Vall d'Aran. Dades

Fecha de publicación: Apr 24, 2015 8:28:35 AM

6 d'abril

Aprofito aquest post per encabir, no només les despeses si no una mica de la nostra opinió en general de les coses que ens van sorprendre de la vall d'Aran.

• Tot i que administrativament pertany a Catalunya i per 'ende', a Espanya, Geogràficament confirmem que no ho està pas. La seva orientació 'més enllà dels pirineus', amb la vall està orientada al nord (amb tota la neu que això li aporta), un accés pla desde França i tot el contrari desde Catalunya ja que ho hi vas desde el Port de la Bonaigua o pel túnel de Vielha fa que encara quedir força aïllat del país i s'enten aquest sentiment de no pertànyer a ningú.

• L'idioma doncs a veure, una mica de tot, al ser setmana santa hi havia molt castellà, de gent d'allà i de gent de vacances, molt català d'allà i de Barcelona, també vam sentir aranès o occità i molt Basc, de fet la cultura Basca, que va originar el nom de la vall (Aran precisament vol dir vall en Basc) amb la transhumància dels pastors Bascs pels pirineus, encara és molt present amb molt gent i negocis Bascs. Un altre cop segurament propiciat per la facilitat i rapidesa per arribar fins allà per França desde el país Basc.

• Els pobles de la vall d'Aran són molt macos en general i més quan més escapes dels nuclis més massius, Viellha i Les encara més, no vull dir que els dos grans no ho siguin, ni de bon tros, però si que la zona a tocar de la carretera doncs no ens va acabar de fer el pes.

• Pel que fa a la seva arquitectura, ens ha fet gràcia la forma d'acabar les teulades amb aquella forma d'escala tipus casa Ametller.

• Els preus d'articles de roba i complements són caríssims. no hi ha Carreforus, Decathlons i així. La gasolina més cara que a Barcelona però no excessivament.

• Relacionat amb el punt anterior, i pot ser amb que no se senten Catalunya-Espanya... no vam poder fer servir els tickets-restaurant ni una sola vegada!

• Als restaurant segueixen la tònica francesa (quan no t'estafen) de posar-te aigua de l'aixeta (bona) de franc.

Vielha

Allotjament

• Hotel Hípic: se'ns fa difícil jutjar aquest lloc que ens ha acollit durant 4 nits en règim de mitja pensió per menys de 390€. D'entrada ens va sembla molt bé de preu i la idea de visitar coses durant el dia i tornar al vespre a l'hotel i ja estar tranquils ens semblava ideal. El problema va ser que l'hotel, és normalet, cosa que no ens importa gaire, el principal problema ha estat que l'habitació quadruple ha estat una habitació doble (i més aviat justeta) amb dues lliteres. Per tant hem estat confinats. I clar, amb la primera impresió tot ens va semblar encara més cutre del que després ha estat. Ara ja més freds podem dir que la mitj pensió no és per tirar cohets però del pas surts de sobres, de fet hem repetit algun que altre plat, i els nens han menjat força bé, el lloc dins les seves limitacions doncs ens ha ofert zones comunes com el bar on ens hem pogut relaxar en un parell d'ocasions i uns 'columpios' on els nens s'hi haguèssin quedat tot el dia. A més a més parking descobert i internet de franc. I sobretot el personal, en especial el senyor Paco, el maitre, que ens han fet sentir molt agust. en resumides comtes, quan tornem a la vall d'Aran mirarem altres opcions, i probablement no repetirem, però mai se sap.

• Urtau: veure a Bossòst

Bossòst

• Urtau: restaurant Basc de pintxos i platets situat a la plaça de l'esglèsia. Ha acabat sent un dels millors dinars del viatge.Vam compartir uns quants plats gairebé 'delicatessen', sopa aranesa, braves, aletes de pollastre, calamars una pasta amb foie,... begudes, cafè i postres (uns fantàstics gelats-piruleta blaus!), 51.6€, Lloc per tornar-hi sense dubtar. També tenen un local a Vielha (també a la plaça de l'eslèsia) on sense adonar-nos, vam berenar el mateix dia. Cafès, cacolat i sucs per 4.3€, i un altre a Arties també ben situat.

Les

Menjar

• Cafè deth Pont: menú de 13€ justet, amb un servei molt lent. El millor és poder dinar a la terrassa tot mirant el riu.

Beret

Oci

• Baqueira-Beret: a la espectacular estació d'esquí, el lloguer d'un trineu costa 6.5€/dia. Realment paga la pena.

Unha

Menjar

• Era Cassanhau: ha valgut la pena espera una estona passejant pel poble per menjar en aquest lloc, ja que és un restaurant macot i hem menjat tres menús, dos normals i un infantil (l'Aranet dormia) per 38.2€.

Arties

• Gaston: restaurant molon, amb una terrassa infinita on hem pres sucs, coca-cola i cafè i ens hem gastat 8€. L'annècdota ha estat que la Mireioneta s'ha trobat a una amiga del cole que feia 15 anys que no veia i que ha passat l'hivern treballant a la ball d'Aran.