe ens va costar 42€ als 4 (tovalloles no incloses), no especialment car però era un caprici que havíem de fer. Després, al bar del mateix complex ens vam gastar 18.40€ en les ja clàssiques xocolates calentes (cares).

RovaniemiViure

• Airbnb: l’entrada no va ser l’ideal ja que la comunicació amb l’Aida-Helena no va ser la millor i vam haver d’esperar més d’una hora al cotxe sota una nevada de campionat (també dir que nosaltres vam arribar abans del pactat). Però un cop el nostre amfitrió, el fill de l’Aida, va arribar de caçar Muses i vam entrar a l’apartament, després del “ritual” de treure’ns la neu i el gel en aquells raspalls tan graciosos que hi tenen tot va canviar. Directament direm que és el millor allotjament airbnb on hi hem estat, i ja en portem uns quants. Espaiós, còmode i amb estil, era Nadal, a banda d’això, podíem aparcar fàcil, wifi i menjar per donar i vendre, gran, gran nadal allà la veritat. Mentre escric això casi em venen ganes de reservar-l’ho pel proper Nadal.

Transport

• Cotxe de lloguer: vam agafar un Skoda, amb AutoEurope Spain, que va acabar sent Hertz, el cotxe pràctic sense grans pretensions, on el més interesant eren els neumàtics d’hivern i el martell – escombra per treure el gel i la neu. Vam pagar 235€, amb assegurança a tot risc i no vam fer ni 80 quilòmetres, però van estar molt ben gastats, veure a algú caminant els 2 quilòmetres entre Santa Claus Village i Santa Park nevant... buf... feia el seu què.

• OciSanta Park: el petit parc temàtic dins d’una cova on el Pare Noel prepara els regals de Nadal amb els seus elfs és una autèntica passada, si bé no hi ha moltes atraccions, n’hi prou com per passar-hi gairebé un dia, i el fet que l’entrada sigui valida per dos dies seguits fa que puguis gaudir-ho amb calma. Nosaltres i vam passar dues estones llargues, repetint pràcticament totes les atraccions i gaudint de tots els tallers, de manera que els 175€ (amb dos un dinar i dues galetes per decorar), tot i ser uns diners tampoc és una passada. Per altra banda, suposem que al ser el pont de la constitució, no hi havia molts turistes, sent la majoria espanyols i asiàtics, així que encara va ser millor. Amb nens és un must, per adults, evitable però si te’ls vols gastar, és passa una estona... nadalenca. El dinar és un bufet lliure amb el típic... amanides, puré, carn de ren... però hi ha altra tipus de carn i algun altre entrant.

• Porofarmi Oy: vam triar aquesta granja per no quedar-nos només al village i conèixer una mica més de la zona. Trobem que va ser una decisió molt encertada, doncs tot i que, com ja hem dit, tot el tema de Santa Claus NO és kitsch, és més autèntic anar a d’altres llocs, sobretot perquè vam gaudir de la granja per nosaltres sols. A la granja vam explicacions sobre els rens, els hi vam donar de menjar i vam fer un passeig amb ells. Vam veure un esquirol ‘volant’ i vam fer un aperitiu i compartir una estona amb la gent d’allà. Tot en petites quantitats però un lloc molt recomanable, això sí, a preu d’allà, 101.50€.

• Motos de neu: les ‘mini’ motos del village pels nens ens van costar 20€ per criatura per 20 minuts donant voltes al circuit. S’ho van passar teta tots dos.

• Huskies: la visita als gossets també la vam fer a la granja de la vila, no ens va agradar especialment com estan els gossos, ara bé, el passeig, tot i fer el curt va ser molt més emocionant. Vam pagar 110€ pels 4, però és que els passejos més llargs se n’anaven de pressupost.

• MenjarThe three elves: vam prendre unes xocolates boníssimes i un cafè deliciós en un dels restaurants del village i només vam pagar 10.70€! Per tornar-ho.

• Salmon’s place: restaurant al Santa Claus Village, situat dins d’un kota, només serveixen el salmó rostit al foc de la barbacoa que hi ha al centre del teepee acompanyat de pa calent i amanida, és un lloc molt catxondo, i el salmó era deliciós. Dos salmons, dos cheescakes (l’únic postres que tenen) i 4 begudes ens va sortir per 67.50€.

• Restaurant de l’estació de tren: com els nens van passar del salmó vam fer un segon dinar a l’estació de tren, on fan pizzes molt bones per 10.90€, de fer en vam comprar una extra per menjar al tren.