Astúries. Dades

Fecha de publicación: Oct 03, 2020 7:52:42 PM

Ribadesella

Viure.

• Càmping Ribadesella: tot i ser un càmping de primera categoria, no està a l’alçada dels últims càmpings que hem estat. Que no vol dir que estigui malament, però no es top. La parcel·la, li falta gespa i no es especialment gran (tampoc petita), el restaurant molt justet, bones vistes als pics d’Europa, però el menjar mediocre i el servei lent, tenen un menú diari de 14€ i plats combinats entre 8 i 10€. Les piscines estan molt bé això sí, però la climatitzada es separa en torns de nens i adults i s’ha de portar casquet, com no en teníem van haver de comprar-ne (2€ el casquet). També són punts positius les pistes de basquet i futbol i el kids club, tot i que es petit, es curren les activitats. La bugaderia costa 5€ rentar la roba (1 hora) i 3€ més secar-la, 30 minuts però queda realment bé. Creiem que el que no ens ha convençut és la distribució de les parcel·les, que fa que el càmping no entri pels ulls. Però clar, per 45€/nit, estar a la natura amb piscina, pista de Basket i que et distreguin als nens, o que es distreguin, de fet, l’Aranet ha fet un amic de per vida, doncs fan amics molt fàcil i van al seu aire de seguida. si t’agrada això del càmping, a nosaltres cada dia ens agrada més. Està molt bé.

Menjar

• Sidreria Carroceu: ens va agradar fa 10 anys i ens ha agradat aquest cop, ara també als nens que s’han fotut un cachopo espectacular. Nosaltres hem repetit els xipirons, grossos i bons i hem completat amb un bocarte, sardines amb pernil, boníssimes. Un aigua i una ampolla de sidre més quatre pastissos i un tallat, 60€ (amb propina). Pinta que hi ha molts llocs n es menja bé, però ha valgut la pena repetir aquest, pel menjar, i per saludar al Luis, el mateix cambrer que ens va escanciar la sidra fa 10 anys. Hi vam repetir l’últim sopar, i vam calcar el preu però en aquesta ocasió vam tastar un rotllo de bonítol i la fregiduria de pixin (rap). La Bolera: restaurant molt ben posat a peu de carretera al poble d’El Carmen, amb una terrassa molt ‘Luna de Avellanada’ i amb vistes a la frondositat d’Asturies. Croquetes (10) de cecina i cabrales molt bones, zamburiñas (9) espectaculars, tortos amb picadillo i ou (una espècie d’afartapobres força mediocre) i un trio de cachopos (un de pollastre, un de porc i un de vedella), també normals, el del Carroceu continua sent el nostre preferit, pa, 2 aigues, 2 pastissos, (millors que els del Carroceu) i un tallat, per 68.80€ . Paga la pena anar-hi.

• Casa Gaspar: no és el volíem, però és que estava tot ple o tancat, Casa Gaspar és un restaurant normal, on vam sopar un menú de nit a 15€, a base d’amanida i cachopo més postres més un pantrucu que el volíem tastar des del primer dia i gairebé l’acabem deixant a la llista de pendents. Al final va ser millor del que pensàvem, però tampoc diríem que és un lloc per tornar-hi.

• Gijon Menjar Subway: vam berenar per 7.5€, 1 tallat, 4 cookies i un dònut ens va semblar barat. El gust, doncs el del subway i el cafè, Lavazza.

• El Jamonar: més restaurant (sense pretensions) que Sidreria, però amb carta d’aquesta. Vam menjar mitja ració de cabracho, 10 croquetes de pernil i 6 mandonguilles de bacallà (tot espectacular) i un cachopo, bé, però ens quedem amb el del ‘nostre’ Carroceu, 2 púdings de formatge, 2 aigües i mitja i un tallat. Tot, 62€ (i pagat amb tiquets restaurant!), força bé.

Transport

• Centroparking: a la plaça 6 de agosto, molt cèntric i bones places, vam deixar el cotxe 4 hores i vam pagar 8.70€. Força bé.

Llanes

Menjar

• Sidreria Salero: fora del casc antic, vam poder menjar dos menús del dia per 12€, a base d’arròs i pollastre (pels nens) i dos menús especials per 15, a base d’amanida de pop i pastís de cabratxo (força bons), i bonítol (massa fet). Bé perquè vam pagar amb tickets restaurant, sense ells, triaríem un altre lloc.

• Foodtruck a la platja del Toró : gelats correctes, dues boles 3€, una bola 2€

• Chiringuito Platja Cueva del Mar: xiringuito modernet on vam prendre 2 gelats i 2 cokes tot mirant com l’aigua anava entrant a les coves per 9€.

Cudillero

Menjar

• Rincon Pixueto: lloc fora de la plaça principal i sense el “glamur” dels restaurants de la mateixa. Vam fer un dinar més aviat funcional per 48€ i ens va sobrar menjar (cachopo i escalopines), els musclus i els calamars ens els vam acabar. Correcte sense pretensiós... i per dinar baratet.

Sotres

Peña Castil: era un dels restaurant “macos” de Sotres, on n'hi ha molts, i és que ens venia de gust menjar bé, el tema és que ens venia de gust menjar entrecot, i l’amo s’ho va fer venir molt bé per engatusar-nos i fer-nos triar el seu restaurant. On vam menjar molt bé però no entrecot perquè no en tenien. Vam menjar, una ració de Cabrales amb nabius i fruits secs (a la regió l’havíem de tastar i no va fallar), cabrit, pop i dues hamburgueses, tot molt bo, arròs amb llet, deliciós, unes altres postres a base d’escuma de iogurt, i un gelat, més aigua, pa, un xupito i un tallat. Vam menjar molt bé per 77€, més car del que estàvem pagant però no car en absolut. De totes maneres, ens va faltar l’entrecot. El lloc està molt bé això sí. Arriondas

• OciAsturaventuras: és una de les empreses que fan el descens del Sella, i la que vam contractar nosaltres. La vam agafar pel preu, doncs era la més barata i al final, doncs el kayac pot ser millor, però el riu és el mateix, i a nosaltres tant ens donava la qualitat del kayac (que ens va semblar com tots). Vam pagar 50€ (15€ per adult i 10€ per nen), quan la resta d’ofertes anaven entre 70 i 80€, així que creiem que vam triar bé. Només ens va fallar que altra companyies et llencen al riu des d’una rampa, mentre que nosaltres vam sortir a peu pla. Però vaja, que 30€ no s’ho valien.

Menjar

• Confiteria Camposines: un bar d’aquells clàssics, al centre del poble, on vam menjar un cacaolat, dos sucs, un cafè amb llet i llavors pastissos típics: un carbayón, un passieguis, un red velvet i un petitsuisse. Llàstima que els pastissos feien més bona fila que gust i que no acompanyessin al local. Vam pagar 15€ amb propina.

Oviedo

• El Gato Negro: el dinar del viatge, lloc maco, servei impecable i menjar espectacular, Pote, Cachopo, bacallà al gato negro (del qual, tot s’ha de dir, esperàvem més) i un filet... un filet amb foie, dels millors que mai hem menjat (en especial la Mireioneta que va ser la que el va gaudir), tot això amb beguda (aigua i dues cokes) un tallat, un xupito i dos postres de la casa que ens van portar al cel també. Tot, menys de 90€, més del que gastem de normal, però no car, i menys pel que vam menjar, però és que a més, vam pagar amb tiquets restaurant! Quan tornem a Oviedo, tornarem al Gato Negro.

Oci

• Yelmo Los Prados: vam anar a veure Scooby Doo perquè plovia i perquè els nen volien. Vam pagar un pack d’entrades familiar de dos adults i dos nens per 21.45€. El cine, força bé i nou. Les crispetes, begudes i xuxes les vam comprar al Carrefour (8€).

Teverga

Menjar

• Parc de la Prehistòria: No estava previst, de fet portàvem mig pícnic, però aprofitant l’indret ens vam quedar a dinar allà, pràcticament sols i molt verd per a nosaltres feien que ens volguéssim quedar allà. Tot i que no era especialment bo (acostumats a la qualitat asturiana...) i tampoc tan barat (tot i que no era car), vam demanar un entrepà, una ració de nuggets, una de croquetes, una coke, dos gelats i un tallat, 27€. Per completar el lloc, valia la pena.

Colunga

• Cafè del Muja: vam prendre una clara, una coke i 2 gelats. 11.20€, preu de turista a Astúries, però el lloc i el dia s’ho mereixien.

Oci

• Muja: per fer la gimkana vam pagar 12€. Ben pagats.

• Cangas de OnísTransport Autocar: en temporada alta, passades les 9 del matí no es pot accedir als llacs en vehicle particular, així que o va en taxi privat o amb aquest autocar pel que vam pagar 25€ (pels quatre) i ens vam evitar de patir nosaltres per pujar per aquelles carreteres entre altres autocars, ciclistes i vaques la mig de la carretera. S’ha de dir que els xofers són autèntics cracs i que es van comunicant per radio sobre la seva posició, la dels altres vehicles i dels incidents al port. El preu va ser pels quatre, anada i tornada, a més a més, a la tornada amb el mateix bitllet pots parar-te al santuari i després continuar fins el poble. Per cert, NO cal aparcar als pàrquings de pagament del autocars, hi ha lloc a prop per aparcar.

• MenjarLa Golosa: pastisseria on vam berenar un cafè, 2 cacaolas, 1 suc de pressec, un tall de pastís i un kinder per 12.5€. Res especial i el servei, dolent (a Cangas vam notar que era força turístic amb un servei força més dolent)