Degustant Santa Coloma

Fecha de publicación: May 08, 2017 12:59:22 PM

Que Santa Coloma de Gramenet no és una de les poblacions més maques de Catalunya és obvi, però sota la premisa que a qualsevol lloc hi ha coses interessants per veure, vam aprofitar una trobada de basquet d'en Pauilolo a l'escola Fuster per vistar aquesta ciutat veïna, on ja hi havíem estat per diferents motius (feina, bàsquet...) però mai l'havíem passejada amb calma.

Després del bàsquet, ens vam trobar els 4 a l'oasis que és al centre del municipi la plaça de la vila. Amb el 'pretòric' edific cúbic a tocar i les inconfonibles cases del Singuerlin al fons, els nens van jugar una estona, abans de fer l'aperitiu a la terrassa del Xòcala, 2 sucs, 2 cokes i 2 bosses de patates, 12€.

Revisant el mòvil vam veure que el mateix Xòcala participa en el Degusta, un festival gastronòmic on diversos bars i restaurants de la ciutat posant una tapa / ració amb beguda a bon preu, i clar, no ens vam poder resistir a demanar el melós de filet amb foie, caramel amb ceba i reducció de porto més beguda per 3.95€. Un pèl massa cuit pel nostre gust però molt bò.

Aprofitant la migdiada de l'Aranet i caçant pokemons vam passejar pel centre sense fer cap parada d'interés (fins i tot estava tancat l'accés per veure la casa Roig i Torres, un dels edificis més emblemàtics del municipi i actual auditori). L'única aturada va ser a la Taula vella, just davant de l'estrellat Lluerna, però millor de preu ;). De fet, també participa al degusta, i el dau de truita de l’àvia amb mussolina d’all negre gratinat més beguda per 3.90€ és exquisit. Ens vam animar i vam demanar un altre, gírgoles, un entrepà de frankfurt, croquetes, escarxofes, un tallat i 2 xupitos, vam pagar 28€. Perfecte! Sobretot quan cada dia costa més trobar bon dinar a bon preu en un lloc autèntic.

Vam allargar el passeig fins l'esglesia major on està la Coloma, però amb aquesta mania de tancar les esglésies doncs no vam entrar. Vam tornar cap el cotxe per anar cap la nostra següent aturada.

Ens vam enfilar pel Singuerlin amb unes vistes de Barcelona al·lucinants, de les millors que hem vist mai, mentre parlàvem sobre la diferència entre viure en aquest barri o en d'altres d'ubicació similar respecte la ciutat però de poder adquisitiu diferent.

Vam aparcar el cotxe a l'entrada del Parc Natural de la Serralada de Marina i vam fer pujar fins les runes del poblat íber de Puigcastellar, un poblat del s.IV a.C que es pot visitar de manera lliure i gratuïta (hem pagat €€ per llocs força més cutres).

El poblat es distribueix a la part alta del turó, té forma elíptica i hi ha unes trenta cases. Al cim, les vistes en 360ª del Barcelonés, el Maresme i el Vallés són brutals. Val la pena destacar la 'comunicació' directe amb les tribus distribuïdes a d'altres turons com Montjuïc, la Rovira, Badalona o Montgat.

Ja de tornada vam haver de fer una aturada no prevista, al costat de can Zam els nens van veure un parc infantil d'aquells amb tirolina i clar, després de l'excursioneta, la pujada no era llarga però entre la calor i la resta del dia es va allargar, no els hi podíem dir que no.

Un cop saciada la sed de parc vam anar a l'última atracció de 'Santaco', la torre Balldovina. A Santa Coloma hi ha (que en tinguem constància) dos edificis romànics importants: la torre Pallaresa, aquella que apareix i desapareix quan vas per la B20, i que és realment espectacular, la qual vam veure des de fora (és particular), quan vam visitar Sant Jeroni de la Murtra, i la torre Ballodvina, museu de la ciutat i únic edifici romànic del Barcelonés nord que ha arribat intacte al s.XXI.

Com ja estàvem cansats i la torre està situada en una part d'aquelles de Santa Coloma on aparcar és impossible, la vam veure des de fora, és força maca però segurament una visita per dins ens hagués allargat massa el dia i tampoc ens hagués aportat gaire, així que amb la imatge d'aquesta torre romànica vam tancar un dia on vam expremer santa Coloma fins degustar-la molt i molt bé.