Page start up on 25.02.2026_19:57 UTC+2, 3 ºC, 76%, 6 km/h
Secțiunea 1. SECTION 1. Sección 1.
Palabras introductorias del admin / Cuvinte introductive de-ale admin
M-am considerat și mă consider o persoană cu o continuă tendință de a-și respecta principiile.
În mod sigur am comis greșeli, în mod sigur am comis involuntare faulturi, dar nu faulturi intenționate, nu am adus prejudicii cuiva... în mod deliberat.
Ca în sport... și în viață, jocul meu a fost orientat întotdeauna spre fair-play.
Nu e ușor, nu a fost deloc ușor, pentru că ceilalți competitori nu te iartă, nu se rețin dacă pot să îți frângă vreo mână, vreun picior, sau chiar gâtul.
Dacă îi lași, ceilalți competitori calcă pe tine, ca și când n-ai fi existat niciodată.
Fructele se coc... când se coc. Niciodată mai înainte.
Compun acest articol azi, 25 februarie 2026, după ce în cei 15 ani de când creez webpagini, printre cele peste 5420 de webpagini am creat multe alte articole care interrelaționează cu acesta, cum ar fi bilingvul articol "Principio & Ley / Principiu & Lege" (creat la 20 octombrie 2013), cum ar fi "A fi sau a nu fi... principial / Tener o no tener... principios" (creat la 14 februarie 2020), sau cum ar fi articolul "Principiu (etică) / Principio (etica)", căruia nu doar că i-am creat webpagină în "Sites-urile mele web" (la data de 19 aprilie 2019), ci i-am creat și versiune pe "Wikipedia în limba română" (prin traducere după omonimul de pe EsWiki), la data de 4 ianuarie 2021.
După părerea mea... m-am născut într-o lume extrem de neprincipială, o lume de care am decis să mă îndepărtez... după primii mei 44 de ani de viață, dar de care lume în care te naști nu te poți distanța, cum nu te poți distanța de umbra ta, lumea mea maternă având grijă... să nu mă pierd de ea... în ciuda dorinței mele de a mă pierde.
Copleșitoarea superioritate numerică a emigranților români în Spania... total sau în mare parte... lipsiți de principii, mi-au luat oxigenul și la peste 3000 de km distanță, ca și când nici n-aș fi ieșit din lumea mea, astfel că atunci când... după 22 de ani de emigrare... fluierul arbitrului mi-a cerut să ies din joc, și să mă întorc în lumea mea maternă, am găsit lumea mea maternă aproape la același grad de neprincipialitate... ca atunci când am evadat din ea.
De fapt, am ajuns la decizia de a compine acest articol după ce inițial vrusesem să scriu în Facebook, după împlinirea a patru ani de invazie a Ucrainei de către Rusia, că: "O lume (o societate), cu cât mai multe persoane cu principii are în ea, cu atât mai democratică este, iar cu cât conține mai multe persoane fără principii, cu atât mai antidemocratică este".
Cu principiile... nimeni nu se naște, ele se dobândesc numai prin aplecat studiu, numai prin învățare.
Me consideraba, y me considero, una persona con una tendencia constante a respetar mis principios.
Ciertamente he cometido errores, ciertamente he cometido faltas involuntarias, pero no intencionales; no he dañado a nadie... deliberadamente.
Como en los deportes... y en la vida, mi juego siempre ha estado orientado al juego limpio.
No es fácil, no ha sido nada fácil, porque los demás competidores no te perdonan, no se contienen si pueden romperte un brazo, una pierna o incluso el cuello.
Si se lo permites, los demás competidores te pisotean, como si nunca hubieras existido.
Las frutas maduran... cuando maduran. Nunca antes. Escribo este artículo hoy, 25 de febrero de 2026, después de que en los 15 años que llevo creando páginas web, entre las más de 5420 páginas web que he creado, haya creado muchos otros artículos relacionados con este, como el artículo bilingüe "Principio & Ley / Principiu & Lege" (creado el 20 de octubre de 2013), "To be or not to be... principial / Tener o no tener... principios" (creado el 14 de febrero de 2020), o el artículo "Principiu (ethics) / Principio (ethics)", para el cual no solo creé una página web en "Mis sitios web" (el 19 de abril de 2019), sino que también creé una versión en "Wikipedia en rumano" (traducción del homónimo en EsWiki), el 4 de enero de 2021.
En mi opinión... nací en un mundo extremadamente sin principios, un mundo que decidí... Para dejar atrás, me alejo... tras mis primeros 44 años de vida, pero del mundo del que naces no puedes distanciarte, como no puedes distanciarte de tu sombra, mi mundo maternal cuidando... de no perderme de él... a pesar de mi deseo de perderme.
La abrumadora superioridad numérica de los emigrantes rumanos en España... total o mayoritariamente... carentes de principios, me quitó el oxígeno y, a más de 3000 km de distancia, como si ni siquiera hubiera abandonado mi mundo, de modo que cuando... tras 22 años de emigración... el silbato del árbitro me pidió que abandonara el partido y regresara a mi mundo maternal, lo encontré casi con el mismo nivel de falta de principios... que cuando escapé de él. De hecho, tomé la decisión de escribir este artículo después de querer escribir inicialmente en Facebook, después del cuarto aniversario de la invasión rusa de Ucrania, que: "Un mundo (una sociedad), cuanto más gente con principios contenga, más democrático es, y cuanto más gente sin principios contenga, más antidemocrático es".
Con principios... nadie nace; se adquieren solo mediante el estudio diligente, solo mediante el aprendizaje.
Secțiunea 2. SECTION 2. Sección 2.
Persoană cu principii
Vista creada con IA.
O persoană cu principii este un individ ghidat de un set solid de valori etice și morale — precum onestitatea, integritatea și dreptatea — care acționează conform acestora indiferent de situație sau de faptul că este urmărită sau nu.
Aceștia sunt empatici, nu reacționează exagerat la critici și caută să slujească interesul comun.
Caracteristicile unei persoane cu principii:
Integritate și Onestitate: Acționează sincer și etic, atât în public, cât și în privat.
Consecvență: Aplică aceleași standarde morale în mod constant, nu doar când este convenabil.
Empatie și Orientare spre ceilalți: Sunt interesați de bunăstarea altora, nu doar de propria persoană.
Stabilitate Emoțională: Nu reacționează exagerat la comportamentele negative sau criticile celorlalți.
Responsabilitate: Sunt conștienți de propriile acțiuni și se ghidează după principii fundamentale care susțin un comportament etic.
Aceste valori funcționează ca un "busolă" morală, ajutând persoana să ia decizii corecte, bazate pe o conștiință auto-conștientă.
Vista creada con IA.
Una persona con principios es alguien que guía su conducta por normas éticas sólidas, inmutables y universales, tales como la integridad, honestidad, respeto y responsabilidad. Estas personas demuestran coherencia entre lo que piensan y hacen, actúan con justicia, valoran la dignidad humana y son confiables, manteniendo sus valores tanto en la vida personal como profesional. > YouTube +3.
Integridad y Coherencia: Actúan según sus convicciones, siendo firmes en sus valores sin importar las circunstancias.
Honestidad y Respeto: Dicen la verdad, cumplen su palabra y tratan a los demás con consideración y equidad.
Responsabilidad: Asumen las consecuencias de sus acciones y se comprometen con el bien común.
Lealtad: Son fieles a sus compromisos y están presentes en momentos difíciles.
Ética Inmutable: Ven los principios como reglas inalterables (no mentir, no hacer daño), por encima de conveniencias temporales.
Estos principios son guías para el comportamiento humano, fundamentales para la convivencia armoniosa en sociedad. > YouTube +1
(1) 21:56 3 ene 2021 Ayord discusión contribs. m 6.016 bytes (+576) ¡Hola! He convertido en enlaces los siguientes términos del texto de este articulo: norma (norma social), ser humano (homo sapiens), máximas (adagio), historia de la humanidad, subjetivos (subjetividad), leyes (ley), objetivos (objetividad), desarollo (desarollo personal), felicidad, responsabilidad, conducta (comportamiento), percepción, realidad, pensamiento, Stephen Covey, leyes naturales (ley natural), Cecil B. DeMille, Los diez mandamientos, realidad objetiva (lo real), faros (faro), rectit
(2) 02:55 4 ene 2021 Ayord discusión contribs. 5.928 bytes (+5928) Creată prin traducerea paginii „Principio (ética)”
Secțiunea Z. SECTION Z. Sección Z.
Depozit de materie primă / Almacén de materia prima
Materie primă, pentru ulterioară prelucrare / Materia prima, para su posterior procesamiento
Persona con principios
Vista creada con IA.
Una persona con principios es alguien que guía su conducta por normas éticas inquebrantables, actuando con integridad, honestidad y lealtad, independientemente de las circunstancias. Estos individuos valoran el respeto, la justicia y la coherencia, manteniendo sus valores como virtudes fundamentales para la vida en sociedad. > YouTube +3.
Características Clave:
Integridad y Coherencia: Actúan según lo que piensan y dicen, manteniendo sus valores tanto en buenos como en malos momentos.
Lealtad: Cumplen sus compromisos y son fieles a su palabra, mostrando lealtad a personas y convicciones.
Respeto y Empatía: Respetan la dignidad, derechos y opiniones de los demás, evitando el chisme o hablar mal de otros.
Responsabilidad: Asumen las consecuencias de sus actos y toman decisiones informadas y éticas.
Firmeza: Mantienen su postura ante desafíos, buscando soluciones sin renunciar a sus convicciones.
Ejemplos de Principios Morales:
Honestidad: Decir la verdad aunque sea incómodo.
Respeto a la vida: Valorar la existencia propia y de otros seres.
Justicia: Actuar con equidad.
Responsabilidad: Cumplir con los deberes. > YouTube +3.
La diferencia principal es que los principios son normas universales que guían la acción (ej. "no mentir"), mientras que los valores son cualidades que definen a la persona (ej. "la honestidad"). En resumen, una persona con principios es confiable, ética y busca el bienestar común. > YouTube +3.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
persoană cu principii
O persoană cu principii este cineva care își ghidează viața după un set de valori morale și etice bine definite, de la care refuză să se abată, chiar și atunci când este sub presiune sau când ar putea obține un avantaj personal prin compromis.
Iată principalele trăsături care definesc o astfel de persoană:
Integritate: Există o concordanță deplină între ceea ce spune și ceea ce face. Nu are „fațade” diferite în funcție de anturaj [1].
Consecvență: Acționează previzibil în situații dificile, deoarece deciziile sale nu se bazează pe impuls, ci pe un sistem de convingeri interne [2].
Curaj moral: Are tăria de a spune „nu” sau de a lua atitudine atunci când ceva contravine valorilor sale, chiar dacă acest lucru o face nepopulară [3].
Responsabilitate: Își asumă consecințele propriilor acțiuni fără a căuta scuze sau a da vina pe alții [1].
Exemple de principii comune:
Onestitatea: A spune adevărul indiferent de context.
Echitatea: A-i trata pe ceilalți în mod egal, fără discriminare.
Respectul: Recunoașterea valorii fiecărei ființe umane.
O persoană cu principii oferă încredere celor din jur, deoarece este percepută ca fiind un „pilon” de stabilitate într-o lume în continuă schimbare.
Las respuestas de la IA pueden contener errores. Para obtener asesoramiento jurídico, consulta a un profesional.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Vista creada con IA
O persoană cu principii este un individ ghidat de un set solid de valori etice și morale — precum onestitatea, integritatea și dreptatea — care acționează conform acestora indiferent de situație sau de faptul că este urmărită sau nu
. Aceștia sunt empatici, nu reacționează exagerat la critici și caută să slujească interesul comun.
Caracteristicile unei persoane cu principii:
Integritate și Onestitate: Acționează sincer și etic, atât în public, cât și în privat.
Consecvență: Aplică aceleași standarde morale în mod constant, nu doar când este convenabil.
Empatie și Orientare spre ceilalți: Sunt interesați de bunăstarea altora, nu doar de propria persoană.
Stabilitate Emoțională: Nu reacționează exagerat la comportamentele negative sau criticile celorlalți.
Responsabilitate: Sunt conștienți de propriile acțiuni și se ghidează după principii fundamentale care susțin un comportament etic.
Aceste valori funcționează ca un "busolă" morală, ajutând persoana să ia decizii corecte, bazate pe o conștiință auto-conștientă.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Vista creada con IA.
Una persona con principios es alguien que guía su conducta por normas éticas sólidas, inmutables y universales, tales como la integridad, honestidad, respeto y responsabilidad. Estas personas demuestran coherencia entre lo que piensan y hacen, actúan con justicia, valoran la dignidad humana y son confiables, manteniendo sus valores tanto en la vida personal como profesional. > YouTube +3.
Integridad y Coherencia: Actúan según sus convicciones, siendo firmes en sus valores sin importar las circunstancias.
Honestidad y Respeto: Dicen la verdad, cumplen su palabra y tratan a los demás con consideración y equidad.
Responsabilidad: Asumen las consecuencias de sus acciones y se comprometen con el bien común.
Lealtad: Son fieles a sus compromisos y están presentes en momentos difíciles.
Ética Inmutable: Ven los principios como reglas inalterables (no mentir, no hacer daño), por encima de conveniencias temporales.
Estos principios son guías para el comportamiento humano, fundamentales para la convivencia armoniosa en sociedad. > YouTube +1
Secțiunea 3. SECTION 3. Sección 3.
PUBLICACION.
eres_tonto_con_gusto ·1 h says: Os habéis dado cuenta que el carretillero duerme todos los días en casa y lleva los palets 1 a 1 y cobra sus horas extras sin multas ni nada.. y el camionero sale a la carretera, lleva 33 palets, más peligro, duerme en la cabina, etc etc... Y no cobra horas extras. Para ser camionero 1 de 2, o hay que ser masoquista o gilipollas.
COMENTARIOS.
Jaime Fernandez Vazquez says: Somos gilipollas > 1 h
Jme Rio says: Joder... Nos sacaste de la ignorancia > 1 h
Jose Tomas Rivera Varillas says: Llamarme idealista, pero creo que vocacional, seguro me equivoco y lo siento, yo llevo 32 años de sanitario y creo que como lo mio es vocacional > 1 h
Eduardo Pinto says: Tout a fait je suis d'accord avec toi, mais il y'a une autre chose il n'aime pas s'a famille, peut être... > 1 h
Bala Perdida says: Pues ya sabes. Cambia de oficio. Suerte > 1 h
Manuel Rosa Maestre says; Es el efecto de alcohol tabaco drogas ansiolíticos comida procesada etc que te hace esclavos del trabajo pasa en todos los trabajos pero en los camiones se ve más cómo las drogas haces el gilipollas y el jefe se aprovecha de ti > 1 h
Juanjo Medina says: El carretillero gana 1400 pavos, y tú si tienes un buen trabajo puedes ganar el doble > 1 h
Edu Rodriguez says: Juanjo Medina no digo que no. Pero ojo que cuando quitas las dietas y lo mas seguro que las pagas prorrateadas igual ganas menos que el carretillero > 26 min
Flo Garcia says: Edu Rodriguez El carretillero también come > 22 min
Jose Gonzalez Gomez says: Juanjo Medina ajá si desglosas el salario en horas extras y dietas max pagas dobles nuestro salario quedá en menos de lo que gana un carretillero home > 24 min
Juanjo Medina says: el carretillero de esos 1400e no come? No gasta en ir al trabajo? Tampoco son limpios > 6 min
Jose Abadia says: Si no cobra las horas extras es por que prefiere regalarselas a su jefe,para que pueda cambiar el porsche cada 3 años
Por que la ley lo protege solo hay que usarla > 1 h
José Ángel Rueda Alamo says: Cada uno elige el trabajo que tiene o por voluntad o por necesidad.no creo que nadie nos pusiera una pistola ,,si llevas razon, pero el muro de las lamentaciones está en paquistan, creo > 1 h
Rafael Palomino says: Metete a mamporrero > 58 min
Eloy Jimenez says: Pues bájate del camión y deja de quejarte!!! Es fácil no t conviene? Busca otra cosa no vengas cm l rollo d siempre > 23 min
Jacob Neos Jasen says: Camionero camarero herrrero pintor coconero si le biscamos ha todo el sentido comum todas las profecciones tienen algo > 21 min
Adrian Iordache says: La Legislación UE del Tacografo fue pensada para "personas", y no para "non personas". Fue pensada para que todos hagan el descanso en casa, salvo excepciones, salvo sitiaciones accidentales. Pero en este sector hay muchos seres humanos pero... pocas personas. Desde 1 de enero 2007 hasta hoy en dia pasaron mas de 19 años. La inmensa mayoría aún no tiene comprendida correctamente la definición del descanso. A mi me fue clara desde el marzo 2006, cuando se acabó de completarse la Directiva 15/2002 CEE, con el Reglamento 561/2006 CE. Pero donde hay una mayoria con mentalidad de siervo, el ser humano con mentalidad de persona... no cabe. > 15 min
eres_tonto_con_gusto > Adrian Iordache la legislación del tacógrafo es para un autónomo con su propio camión, ya que para asalariados el estatuto de trabajadores no permite más de 12h de trabajo en jornadas de 24h y un mínimo de 12h de descanso entre jornada y jornada > 10 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto Pero un asalariado no puede estar en trabajo mas de 8 horas (conforme su propio contrato de trabajo... firmado. > 2 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto, El que pisa en el campo laboral, sea autónomo, sea asalariado, se somete a las mismas normas. El Derecho laboral es autonomo y heteronomo. Es decir, si eres deportista (futbolista... digamos), el tiempo de juego es el mismo, tanto para el asalariado como para el autonomo. > 5 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto, Cuando uno es autónomo, los contratos de transportes los contratan el, cuando uno es asalariado, los contratos de transporte los contratan su empleador. Pero el tiempo de juego, y las reglas del juego, son los mismos, tanto para el asalariado como para el autónomo. > 1 min
José Er Tuercas Diaz Carceles > Es impresionante la cantidad de facultativos que ahi en este oficio y te has dao cuenta tu sólito? > 12 min
SereneTurtle5928 says: Quédate en casa y te hacés carretillero > 2 min
COMENTARIOS.
Jaime Fernandez Vazquez says: Somos gilipollas > 1 h
Jose Tomas Rivera Varillas says: Llamarme idealista, pero creo que vocacional, seguro me equivoco y lo siento, yo llevo 32 años de sanitario y creo que como lo mio es vocacional > 1 h
Eduardo Pinto says: Tout a fait je suis d'accord avec toi, mais il y'a une autre chose il n'aime pas s'a famille, peut être... > 1 h
Bala Perdida says: Pues ya sabes. Cambia de oficio. Suerte > 1 h
Manuel Rosa Maestre says; Es el efecto de alcohol tabaco drogas ansiolíticos comida procesada etc que te hace esclavos del trabajo pasa en todos los trabajos pero en los camiones se ve más cómo las drogas haces el gilipollas y el jefe se aprovecha de ti > 1 h
Juanjo Medina says: El carretillero gana 1400 pavos, y tú si tienes un buen trabajo puedes ganar el doble > 1 h
Edu Rodriguez says: Juanjo Medina no digo que no. Pero ojo que cuando quitas las dietas y lo mas seguro que las pagas prorrateadas igual ganas menos que el carretillero > 26 min
Flo Garcia says: Edu Rodriguez El carretillero también come > 22 min
Jose Gonzalez Gomez says: Juanjo Medina ajá si desglosas el salario en horas extras y dietas max pagas dobles nuestro salario quedá en menos de lo que gana un carretillero home > 24 min
Juanjo Medina says: el carretillero de esos 1400e no come? No gasta en ir al trabajo? Tampoco son limpios > 6 min
Jose Abadia says: Si no cobra las horas extras es por que prefiere regalarselas a su jefe,para que pueda cambiar el porsche cada 3 años
Por que la ley lo protege solo hay que usarla > 1 h
José Ángel Rueda Alamo says: Cada uno elige el trabajo que tiene o por voluntad o por necesidad.no creo que nadie nos pusiera una pistola ,,si llevas razon, pero el muro de las lamentaciones está en paquistan, creo > 1 h
Rafael Palomino says: Metete a mamporrero > 58 min
Eloy Jimenez says: Pues bájate del camión y deja de quejarte!!! Es fácil no t conviene? Busca otra cosa no vengas cm l rollo d siempre > 23 min
Jacob Neos Jasen says: Camionero camarero herrrero pintor coconero si le biscamos ha todo el sentido comum todas las profecciones tienen algo > 21 min
Adrian Iordache says: La Legislación UE del Tacografo fue pensada para "personas", y no para "non personas". Fue pensada para que todos hagan el descanso en casa, salvo excepciones, salvo sitiaciones accidentales. Pero en este sector hay muchos seres humanos pero... pocas personas. Desde 1 de enero 2007 hasta hoy en dia pasaron mas de 19 años. La inmensa mayoría aún no tiene comprendida correctamente la definición del descanso. A mi me fue clara desde el marzo 2006, cuando se acabó de completarse la Directiva 15/2002 CEE, con el Reglamento 561/2006 CE. Pero donde hay una mayoria con mentalidad de siervo, el ser humano con mentalidad de persona... no cabe. > 15 min
eres_tonto_con_gusto > Adrian Iordache la legislación del tacógrafo es para un autónomo con su propio camión, ya que para asalariados el estatuto de trabajadores no permite más de 12h de trabajo en jornadas de 24h y un mínimo de 12h de descanso entre jornada y jornada > 10 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto Pero un asalariado no puede estar en trabajo mas de 8 horas (conforme su propio contrato de trabajo... firmado. > 2 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto, El que pisa en el campo laboral, sea autónomo, sea asalariado, se somete a las mismas normas. El Derecho laboral es autonomo y heteronomo. Es decir, si eres deportista (futbolista... digamos), el tiempo de juego es el mismo, tanto para el asalariado como para el autonomo. > 5 min
Adrian Iordache says: eres_tonto_con_gusto, Cuando uno es autónomo, los contratos de transportes los contratan el, cuando uno es asalariado, los contratos de transporte los contratan su empleador. Pero el tiempo de juego, y las reglas del juego, son los mismos, tanto para el asalariado como para el autónomo. > 1 min
José Er Tuercas Diaz Carceles > Es impresionante la cantidad de facultativos que ahi en este oficio y te has dao cuenta tu sólito? > 12 min
SereneTurtle5928 says: Quédate en casa y te hacés carretillero > 2 min
PUBLICAȚIE.
Camioniști pe drum
eres_tonto_con_gusto · 1 h spune: Ați observat că operatorul de motostivuitor doarme acasă în fiecare zi și cară paleții unul câte unul și este plătit pentru ore suplimentare fără amenzi sau altceva... iar șoferul de camion iese pe drum, cară 33 de paleți, mai mult pericol, doarme în cabină etc., etc... Și nu este plătit pentru ore suplimentare. Ca să fii șofer de camion, trebuie să fii fie masochist, fie idiot.
COMENTARII.
Jime Fernandez Vazquez spune: Suntem idioți > 1 h
Jme Rio spune: La naiba... Ne-ați luminat > 1 h
Jose Tomas Rivera Varillas spune: Numiți-mă idealist, dar cred că este vocațional. Sunt sigur că greșesc și îmi pare rău, sunt lucrător în domeniul sănătății de 32 de ani și cred că a mea este o vocație > 1 h
Eduardo Pinto spune: Sunt de acord cu tine, dar mai e ceva. Nu-i place familia lui, poate... > 1 h
Bala Perdida spune: Ei bine, știi tu. Schimbă-ți meseria. Mult noroc > 1 h
Manuel Rosa Maestre spune: Este efectul alcoolului, tutunului, drogurilor, medicamentelor anxiolitice, alimentelor procesate etc., care te fac sclav al muncii. Se întâmplă în toate locurile de muncă, dar în transportul rutier, se vede mai des. Drogurile te fac să te comporți ca un idiot, iar șeful profită de tine. > 1 h
Juanjo Medina spune: Șoferul de motostivuitor câștigă 1400 de euro, iar dacă ai un loc de muncă bun, poți câștiga dublu. > 1 h
Edu Rodriguez spune: Juanjo Medina, nu spun că greșești. Dar fiți conștienți că atunci când eliminați indemnizațiile și, cel mai probabil, plățile proporționale, tot câștigați mai puțin decât motostivuitorul > 26 min
Flo Garcia spune: Edu Rodriguez Motostivuitorul mănâncă și el > 22 min
Jose Gonzalez Gomez spune: Juanjo Medina aha dacă împărțiți salariul în ore suplimentare și indemnizații, cel mult plată dublă, salariul nostru ajunge să fie mai mic decât ceea ce câștigă un motostivuitor acasă > 24 min
José Er Tuercas Diaz Carceles
Juanjo Medina spune: motostivuitorul cu acei 1400 de euro nu mănâncă? Nu cheltuiește bani ca să ajungă la muncă? Nici ei nu sunt curați > 6 min
Jose Abadia spune: Dacă nu este plătit pentru ore suplimentare, este pentru că preferă să i le dea șefului său ca să-și poată schimba Porsche-ul la fiecare 3 ani.
Pentru că legea îl protejează, trebuie doar să-l folosești. > 1 h
José Ángel Rueda Alamo spune: Fiecare își alege meseria, fie din proprie voință, fie din necesitate. Nu cred că ne-a pus cineva pistolul la tâmplă. Ai dreptate, dar Zidul Plângerii este în Pakistan, cred. > 1 h
Rafael Palomino spune: Devino proxenet. > 58 min
Eloy Jimenez spune: Ei bine, dă-te jos din camion și nu te mai plânge! E ușor, nu-i așa? Caută altceva, nu veni cu aceeași poveste veche > 23 min
Jacob Neos Jasen spune: Șofer de camion, chelner, fierar, zugrav, bucătar, dacă ne uităm la asta, totul are sens, toate profesiile au ceva > 21 min
Adrian Iordache spune: Legislația UE privind tahograful a fost concepută pentru „oameni”, nu pentru „non-oameni”. A fost concepută astfel încât toată lumea să se odihnească acasă, cu excepția unor circumstanțe excepționale, cu excepția unor situații accidentale. Dar în acest sector sunt multe ființe umane, dar... puțini oameni. De la 1 ianuarie 2007 până astăzi, au trecut mai bine de 19 ani. Marea majoritate încă nu înțelege corect definiția odihnei. Mi-a fost clar din martie 2006, când Directiva 15/2002 CEE a fost completată cu Regulamentul 561/2006 CE. Dar acolo unde există o majoritate cu mentalitate de servitor, ființa umană cu mentalitate de persoană... nu se încadrează. > 15 min
eres_tonto_con_gusto > Adrian Iordache: Legislația tahografului este pentru o persoană care desfășoară o activitate independentă cu propriul camion, întrucât pentru lucrătorii salariați, Statutul Lucrătorilor nu permite mai mult de 12 ore de muncă în ture de 24 de ore și minimum 12 ore de odihnă între ture. > 10 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto Dar un angajat salariat nu poate fi la muncă mai mult de 8 ore (conform propriului contract de muncă... semnat). > 2 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto, Oricine intră în câmpul muncii, fie el liber profesionist, fie el salariat, este supus acelorași reguli. Dreptul muncii este autonom și heteronom. Adică, dacă ești sportiv (fotbalist... să zicem), timpul de joc este același, atât pentru angajatul salariat, cât și pentru cel care lucrează pe cont propriu. > 5 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto, Când ești liber profesionist, își încheie singur contractele de transport. Când ești angajat, angajatorul îți încheie contractele de transport. Dar terenul de joc și regulile jocului sunt aceleași atât pentru angajați, cât și pentru cei care lucrează pe cont propriu. > 1 min
José Er Tuercas Diaz Carceles > Este impresionant câți profesioniști există în această meserie și ți-ai dat seama singur? > 12 min
SereneTurtle5928 spune: Stai acasă și devino șofer de motostivuitor > 2 min
PUBLICAȚIE.
Camioniști pe drum
eres_tonto_con_gusto · 1 h spune: Ați observat că operatorul de motostivuitor doarme acasă în fiecare zi și cară paleții unul câte unul și este plătit pentru ore suplimentare fără amenzi sau altceva... iar șoferul de camion iese pe drum, cară 33 de paleți, mai mult pericol, doarme în cabină etc., etc... Și nu este plătit pentru ore suplimentare. Ca să fii șofer de camion, trebuie să fii fie masochist, fie idiot.
COMENTARII.
Jime Fernandez Vazquez spune: Suntem idioți > 1 h
Jme Rio spune: La naiba... Ne-ați luminat > 1 h
Jose Tomas Rivera Varillas spune: Numiți-mă idealist, dar cred că este vocațional. Sunt sigur că greșesc și îmi pare rău, sunt lucrător în domeniul sănătății de 32 de ani și cred că a mea este o vocație > 1 h
Eduardo Pinto spune: Sunt de acord cu tine, dar mai e ceva. Nu-i place familia lui, poate... > 1 h
Bala Perdida spune: Ei bine, știi tu. Schimbă-ți meseria. Mult noroc > 1 h
Manuel Rosa Maestre spune: Este efectul alcoolului, tutunului, drogurilor, medicamentelor anxiolitice, alimentelor procesate etc., care te fac sclav al muncii. Se întâmplă în toate locurile de muncă, dar în transportul rutier, se vede mai des. Drogurile te fac să te comporți ca un idiot, iar șeful profită de tine. > 1 h
Juanjo Medina spune: Șoferul de motostivuitor câștigă 1400 de euro, iar dacă ai un loc de muncă bun, poți câștiga dublu. > 1 h
Edu Rodriguez spune: Juanjo Medina, nu spun că greșești. Dar fiți conștienți că atunci când eliminați indemnizațiile și, cel mai probabil, plățile proporționale, tot câștigați mai puțin decât motostivuitorul > 26 min
Flo Garcia spune: Edu Rodriguez Motostivuitorul mănâncă și el > 22 min
Jose Gonzalez Gomez spune: Juanjo Medina aha dacă împărțiți salariul în ore suplimentare și indemnizații, cel mult plată dublă, salariul nostru ajunge să fie mai mic decât ceea ce câștigă un motostivuitor acasă > 24 min
José Er Tuercas Diaz Carceles
Juanjo Medina spune: motostivuitorul cu acei 1400 de euro nu mănâncă? Nu cheltuiește bani ca să ajungă la muncă? Nici ei nu sunt curați > 6 min
Jose Abadia spune: Dacă nu este plătit pentru ore suplimentare, este pentru că preferă să i le dea șefului său ca să-și poată schimba Porsche-ul la fiecare 3 ani.
Pentru că legea îl protejează, trebuie doar să-l folosești. > 1 h
José Ángel Rueda Alamo spune: Fiecare își alege meseria, fie din proprie voință, fie din necesitate. Nu cred că ne-a pus cineva pistolul la tâmplă. Ai dreptate, dar Zidul Plângerii este în Pakistan, cred. > 1 h
Rafael Palomino spune: Devino proxenet. > 58 min
Eloy Jimenez spune: Ei bine, dă-te jos din camion și nu te mai plânge! E ușor, nu-i așa? Caută altceva, nu veni cu aceeași poveste veche > 23 min
Jacob Neos Jasen spune: Șofer de camion, chelner, fierar, zugrav, bucătar, dacă ne uităm la asta, totul are sens, toate profesiile au ceva > 21 min
Adrian Iordache spune: Legislația UE privind tahograful a fost concepută pentru „oameni”, nu pentru „non-oameni”. A fost concepută astfel încât toată lumea să se odihnească acasă, cu excepția unor circumstanțe excepționale, cu excepția unor situații accidentale. Dar în acest sector sunt multe ființe umane, dar... puțini oameni. De la 1 ianuarie 2007 până astăzi, au trecut mai bine de 19 ani. Marea majoritate încă nu înțelege corect definiția odihnei. Mi-a fost clar din martie 2006, când Directiva 15/2002 CEE a fost completată cu Regulamentul 561/2006 CE. Dar acolo unde există o majoritate cu mentalitate de servitor, ființa umană cu mentalitate de persoană... nu se încadrează. > 15 min
eres_tonto_con_gusto > Adrian Iordache: Legislația tahografului este pentru o persoană care desfășoară o activitate independentă cu propriul camion, întrucât pentru lucrătorii salariați, Statutul Lucrătorilor nu permite mai mult de 12 ore de muncă în ture de 24 de ore și minimum 12 ore de odihnă între ture. > 10 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto Dar un angajat salariat nu poate fi la muncă mai mult de 8 ore (conform propriului contract de muncă... semnat). > 2 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto, Oricine intră în câmpul muncii, fie el liber profesionist, fie el salariat, este supus acelorași reguli. Dreptul muncii este autonom și heteronom. Adică, dacă ești sportiv (fotbalist... să zicem), timpul de joc este același, atât pentru angajatul salariat, cât și pentru cel care lucrează pe cont propriu. > 5 min
Adrian Iordache spune: eres_tonto_con_gusto, Când ești liber profesionist, își încheie singur contractele de transport. Când ești angajat, angajatorul îți încheie contractele de transport. Dar terenul de joc și regulile jocului sunt aceleași atât pentru angajați, cât și pentru cei care lucrează pe cont propriu. > 1 min
José Er Tuercas Diaz Carceles > Este impresionant câți profesioniști există în această meserie și ți-ai dat seama singur? > 12 min
SereneTurtle5928 spune: Stai acasă și devino șofer de motostivuitor > 2 min
Secțiunea 4. SECTION 4. Sección 4.
PUBLICATIA / PUBLICACION.
Soferi Informați > 14 h > says: Voi câte ore suplimentare plătite aveți la sfarsitul lunii ???
COMENTARII ALE MELE / COMENTARIOS MIOS.
(Titu Popa) Dacă închiriezi o mașină de spălat pentru opt ore, dar pe ea găsești că sunt programe de spălat si pentru 9, 12 sau 15 ore, cum alegi un program de 12 ore știind că după 8 ore returnezi mașina? Daca ai o sticlă de 1 litru in care cineva iti dă voie sa pui mai mult de 1 litru de lichid, cum pui 1001 grame acolo unde incap 1000? Dacă închiriezi de la un aeroport, o mașină, pentru 8 ore, ghici... după cât timp trebuie să returnezi respectiva mașină, proprietarului ei?
Munciți 15 ore pentru că nu respectati legislația... ca să rămâneți in cărți (să ocupati niste locuri de muncă pe care altfel decât corupându-vă, probabil că nu le-ati putea ocupa). Principiul irenunțiabilității la drepturi spune că angajatorul nu poate primi de la angajat mai mult decât este specificat in contract, nici dacă îl roagă angajatul... cu slujbe. Asa spune acest principiu, dar... cui spune? Spune unei minorități care a auzit de el, pentru că cuiva care n-a auzit de el... n-are cum. Toată treaba era ca lucrătorul mobil să cunoască legislatia. Daca o cunoștea, legislatia ar fi funcționat... ca de la sine.
ALTE COMENTARII / OTROS COMENTARIOS.
La momentul intabularii lor aici, publicatia are 332 comentarii si 137 de distribuiri
Conserv aici o parte din comentariile existente la 27.02.2026_07_12 UTC+2.
Autor
Dacă vrei sa susții pagina îți mulțumesc de susținere! https://www.facebook.com/soferiinformati/subscribenow...
Suscríbete a Soferi Informați
Responder
Alo domnilor șoferii ușor cu preșul!Am șoferi angajați și din momentul când le-am spus să le dau salariul de 8500 Ron pe lună la 6500 de km menționez distribuție internă mi-au spus ca nu vor mai bine minim pe economie și eu l‐a ora actuală dau 5850 de Ron nejustificati pe an datorită vouă a șoferilor care acum v-ați trezit!Va rog toate instituțiile statului să se îndrepte către salariile minime pe economie și să li se facă raportat diurna intern+international altfel încât sa se elimine inechitățile dintre angajat -șofer specific șofer transport intern+intrnational!Eu ca societate plătesc cu peste 58000 mii Ron nejustificati pentru fiecare șofer și din cauza lor care vor mai mulți bani în mână decât pe cartea de munca !Acesta este adevărul despre șoferii de camion!Mentionez pentru hei tari ca lucrez si eu pe camion si nu trebuie să dau socoteală iar dar dacă trebuie să dau detalii vă stau la dispoziție domnilor șoferi!
Responder
Editado
Bine că ai pus cuvintele
Le aranjam noi .
Un punct , o virgulă, o idee
N-am mai avut aer să citesc tot dintr-o dată .
Responder
Claudiu Agrijan respiră!
Responder
Claudiu Agrijan eu am crezut că îmi scrie Șumudică dar atâta timp cat tu nu ai treabă cu șoferia eu spun să rămâi l‐a angajatul anului la Mobexpert poate îți dă Sucu o primă l‐a dreaptă!
Responder
Claudiu Agrijan bine că teai descurcat
Responder
Constantin Morariu mulțumesc deja îmi este frică să mai scriu!
Responder
Claudiu Agrijan uită-te dacă vrei te ajut și eu cu ceva virgule și punctulețe inteligentule!
Responder
Încă o dată se confirmă că sinteti niște "profesioniști" analfabeți , bețivi și jegoși.
Responder
Claudiu Agrijan este lucru mare să fi neam prost!La cum arăți cred că ți-ai băut porția zdreanțo!
Responder
Claudiu Agrijan Poate îți dă Dumnezeu norocul să-mi dea o descărcare la Mobexpert dacă mai ești pe acolo!Eu nu jignesc pe nimeni dar cu cei ca tine îmi este cel mai ușor jegule!
Responder
Te simți ?
Distrusule
Responder
Pisatule , in 10 ani de transport international m-am lămurit de voi.
Exact asta sinteti majoritatea .
Bețivi , jegoși, analfabeți .
V-ați vândut oile sa faceți CE
Marș
Responder
Claudiu Agrijan ești prost rău,vezi că ți-am scris în privat!Din păcate pentru tine vreau să-mi cumpăr câteva căprițe de la Ferma Căprița Fericită!
Responder
Claudiu Agrijan băi cacatule ce-ai înțeles tu prostule care ești ce-am scris ei vizavi de această postare?
Responder
Că ești un analfabet
Responder
Mobexpert?
Mai citește o dată dimineața , când te trezești .
Din beție , că din prostie .....niciodată .
Responder
Obositule , nu te chinuii să-mi scrii in privat .
Nu-s curios de găozari
Responder
Gheorghe Staicu și de ce nu plătești mai pulă?
Amărâtul de soder iese cu o pensie de rahat din cauză că nu vreți voi sa plătiți la stat.
Un salariu de șofer în România acum trebuie sa fie cel puțin 1400€.
Responder
Responder
Haralambie Popescu Răzi,dar râzi prost.
Responder
Adrian Vasile dece?
Responder
Adrian Vasile ce să-ți spun eu ție dacă citeai mesajul meu unde eu nu am pus puncte,virgule cum spune fratele tău Claudiu Agrijan înțelegeai ceva pizdo care ești !Dacă
tu mă faci pula sau cum zici tu ,să mă mănânci precum zici !Iti doresc drumuri bune!Vasile întreabă-l pe Claudiu dacă am scris corect!
Responder
Editado
Adrian Vasile ia-ți tu camion și dai bani aceia la șofer!
Responder
Sorin Calugareanu Am 3 mai scuipa'n pix ,pe unul merg eu și am doi șoferi care merg în program și au 1350€ ban net în mână.
Eu sunt șofer din 1980 și știu cu ce se mănâncă aceasta meserie.
Du-te și te culcă
Responder
Sorin Calugareanu Atunci lasă-te de afacere dacă nu ai de unde plăti!
Nu mai încurca piața cu preț mic şi speri să scoți pe șofer!
Responder
Editado
Adrian Vasile Acasă cit sta soferii Sorine?
Responder
Dan Contiu Ai greșit persoana, Sorin este altcineva.
Responder
Adrian Vasile ai trei ce ?Ba labare eu dau detalii spun cifre dacă vrei să spui ceva pizdo detaliază!
Responder
Editado
Adrian Vasile eu am crezut ca atunci te-ai născut ule!
Responder
Gheorghe Staicu Și de unde vă permiteți să dați bani la negru???
Responder
Sorin Nitu tocmai despre asta vreau să vorbesc altfel îți spun “nu vrei ca noi am plecat “și de multe ori ca societate de transport trebuie să reziști in vremurile de azi!
Responder
Gheorghe Staicu 8500 lei brut sau net?
Responder
Adam Valentin Net !
Responder
Gheorghe Staicu păi la net este super bine ,părerea mea
Responder
Gheorghe Staicu eu unu m-aș angaja pe salariul ăla
Responder
Adam Valentin net!
Responder
Gheorghe Staicu alo domnule patron știi că plata la km e ilegală ,?!nu mai bine se schimbă legea salarizării cu preț pe ora lucrată și e mai bine pentru toată lumea ??așa cât muncesc atât iau și mata la fel nu e mai bine la ora cu un preț minim ,de când am băgat cardul până ai l scot nu așa e normal??și ce e peste 8 ore pe zi să fiu plătit dublu sau liber nu e mai bine și mai legal așa pt toată lumea ,la finalul lunii să eliberați fluturas de salariu in raport cu orelem lucrate ,sa avem cotizație la stat pe ora lucrată legal frumos
Responder
Ionut Toderasc Dacă citești bine mesajul care l-am transmis eu plătesc salariul avans+ lichidarea la lună!
Responder
Gheorghe Staicu da domnule am înțeles dar și la mata e.un ,,fel de ......,,rotunjire ,,nu mai bine ești plătit la ora cu un salariu bine stabilit ?!,Din momentul introducerii cardului în tahograf până la momentul încheierii programului ,și ce e peste orele semnate în contract să intre ca ore suplimentare plătite legal sau răsplătite cu ore libere .Așa e cel mai corect acum ,că mata ,,rotunjești,,într-un fel altul într-un fel tot nu e corect .De ce să nu încasez banuti și să nu fiu remunerat pentru fiecare oră pe care eu o lucrez pentru dumneata?!?,indiferent de așteptare la încărcare rampa sthau ...și așa mai departe eu în acea ora sunt la lucru pentru firma dumitale.De ce să nu fie ,,transparența?? Da la final de lună primești fluturas de salariu cu cât ai realizat brut ,cât ai lucrat de noapte ,cu spor de noapte ,cât ai plătit la stat și cât ai rămas cu net Peste tot se dau aceste ,,fluturase de salarii ,în rest în transporturi iei cât consideră patronul la final că vrea sa ți de-a ,și ,,rotunjește,, el să fie bine și pentru El și pentru stat dar în primul rând pentru El .Eu nu am nimic cu nimeni dar încerc să fiu cât se poate de corect ,da....! știu o să mi spuneti că: taxe că încasări și așa mai departe ,ei știți cum e cine are contracte să facă transport cine nu sa lucreze ca șofer ,Nu uitați transportul fara șofer nu se poate! ,dar fără patroni da !și vă spun și cum se poate :se vor înființa firme mari ,întreprinderi de transport și așa mai departe marfa trebuie carata ai nevoie de camion și șofer .O poți face și fără patroni cu două trei mașini.Haideti doamne ajută! și până la ,,corectitudine ,,mai e nevoie de 2,3 generații ,că na ....vorbim de Români și de România !
Responder
Editado
Ionut Toderasc eu te înțeleg dar din momentul când vin l‐a angajare prima obtiune este cea declarată mai sus!
Responder
Gheorghe Staicu așa o fi ,tocmai de asta trebuie bine pusă la punct legea salarizării în transporturi și atunci o să fie clar și bine stabilit pt toată lumea !ins până atunci evaziunea fiscală și banii pe care i i pierde statul român se duc pe manele grătare și amante
Responder
Ionut Toderasc eu înțeleg ce spui dumneata dar după legea din România eu ca societate ce spui dumneata este fix minim pe economie și plata orelor suplimentare de la 8-11 maxim 189 -190 ore pe lună!Asta spun dacă eu ca firmă îți dau 8500 Ron pe lună nu faci mai mult de 6500 de km și tu ca șofer îmi zici ca vrei minim pe economie și eu îți dau 8500-minim pe economie 2575 diferența până la 8500 sunt bani nejustificați!
Responder
Gheorghe Staicu nu știu ce ai vrut să spui dar e bine așa de curiozitate daca pentru un șofer plătești la stat (58000 mii Ron 580 000 mil vechi) ce salariu are un șofer la tine,e grele matematică
Responder
Vasy Ony el ca șofer vrea minim pe economie 4050 din care ia în mâna 2567 în condițiile eu ca societate plătesc după înțelegera 8500 Ron -2567 Ron=5.933,00 RON bani pe care eu ca societate îi dau șoferilor pe lună și 5933 Ron eu nu-i justific ori 12 luni pe an faceți voi socoteala
Responder
Gheorghe Staicu eu consider că este un lucru bun pentru șofer că ori cum la noi va fi greu cu pensia, problema este la tine că și angajator cu diferența de bani pe care trebuie să-i scoți din buzunarul tău și nu te poți justifica la stat,dar dacă ai un contabil priceput te poate salva el acum depinde și cît de mare ai firma,doamne ajuta și spor
Responder
Într-adevăr de mult spun și eu asta,nemntul belgianul olandezul etc muncește maxim 10,5 ore/zi condus plus "ciocanele,,și iau salarii foarte frumoase comparativ cu ale noastre la noi facă stai în rampa pe ciocanele te sună Don dispecer sau Don "patron,,și te puleste ,am ajuns la concluzia că meseria de șofer profesionist este cea mai grea meserie și suntem plătiți foarte prost la salariul minim pe economie,nu degeaba mulți renunță la această meserie și se reprofilează pentrucă în meseria asta suntem doar niște sclavi care stăm 24/24 la serviciu,e greu
Responder
Vasy Ony Corect și eu m-aș lăsa
Responder
Vasy Ony eu pe dubita in franta (CU PROBE),Iau minim 2600-2900 euro,si km va zic nu mai mult de 6500-7000 pe lunà(si nu zic asa doar din gura ,va arat acte tot
Responder
Editado
Gheorghe Staicu tu te uiți în oglinda dimineața? Dacă te uiți cred ca nu ti dai seama ca de partea cealaltă te privește prost sau o jigodie care în urma unor furaciuni a reușit și el sa și cumpere o rabla de camion și acum da altora lecții de viata. Rușine. Dacă ai tupeu spune în postare ca mare firma detii și ce transporturi efectuezi de spui ca soferii tei sunt plătiți cu salarii nejustificate
Responder
Marcel Miroiu tu faci parte dintr-o categorie de șoferi nesatisfăcuți de viață lor!Ca și idee du-te la bancă împrumută câteva sute de mii de euro și vin unul ca tine și răstoarnă un camion și după aceea să vorbești zdreanță!
Responder
Marcel Miroiu este bine ca jignești oamenii care dau de lucru dar la Dolo de câte ori te-ai plâns?Sunt aproape de Pitești și știu situația de la Dolo !
Responder
Gheorghe Staicu Dacă ești atât de curios, sunt la dolo de la început din 2012 și niciodată nu m am plâns, nu am avut motive, dar nici nu am fost niciodată de acord cu salariul minim pe economie. Asta este rezultatul hotărârilor luate la vârf de cei plătiți de patronii romani sa facă sa fie legale asemenea măgarii și sa fie legal salariul minim care numai în România este posibila și la care au o mare contribuție și ordinari de la asa zisele confederatii sindicale care sunt de regulă deținătorii de firme de transport. Sa va dea Dumnezeu după suftet
Responder
Gheorghe Staicu Sunt curios tu ce salariu ai dacă zici ca lucrezi și tu?
Responder
Editado
Gheorghe Staicu plata la km este ilegală.
Responder
Robert Robert eu nu plătesc la km eu am spus cat km fac pe lună lucrătoare!
Responder
dacă nu ne convine, putem să ne luăm alt job, nu ne ține nimeni cu forța
Responder
Ottaviano Ottaviano adică dacă suntem luați de prosti ne ascundem… asta zici?
Responder
Bogdan Rusu vroia să spună altceva, dacă este luat de prost într-un loc pleacă să fie luat de prost și în alt loc
Responder
Bogdan Rusu ,sau altă abordare:te poți face medic, contsbil, sau să lucrezi în IT, sau să-ți firmă de transport și să lucrezi pe cont propriu fără să fii sclavul altuia, să lucrezi direct pentru tine. E simplu. Ia atitudine, nu mai fi plafonat. Încearcă, sau ,...taci!
Responder
Claudiu Sava nu e asa... poti face si cum ai scris tu referitor sa lucrezi pe cont propriu... dar si daca alegi sa lucrezi ca angajat , patronii trebuie sa respecte un program de munca... De asta in afara se plateste la ora
Responder
Bogdan Tiron, aberezi. Programul este stabilit de un regulament acceptat de toată Uniunea. Dacă șoferache se lasă călcat în "chicioare "...,este fix problema lui. Io am o vorbă:proștii trebuie lăsați să moară...
Responder
Claudiu Sava multi dintre voi "confundati" programul de munca cu regulamentul 561. Nu este unul ai acelasi sa stii
Responder
Ottaviano Ottaviano Nu cumva ești un pui de patron și tu?
Responder
Ottaviano Ottaviano mirosi a patron
Responder
Ottaviano Ottaviano dacă ești avorton inputit scârbă umană și handicapat mintal afecțiuni grave ce ai...trăiască mâta
Responder
Ottaviano Ottaviano si daca niciunui sofer nu o sa ii convina, de unde mai cumperi mancare? :))) nu mai bine ne cerem drepturile?
Responder
Ottaviano Ottaviano Nu se schimbă nimic datorită unora care gândesc ca tine. Ar trebui să se deie grupă la șoferii profesioniști și să se aplice legea cu pensionarea mai devreme decît în alte activități de muncă și să se respecte programul din contractul de muncă.
Băi deșteptule spui să se ducă în altă parte dacă nu-i convine dar legea este prost făcută că unde te duci își bate joc de tine.
.
Responder
Ottaviano Ottaviano tu ești viu sau mort că nu e sigur
Responder
Fan destacado
Ottaviano Ottaviano aici nu e pe conveneala,daca nu respecti legea ,ia mergi tu la puscarie!
Responder
Ottaviano Ottaviano tu poti lucra si 20 d ore nu te tine nimeni sa nu lucri
Responder
Stau și mă minunez la ce comentari dați......
Vâ plângeți mai rău ca alea de la colțul străzi....
Dar cine vă împinge de la spate,sau vâ tine cineva legați de volan sau scaun !!!!
Pe mulți vă înțeleg prin parcări toții luați 4000 €....
Dar dai și tu colegu o țigară......
Fiindcă nu am avut timp să intru la cumpărături.......
Dar defapt nu timpul este problema multora dintre voi ci datoriile și viața de rebel care vă place multora .......
Responder
Nicolae Lihet Tu ce meserie prestezi?
Responder
Haralambie Popescu Exact meseria de care se discută....
Dacă eram preot îți povesteam de spovedit ....
Responder
Atunci când ne vor invada Nepalezi , Indieni , etc nu o să mai faceți figuri la plată.
Responder
Bisoc Alin bravo boss . Dacă ne invadează alții noi trebuie să înghițim
Responder
Bisoc Alin Dacă o iei așa cu nepalezi înseamnă că tu accepți orice salariu.
Responder
Bisoc Alin atunci mergi tu în Nepal dacă compari munca și viața ta cu a lor! Tu trăiești, muncești și plătești taxe în România exact ca in Germania! De ce te compari cu ei?
Responder
Bisoc Alin cind te-or invada aia îți fut și muierea prostule
Responder
Bisoc Alin da da cum am invadat și noi Spania ,Italia ,germania ...scuze pe toți i am invadat ...asta i cursul emigrări ! bafta
Responder
Bisoc Alin 3 nepalezi pe camion nu fac cât un șofer bun de camion român....nu mai visa cu ochii deschiși vezi la blue river ce ravagii au făcut nepalezii!!
Responder
Bisoc Alin asta se zicea și în Spania și uite că au venit columbienii și după ce au învățat meserie au plecat la firme unde se câștigă mai bine.
Responder
Păi cum să se schimbe ceva în industrie când o grămadă de retardați pe aici prin comentarii spun că trebuie să îți schimbi jobul dacă nu îți convine. Vreau să văd si eu un patron în România care îți oferă salariu de 7-8000 de lei net. Nu ai să vezi pentru că atunci o să se vaite că plătesc prea multe taxe si de aceea preferă să îți dea minim pe economie si restul la negru ,pentru a evita taxele si a face fraudă, tipic românesc.
Responder
Adam Valentin ai dreptate parțial...
Așa este taxele ne omoară dar eu vin și te întreb ai idee cât trebuie să mai dea angajatorul la stat pt un net de 8000ron?crezi că meriți întreaga sumă?adică lucrezi de banii ăștia?uite ce scrie acolo jos...angajatul plătește...atunci înseamnă că angajatul merită suma respectivă pt că a muncit pt ea.vine undeva la 622 Ron pe zi...
Responder
Editado
Adam Valentin deci tu lucrezi să primești 8000 sa dai statului 6000 și patronul e rău că nu vrea domne"
Responder
Editado
Sa ziceți mersi ca locuiți în cabina pe banii firmei. Nu plătiți curent, căldură, chirie și altele...
Schimbam locul ne munca și nu ne mai vaitam aici .
La oi de exemplu, sunt mulți care doar de asta sunt buni
Responder
Florin Ica la oi îți stă ție bine serios vb iar oe doamna să dea tapii la muls futuva n gură de lepre
Responder
Florin Ica ai gândit mult până să scrii asemena aberație despre un șofer de tir ? păi hai să ne lăsăm cu toți de acestă meserie să vedem cine îți mai aduce ție în magazine marfa , o săptămână de se opresc toate dar toate camioanele europa intră în colaps total , nu ți-aș dori să mergi în market să fie totul gol să nu se mai alimenteze cu nimic orice mișcă în ziua de azi aduce un camioan benzina de unde o ei nu din peco ? ei acea benzină cine o aduce e teleportată ? și multe altele no hate a fost doar un exemplu
Responder
Marius Popescu ai dreptate dar pana la transport sunt mulți alții care muncesc pt a produce mărfurile ce trebuie transportate . În concluzie toti cei ce muncesc sunt importanți, nu numai șoferii
Responder
Marius Popescu care 1 saptamana? Daca o zi se opresc toate camioanele, e apocalipsa
Responder
Cristian Dinu majoritatea activităților de muncă depind una de alta
Responder
Victor Guțu bineînțeles, ca unii sa aibă de munca trebuie ca alții sa muncească înaintea lor si tot asa
Responder
Cristian Dinu clar lucru că transport e printre una din cele mai trebuincioase în toate domeniile
Responder
Editado
Marius Popescu are și ăsta 3 ,4,,camioane ,și îi plac banii șoferilor
Responder
Florin Ica ce meclă de fraer ai...
Responder
Florin Ica Bagatias cadranul în gura sî sa accelerez putin de idiot
Responder
Florin Ica Futu'ți morții mă'ti de agarici tămpit.
Tu ca patron trebuie sa asiguri condiții ... măi ales la camion ,sa zici mulțumesc ca nu au pretenții șoferii la hotel și tot confortul .
Responder
Adrian Vasile sunt de acord că are un vocabular urât, dar și tu.... Așa cuvinte se folosesc în familia ta? Ce vină au cei plecați? Pot fi copii.
Responder
Florin Ica sper că ai spus-o în spirit de glumă
Responder
La fața ta se vede din avion cit ești de prost!!!
Responder
Florin Ica Tu ești cam senilizat,... Și cea care te-a adus pe lume nu e departe de tine
Responder
Florin Ica ma camionul este ,canion ,oile ,condule tu.
Responder
Florin Ica asta ca sa nu plătescă hotel
Responder
Florin Ica Se vede că ai față de cioban.
Responder
Responder
Hai si locuiește tu ca eu te las eu prefer mai bine sa mi le plătesc pe toate
Responder
Florin Ica Dacă ești cioban de ce te pui tu să comentez lucruri pe care nu le cunoști! Stai liniștit și veniți de mioara ta și nu mai comenta aiureli!
Responder
Editado
Florin Ica. Nu te supăra, dar nu cunoști legea, vb aiurea.. Șoferul nu are voie sa facă facă 45 pauză dacă ști ce înseamnă, în cabină.. Nu am nimic cu tine, dar vb, numai aiurea oamenii au rate,la bancă.. Fac un sacrificiu nu trebuie să îi critică.. Care e prb ta... O seară bună...
Responder
Editado
Florin Ica Besitule
Responder
Florin Ica daca tu ai fi o oaie toate locurile de munca caificate de cioban ar fi ocupate.
Responder
Pai nu sunteti platiti la diurna frate.Prin parcari va laudati pana la
115 euro pe zi.Ce mai vrei??? Plus salariul si alte bonusuri.Dar pe vremea cand erati ospatari sau zidari si pe comunitate altii castigau 1700 euro pe luna ca soferi ce zici.Astazi castigati peste 3000 de euro si tot nemultumiti sunteti.Citeste contractul colectiv de munca si vezi ca tu ca sofer nu ai nicio legatura cu 80 de ore inndoua saptamani.
Responder
Paul Lazar Bună ziua! Când te întâlnești cu ei aproape toți spun că ei au,că lor li se acceptă toate ,pur și simplu nu sunt angajați sunt mari boieri
Responder
Paul Lazar contractul colectiv de munca? Ce firma de transport are asa ceva??? Si apropo...si daca ar exista,un contract colectiv de munca NU poate bate codul muncii!!!! Apropo de ore...multe se recupereaza cu timp liber platit,intreaba i pe soferi dupa 6 sapt lucrate cum stau acasa 2 dapt,cum sunt pontati in alea 2 sapt,de unde rezulta alea 2 dapt libere la fiecare 6 sapt lucrate...80% din soferi nu stiu.
Responder
Paul Lazar sa nu comparăm diurna cu salariul,titlu postări era cu alt rezumat,uitate pe contractul de muncă dacă ai și bineînțeles livrezi șofer profesionist uitate și vezi pe cite ore de muncă este semnat contractul
Responder
Paul Lazar Marș dute dracu!
Responder
Paul Lazar Biserica Mati de gunoi ordinara, dormi tu cu noi prin parcări sa mânaci salam cu pâine? Ai tu raspundera mea mai gunoiule? Bagamias pula în camionul tău și în Fața ta de jeg ordinara
Responder
Se face un abuz,clar!Salariul de incadrare este plătit pt.8(opt)ore!!!!Restul, peste 8 ore lucrate, trebuiesc plătite suplimentar!Diurna este altă "mâncare de pește "!Diurna se plătește pt.dislocarea din țara de proveniență, atât cât este dislocat șoferul in alte țări pe care le tranzitează și este impusă de către Regulament!Nu are nicio legătură diurna, cu orele suplimentare!Spre exemplu:eu lucrez local,dar când ies din țara unde lucrez,am o diurnă suplimentară !Nu mare,dar există!
Responder
Editado
George Gov plata la ora ca in afara e singura solutie
Responder
Da trebuie,șoferii la 1an lucrat la vechime să li se atribuie grupa 1de muncă și câte 6luni la fiecare an lucrat
Responder
Citesc comentarii și îmi dau seama tot mai mult de ce suntem tratați așa. Pentru ca ne complacem și ne comportăm ca atare….
Responder
Pai conform contractului de munca de 5 zile pe saptamana a cate 8 ore pe zi . Un muncitor in fabrica e platit cu 200% daca lucreaza sambata , soferul de TIR nu e platit . In contractul de munca nu se specifica cum un sofer de TIR ar lucra 15 ore pe zi . Gresesc cumva ?
Responder
Trebuie schimbată legislația în legătură cu salarizarea șoferilor în acest domeniu fiind cel maim mare grad de evaziune fiscala
Responder
Eu nu cred că cineva crede sau se angajează că șofer la opt ore de lucru,mai ales că programul de condus e de nouă ore pe zi iar de două ore pe săptămână e de zece.Asta la mașini de peste 3,5t,iar cele sub nu mai vorbim.
Responder
Depinde de contractul de muncă.Eu sunt plătit pe orele suplimentare normal
Responder
Datorita guvernelor care au fost PSD .acum pare că se mai mișcă ceva datorit deputatului acela din USR.
Responder
Vezi dacă nu citești contractul de munca și semnezi ... muncești 15 ore.
Responder
La mine se platesc toate orele suplimentare direct in urmatorul salariu care este la 2 saptamani.
Doar zilele platite de concediu se ajusteaza de comun acord.
Responder
Mergi pe șantier e 8 10 ore
Responder
Toții care au luat permisul pe banii se ridica cu pretenții cred că sunt 90% din ei femei ,zidari, cofetari ,și tote specile sau facut șoferi nu mai zic de femei să stea la oală nu e de ele soferia da vin să rupă oasele pe camion să facă bani și no să ajungă nici la 40deani!!!
Responder
Știai ca nu ești obligat??
Responder
Nu munceste nici satana 15 ore pe zi Poate doar daca esti ceva sclavete pe plantatie. Si in niciun caz nu in fiecare zi.
Voi peste zi nu aveti pauze? Lucrati de la 5 dimneata la 8 seara ca MIG-ul, fara gram de pauza, nimic? Daca da, va meritati soarta.
Legat de intrebare: conform contractului de munca si a legislatiei tarii in care muncesc.
Apropo, zilele alea libere care in cazul meu sunt jumatate din zilele lucrate de unde se castiga? Nu cumva din orele suplimentare lucrate? Altfel, normal si corect ar fi sa se suspende contractul odata ce se epuizeaza alea 20-25 de zile de concediu legal (fiecare cat are)
Responder
Ai zis că e trebuie,dar din păcate prea mulți proști,deci nu se va întâmpla nimic.
Responder
Munciti …. 15 ore !!! Stati prin parcari la clienti si ziceti ca Munciti 15 ore
Responder
Cumpărați tu un camion și angajează un o femeie că tine să lucreze 8 ore ,săi dai salar și intreti camionul și să dai toate taxele și impozitele să te văd atunci domnule șofer coafat,
Responder
Dacă toți vor mai mulți bani în mână ce să faci!E o poveste lungă dar orele alea suplimentare sunt plătite cu vârf și îndesat.
Responder
Da. Noi stam si inghitim tacem si suportam Bine ca au iesit militienii. Cica auzi sint stresati stau in ploaie isi duc greul si vor sa iasa in pensie la 45 de ani. Voi auziti ce vor ??? Noi soferii nu suntem stresati. Iesim la pensie la 70 de ani.
Responder
Se vede după cum areti ca esti de neam prost nu sti ce vorbesti
Responder
Problema e bună ca idee colegilor nu trebuie să fim răi unii cu alții și să fim uniți pe spatele nostru se mișcă economia unei tari dacă ne uităm în ministerul transporturilor cei mai exploatați suntem noi aviatori conducători de locomotive navigatori ce salarii au și când iese la pensie
Responder
Da dar ești proeuropean
Responder
Si restu de 7 ore oare nu va platrste? Intreb dar si stiu raspunsul. Nu va obliga nm sa stati si sa fiti ,, victime" .... momentan aveti cele mai mari salarii pe țara + ce mai ciorditi la cardul de motirina. Asa ca ciocu mic
Responder
Fan destacado
muncim sambata si ne ta-e o zi din cancediu!
Responder
Si de ce nu 24 h....cā stai sā pāzesti camionul gratis
Responder
Cine-i de vină? Cine-i prost și acceptă
Responder
15 ore..o pawla..
Responder
Sunt contracte în România pe orele lucrate? Habar nu aveam.
Responder
Cu ce pensie crezi că am să ies ,dacă sunt plătit cu minim pe economie și la opt ore fără nici un spor, de vechime de noapte, sâmbătă sau duminica lucrată....
Responder
Pai din cauza Asta SE strica treaba cu salarii CA unii accepta sa muncesca 12 ore si SA fie platit 8
Responder
Bă chiar 21 de ore la echipaj .
Responder
Zi să faci spume
Responder
Zero ore plătite suplimentar
Responder
Care.....20?
Responder
Adevărat
Responder
Niciuna
Responder
Ăsa E
Responder
Prea putin…
Responder
Unii așa fac
Responder
Eu zic sa fie mărite salariile la 10000 si patronii sa conducă masinele. Soferii doar sa vina sa ia salariile!!
Responder
Cine muncește 15 ore? Care e ăla așa harnic?
Responder
Unde izda matii lucrezi tu 15 ?
Responder
Și culmea că nu se vaită șoferii adevărați dar toți ciobanii și salohorii că dacă îi ducia capu ierau meșteri în construcții.
Responder
Da,pentru ca acceptați modul asta de plată!
Responder
Corect, nimeni nu face nimic pentru noi...
Responder
Dar cine te pune? Te plătește 8 ore, muncește 8 ore!
Responder
Când sugi pula o atingi
Responder
Ne merităm soarta,am văzut comentarii 95% ciobani și gaoaze
Responder
La ce legi dau ei acum cu permisele..mai bine lucrez în șantier pe 8500..decât șofer pe 4000..ca dacă pierd permisul,te lasă acasă..ii doare-n pulă de tine
Responder
Transformati in sclavi legali calificati cu program dublu si salarii de femeie de seviciu...minim pe economie..cand vom iesi la pensie,care va mai apuca...banii nu o sa ne ajunga de pastile sau pampersi !!!
Responder
Diferența de la 160 pana la 220( depinde de fiecare lunǎ in parte).
Responder
Editado
ne alegem cu boli profesionale,stres cit cuprinde în trafic ,iar la pensie care mai apucă ,pensia minimă.
Responder
Asa este legal 8 ore pe contract si in realitate 12-14 ore
Responder
Fan en ascenso
Plus ca 24 din 24 esti la dispoziția și în fierul cartonului
Responder
Secțiunea 5. SECTION 5. Sección 5.
Nu ai de ce să schimbi. Să schimbe cel ce nu respectă clauzele contractuale. Câmpul Muncii, nu aparține cuiva anume, ci aparține tuturor. Cine nu joacă corect, aut. Câtă vreme angajatorii nu redau angajații condiției lor civile, la sfârșitul perioadei zilnice de lucru, sclavie se numește. Asa cum nu te obligă nimeni să devii angajat, nici angajator nu te obligă nimeni să joci. Furi la joc? Aut.
20260227 201211 Sclavie... nexam / Esclavitud... nada. > 00:03:10 hrs.
Hai să lămurim o chestie; unde ești tu sclav în 2026 măi frate?
Tu știi ce înseamnă mă, sclavia?
Bă, când stau și mă uit așa la câte unii... bă... bă... bă... și mă mănâncă și în cur să... să... vă verific profilele, văd poze cu voi lângă camioane... ați ieșit și voi în lumea largă?
.... ........ ..........
Unde ești tu mă... sclav, în 2026, Unde ești tu sclav?
Nu-ți convine locul de muncă îl schimbi.
Continui să rămâi în el... cine e sclavul? Tu ești sclavul tău, mă. Tu ești sclavul. Și tu te sclăvești pe tine. Deci nu e sclavul... unde e sclavul? Te poate obliga cineva să faci ceva în ziua de azi? Nimeni... nimic... și atunci ce vorbiți voi despre sclavie?
În momentul în care tu nu acționezi și în momentul în care tu nu îți iei propriile decizii, în momentul ăla te consideri sclav. Dar alți oameni nu au putere asupra ta.
Trăim în era în care... te duci la pușcărie... și după ce ieși de la pușcărie, da... ieși de la pușcărie... ce crezi?... dai în judecată statul român că au fost condiții inumane la pușcărie și câștigi și faci ceva, bănuți. Și voi folosiți... și băi... mă uit așa... adevărata sclavie... e ce gândești, bă frate.
E ce gândești... pentru că, de fapt, trăim într-o lume minunată. Mai bine că acum nu s-a trăit niciodată, din punctul meu de vedere. Nu s-a trăit niciodată mai bine ca acum... da?
Dacă vrei să vezi lumea cu ochii ăia.
Dacă ai gura încleștată de ură... Dacă ai gura încleștatată de ură... puiul meu... ce să... n-aș vrea să am oameni din ăștia pe lângă mine, să fiu sincer... mă... în momentul în care ai în vocabular, doar dacă ai în vocabular, cuvântul ăsta "sclav", pentru mine ești gata.
Adică cel puțin... din start... în momentul în care folosești cuvântul ăsta... "sclav", nu știu... cu... vremurile în care trăim noi... îți poți schimba jobul când vrei tu, dar să ai ce oferii societății, dacă ești bun... la nimic... dacă ești bun la... degeaba... du-te pe la țară... pe la țară... să vezi că n-are cine sparge un braț de lemne... despre ce vorbim, ce sclavie mă... unde e sclavie?
Nu mă... nu... vă îndoctrinează ăștia mă, vă bagă numai prostii în cap.
Bine... în momentul în care gândești așa... ești la număr pe Pământ... ești la număr pe Pământ, adică... îți dai seama ce e în capul tău... hai pa...
Hai să lămurim o chestie; unde ești tu sclav în 2026 măi frate?
Tu știi ce înseamnă mă, sclavia?
Bă, când stau și mă uit așa la câte unii... bă... bă... bă... și mă mănâncă și în cur să... să... vă verific profilele, văd poze cu voi lângă camioane... ați ieșit și voi în lumea largă?
.... ........ ..........
Unde ești tu mă... sclav, în 2026, Unde ești tu sclav?
Nu-ți convine locul de muncă îl schimbi.
Continui să rămâi în el... cine e sclavul? Tu ești sclavul tău, mă. Tu ești sclavul. Și tu te sclăvești pe tine. Deci nu e sclavul... unde e sclavul? Te poate obliga cineva să faci ceva în ziua de azi? Nimeni... nimic... și atunci ce vorbiți voi despre sclavie?
În momentul în care tu nu acționezi și în momentul în care tu nu îți iei propriile decizii, în momentul ăla te consideri sclav. Dar alți oameni nu au putere asupra ta.
Trăim în era în care... te duci la pușcărie... și după ce ieși de la pușcărie, da... ieși de la pușcărie... ce crezi?... dai în judecată statul român că au fost condiții inumane la pușcărie și câștigi și faci ceva, bănuți. Și voi folosiți... și băi... mă uit așa... adevărata sclavie... e ce gândești, bă frate.
E ce gândești... pentru că, de fapt, trăim într-o lume minunată. Mai bine că acum nu s-a trăit niciodată, din punctul meu de vedere. Nu s-a trăit niciodată mai bine ca acum... da?
Dacă vrei să vezi lumea cu ochii ăia.
Dacă ai gura încleștată de ură... Dacă ai gura încleștatată de ură... puiul meu... ce să... n-aș vrea să am oameni din ăștia pe lângă mine, să fiu sincer... mă... în momentul în care ai în vocabular, doar dacă ai în vocabular, cuvântul ăsta "sclav", pentru mine ești gata.
Adică cel puțin... din start... în momentul în care folosești cuvântul ăsta... "sclav", nu știu... cu... vremurile în care trăim noi... îți poți schimba jobul când vrei tu, dar să ai ce oferii societății, dacă ești bun... la nimic... dacă ești bun la... degeaba... du-te pe la țară... pe la țară... să vezi că n-are cine sparge un braț de lemne... despre ce vorbim, ce sclavie mă... unde e sclavie?
Nu mă... nu... vă îndoctrinează ăștia mă, vă bagă numai prostii în cap.
Bine... în momentul în care gândești așa... ești la număr pe Pământ... ești la număr pe Pământ, adică... îți dai seama ce e în capul tău... hai pa...
Aclaremos una cosa: ¿dónde estás tú, esclavo, en 2026, hermano?
¿Sabes lo que significa la esclavitud?
Bueno, cuando me siento y miro a algunas personas... ba... ba... ba... y me está carcomiendo y yo... yo... reviso tus perfiles, veo fotos tuyas junto a camiones... ¿tú también has salido al mundo?
.... ........ ..........
¿Dónde estás, ba... esclavo, en 2026? ¿Dónde estás, esclavo?
No te gusta tu trabajo, lo cambias.
Te quedas en él... ¿quién es el esclavo? Tú eres tu esclavo, ba. Tú eres el esclavo. Y te esclavizas a ti mismo. Entonces no es el esclavo... ¿dónde está el esclavo? ¿Puede alguien obligarte a hacer algo hoy en día? Nadie... nada... ¿Y entonces de qué hablas, de esclavitud?
En el momento en que no actúas y en el momento en que no tomas tus propias decisiones, en ese momento te consideras esclavo. Pero los demás no tienen poder sobre ti.
Vivimos en una época en la que... vas a la cárcel... y después de salir, sí... sales... ¿qué te parece?... demandas al estado rumano por condiciones inhumanas en prisión y ganas y haces algo, insignificantes. Y usas... y bueno... yo lo veo así... la verdadera esclavitud... es lo que piensas, hermano.
Es lo que piensas... porque, de hecho, vivimos en un mundo maravilloso. Nunca se ha vivido mejor que ahora, desde mi punto de vista. Nunca se ha vivido mejor que ahora... ¿sí?
Si quieres ver el mundo con esos ojos.
Si tienes la boca apretada de odio... Si tienes la boca apretada de odio... hijo mío... qué... No querría tener gente así a mi alrededor, para ser sincero... Yo... en cuanto tengas en tu vocabulario, solo si tienes en tu vocabulario la palabra "esclavo", para mí estás acabado. O sea, al menos... desde el principio... en el momento en que usas esa palabra... "esclavo", no sé... con... los tiempos que corren... puedes cambiar de trabajo cuando quieras, pero tener algo que ofrecer a la sociedad, si eres bueno... para nada... si eres bueno en... para nada... vete al campo... al campo... asegúrate de que no haya nadie que te rompa un brazo de madera... ¿De qué estamos hablando? ¿Qué esclavitud es... dónde está la esclavitud?
No... no... te están adoctrinando, solo te están metiendo tonterías en la cabeza.
Bueno... en el momento en que piensas así... eres el número uno en la Tierra... eres el número uno en la Tierra, o sea... te das cuenta de lo que tienes en la cabeza... vamos...
Vamos que aclaremos una cosa: ¿dónde estás tú... esclavo, en 2026, hermano?
¿Sabes lo que significa la esclavitud?
Bueno, cuando me siento y miro a algunas personas... ay... ay... ay... y me está carcomiendo y yo... yo... reviso vuestros perfiles, veo fotos vuestras junto a camiones... ¿has salido y vosotros por el mundo?
.... ........ ..........
¿Dónde estás... esclavo, tu... en 2026? ¿Dónde estás, esclavo?
Si no te gusta tu trabajo, lo cambias.
Si te quedas en él... ¿quién es el esclavo? Tú eres tu esclavo, tío. Tú eres el esclavo. Y te estas esclavizando a ti mismo. Entonces no hay el esclavo... ¿dónde está el esclavo? ¿Puede alguien obligarte a hacer algo hoy en día? Nadie... nada... ¿Y entonces de qué esclavitud hablas?
En el momento en que no actúas y en el momento en que no tomas tus propias decisiones, en ese momento tu mismo te consideras esclavo.
Pero, en realidad, los demás no tienen poder sobre ti.
Vivimos en una época en la que... vas a la cárcel... y después de salir, sí... sales... ¿qué te parece?... demandas al estado rumano por condiciones inhumanas en prisión y ganas y haces algo, insignificantes. Y usas... y bueno... yo lo veo así... la verdadera esclavitud... es lo que piensas, hermano.
Es lo que piensas... porque, de hecho, vivimos en un mundo maravilloso. Nunca se ha vivido mejor que ahora, desde mi punto de vista. Nunca se ha vivido mejor que ahora... ¿sí?
Si quieres ver el mundo con esos ojos.
Si tienes la boca apretada de odio... Si tienes la boca apretada de odio... hijo mío... qué... No querría tener gente así a mi alrededor, para ser sincero... Yo... en cuanto tengas en tu vocabulario, solo si tienes en tu vocabulario la palabra "esclavo", para mí estás acabado. O sea, al menos... desde el principio... en el momento en que usas esa palabra... "esclavo", no sé... con... los tiempos que corren... puedes cambiar de trabajo cuando quieras, pero tener algo que ofrecer a la sociedad, si eres bueno... para nada... si eres bueno en... para nada... vete al campo... al campo... asegúrate de que no haya nadie que te rompa un brazo de madera... ¿De qué estamos hablando? ¿Qué esclavitud es... dónde está la esclavitud?
No... no... te están adoctrinando, solo te están metiendo tonterías en la cabeza.
Bueno... en el momento en que piensas así... eres el número uno en la Tierra... eres el número uno en la Tierra, o sea... te das cuenta de lo que tienes en la cabeza... vamos...
Secțiunea 6. SECTION 6. Sección 6.
Ayord says:
Lupta cu sistemul
Lupta (mea) cu Sistemul
Toți luptăm (în felul nostru, și la rândul nostru) cu... sistemul.
Și eu o fac (în felul meu, și la rândul meu)... de când mă știu, dar de prin 1986... cu ceva "dovezi scrise"... pe hârtie, iar din 2008 cu "dovezi scrise" mult mai concrete și mai verificabile decât până atunci.
Dar... cine este "sistemul"?
Cine este acest "sistem"?
"Sistemul" este format din "toți ceilalți peste 8 miliarde de oameni... în afară de tine".
Din acest total, o parte proporțională îți sunt aliați, iar o parte proporțională îți sunt adversari.
Între ei, își sunt aliați sau adversari (conștient sau inconștient, intenționat sau ne-intenționat)... părinte - copil, soții între ei, frați/surori între ei/ele, și tot așa (vezi și "Gradele de rudenie") tot felul de relații inter-umane (colegi/colege, cunoscuți, ne-cunoscuți, etc)
........................
Comentam la o publicație pe Facebook (când comentezi la una, nu poți comenta la altele... deși ai vrea, deși ai avea nevoie).
O publicație... în acest caz, în limba română, specifică șoferiei profesioniste ("Șoferi informați").
Ca să pot comenta la "Șoferi informați", mi-am întrerupt comentariile, în limba spaniolă, la o publicație ("Camioneros en ruta") tot specifică șoferiei profesioniste.
Iar ca să comentez la "Camioneros en ruta" a trebuit, de asemenea, să las la o parte alți și alți interlocutori în fața cărora argumentam... și contra-argumentam.
Cine sunt cei cu care argumentăm și contra-argumentăm?
Oameni.
Oameni ca și noi, oameni care pot avea opinii mai mult sau mai puțin compatibile cu ale noastre, după cum și oameni care sunt în total dezacord cu opiniile noastre.
Oameni care trag într-o aceeași direcție cu noi, în vreo altă direcție mai mult sau mai puțin coincidentă cu a noastră, după cum și oameni care trag în direcții contrare, sau total contrare cu ale noastre (fiecare om urmându-și, logic și normal) propriul interes.
Mai demult începusem punerea în bilingvă webpagină a datelor referitoare la conceptul "Jocul trasului de sfoară", unde avem un exemplu bi-direcțional analogic conceptului "argumentare - contraargumentare".
Dar hai să facem un exercițiu de imaginație, și hai să ne imaginăm un cerc (un inel) metalic cu un diametru de 1 metru, de care legăm tot atâtea odgoane câte grade (360) are cercul.
Dacă pentru fiecare odgon (hai să zicem pentru început, de câte 1 metru lungime), avem câte o persoană adultă (18 ani împliniți), trăgând toți... fiecare după puterile sau/și după interesul lui, cercul/inelul metalic se va deplasa către unul dintre cele 360 de grade ale cercului... fără să putem anticipa... spre care, și nici cât.
Dacă lungim corzile... de la 1 metru la... infinit, astfel încât să încapă să tragă de orice coardă vrea, oricare locuitor adult al planetei, și mai complicat ar fi să anticipăm gradul de cerc spre care se va deplasa mai mult respectivul inel.
Iar acum, dacă ne-am imagina și un cerc/inel imens (în interiorul căruia să încapă toți locuitorii planetei, și să mai rămână și suficient loc, și am vopsi acest cerc în toate culorile spectrului luminos, culoare corespondentă și spectrului culorilor politice, și dacă am considera culoarea albastră ca fiind "democrația", și culoarea roșie ca fiind "autocrația", am vedea în ce direcție, forța fizică ar deplasa inelul/cercul cel disputat de respectivii concurenți.
Dar, la om, diferit de clasicele animale, nu forța fizică este predominantă, ci forța mentală, și atunci nu trebuie să ne adunăm toți oamenii de pe planetă în vreun loc anume, ca să tragem de sfoară, ci o facem prin vot... fiecare de pe unde ne aflăm.
..............
Fiecare tragem în direcția pe care noi o considerăm a fi benefică nouă, din poziția socială din care respectivul se află la orice moment dat.
Considerând că eu trag în direcția benefică mie, eu trag spre o anumită direcție, de la vârsta de 21 de ani (din anul 1981), din poziția socială de "șofer profesionist salariat" (altfel spus "șofer profesionist dependent", spre a diferenția de categoria "șofer profesionist independent".
Ei bine, aliații (cei care... voluntar/involuntar, conștient/inconștient, trag spre o aceeași direcție cu mine) sau, după caz, adversarii, sunt în primul și în primul rând, colegii de profesie. După aia, alți "actori" relaționați de la modul cel mai direct, până la modul cel mai indirect, cu acest sector de activitate.
(La rândul nostru, și noi, "actorii" care jucăm în acest sector, ne dăm cu opinia... împingând spre vreo direcție sau alta, mersul... din orice alt sector, pentru că sectoarele umane de activitate sunt interdependente unul de altul.
..............
Eu consider că eu, de toată viața, trag spre direcția "condiției umane de om liber", și nu în direcția "condiției umane de iobag", sau în direcția "condiției umane de sclav", și consider că... deși am tras din răsputeri, nu am reușit să îmi ating obiectivul... în primul rând din cauza opoziției venite din interiorul acestui sector. (4.962 bytes)
Eu nu pot afirma cu certitudine că... intenționând să trag spre condiția de om liber (de "persoană"), am și reușit, pentru că nicicând nu mi-a plăcut să fiu subiectiv, ci că pot pune la dispoziție publică suficient de multe date, astfel încât autorități competente să determine cine a tras spre vreun dintre cele trei direcții posibile.
Eu mă îndoiesc că există oameni care să își dorească să fie iobagi sau să fie sclavi, dar nu mă îndoiesc de faptul că există oameni care tind către "condiția de stăpân... de iobagi sau de sclavi" sau către condiția de "negustor... de iobagi sau de sclavi", care știu să-și atragă în capcană... viitoarele victime. (650 bytes).
Ayord says:
Luchando contra el sistema
Mi (propia) lucha contra el sistema
Todos luchamos (a nuestra manera, y a nuestra vez) contra... el sistema.
Yo también lo he hecho (a mi manera, y a mi vez)... desde que tengo memoria, pero desde aproximadamente 1986... con algunas "pruebas escritas"... sobre el papel, y desde 2008 con "pruebas escritas" mucho más concretas y verificables que antes.
Pero... ¿quién es "el sistema"?
¿Quién es este "sistema"?
El "sistema" está formado por "los otros 8 mil millones de personas... excepto tú".
De este total, una parte proporcional son tus aliados y otra proporcional son tus oponentes. Entre ellos, son aliados o adversarios (consciente o inconscientemente, intencional o involuntariamente)... padre-hijo, cónyuges, hermanos, etc. (véase también "Grados de parentesco"), todo tipo de relaciones interhumanas (compañeros, conocidos, desconocidos, etc.).
........................
Estaba comentando una publicación en Facebook (cuando comentas una, no puedes comentar las demás... aunque quisieras, aunque lo necesitaras).
Una publicación... en este caso, en rumano, específica para la conducción profesional ("Şoferi informăti").
Para poder comentar sobre "Şoferi informăti", interrumpí mis comentarios, en español, sobre una publicación ("Camioneros en ruta") también específica para la conducción profesional.
Y para comentar sobre "Camioneros en ruta", también tuve que dejar de lado a otros interlocutores con los que estaba discutiendo... y contraargumentando. ¿Con quiénes discutimos y contraargumentamos?
Personas.
Personas como nosotros, personas que pueden tener opiniones más o menos compatibles con las nuestras, así como personas que discrepan totalmente de las nuestras.
Personas que reman en la misma dirección que nosotros, en una dirección más o menos coincidente con la nuestra, así como personas que reman en direcciones opuestas o totalmente contrarias a las nuestras (cada persona sigue, lógica y normalmente, sus propios intereses).
Anteriormente, comenzamos a bilingüizar la página web de datos relacionados con el concepto de "tira y afloja", donde tenemos un ejemplo bidireccional análogo al concepto de "argumentación-contraargumentación".
Pero hagamos un ejercicio de imaginación: imaginemos un círculo metálico (un anillo) de 1 metro de diámetro, al que conectamos tantos odgoans como grados (360) tenga el círculo. Si por cada odgon (digamos, para empezar, cada uno de 1 metro de largo), tenemos a una persona adulta (de 18 años), tirando... cada uno según su fuerza y/o interés, el círculo/anillo metálico se moverá hacia uno de los 360 grados del círculo... sin poder anticipar... hacia cuál, ni en qué medida.
Si alargamos las cuerdas... de 1 metro al infinito, de modo que cualquier habitante adulto del planeta pueda tirar de la cuerda que quiera, sería aún más complicado anticipar el grado del círculo hacia el que se moverá más el anillo respectivo. Y ahora, si imaginamos un enorme círculo/anillo (dentro del cual cabrían todos los habitantes del planeta, y aún habría espacio suficiente), y lo pintáramos con todos los colores del espectro luminoso, el color correspondiente al espectro político, y si consideráramos el azul como «democracia» y el rojo como «autocracia», veríamos en qué dirección la fuerza física movería el anillo/círculo disputado por los respectivos competidores.
Pero, en los humanos, a diferencia de los animales clásicos, no es la fuerza física la que predomina, sino la fuerza mental, y entonces no tenemos que reunir a todas las personas del planeta en un lugar determinado para tirar del hilo, sino que lo hacemos votando... cada uno desde su posición.
..............
Cada uno tira en la dirección que considera beneficiosa, desde la posición social en la que se encuentra en cada momento. Considerando que tiro en la dirección que me beneficia, tiro hacia una dirección determinada, desde los 21 años (desde 1981), desde la posición social de "conductor asalariado profesional" (en otras palabras, "conductor profesional dependiente", para diferenciarlo de la categoría de "conductor profesional independiente").
Bueno, los aliados (aquellos que, voluntaria o involuntariamente, consciente o inconscientemente, tiran en la misma dirección que yo) o, en su caso, los adversarios, son, ante todo, mis colegas de profesión. Después, otros "actores" relacionados, de la forma más directa o más indirecta, con este sector de actividad.
(A su vez, nosotros, los "actores" que actuamos en este sector, también damos nuestra opinión... impulsando en una u otra dirección el rumbo... de cualquier otro sector, porque los sectores humanos de actividad son interdependientes entre sí.
..............
Considero que, toda mi vida, he estado tirando en la dirección de la "condición humana de un hombre libre", y no en la dirección de la "condición humana de siervo", o en dirección de la "condición humana de esclavo" "de esclavo", y creo que... aunque hice lo mejor que pude, no pude lograr mi objetivo... principalmente por la oposición que vino desde dentro de este sector.
No puedo afirmar con certeza que... al intentar aspirar a la condición de hombre libre (de "persona"), lo haya logrado, porque nunca me ha gustado ser subjetivo, pero sí puedo poner a disposición del público suficientes datos para que las autoridades competentes determinen quién aspiraba en alguna de las tres direcciones posibles.
Dudo que haya gente que quiera ser siervo o esclavo, pero no dudo que haya gente que aspire a "la condición de amo... de siervos o esclavos" o a la condición de "comerciante... de siervos o esclavos", que sepa cómo atraer... a sus futuras víctimas a una trampa.
Secțiunea 7. SECTION 7. Sección 7.
Alte articole abordate de același autor/ Otros artículos abordados por el mismo autor
Principiile generale ale Dreptului Muncii / Principios generales del Derecho laboral > Page start up on 13.12.2018_22.55 (UTC+1 / Paterna, España) https://sites.google.com/site/dictionarsoferescromanspaniol/abc-tachograph-drivers-lexic/p/principiu-principio/principiile-generale-ale-dreptului-principios-generales-del-derecho/principiile-generale-ale-dreptului-muncii-principios-generales-del-derecho-laboral
Principiu / Principio > Page start up on 27.02.2026_18:14 UTC+1 > 2 ºC, 77%, 8 km/h > https://sites.google.com/site/pacureti/principiu-principio
Principiu (etică) / Principio (ética) > Creado el viernes 19.04.2019_19.09 (UTC+1 / Paterna, España) > https://sites.google.com/site/dictionarsoferescromanspaniol/abc-tachograph-drivers-lexic/p/principiu-principio/principiu-etic%C4%83-principio-etica
Principio & Ley > Page start up on 20.10.2013_13.20 (UTC+1 / España) https://sites.google.com/site/bibliamaxima/principio-ley
Principio & Ley / Principiu & Lege > Page start up on 20.10.2013_14.19 (UTC+1 / España) https://sites.google.com/view/trabajadormovillucratormobil/principio-ley
Principio & Ley > Page start up on 18.04.2022_02.35 (UTC+1 / Paterna, España) https://sites.google.com/view/trabajadormovillucratormobil/principio-ley
Principiul de supremație a realității / Principio de primacía de la realidad > Page start up on 02.05.2017 https://sites.google.com/site/dreptulpersoanei/2018-urm%C4%83ri-ale-cenzurii-comuniste-2/termeni-absen%C8%9Bi-vol-ii/p/principiul/principiul-de-suprema%C8%9Bie-a-realit%C4%83%C8%9Bii
Principiul de supremație a realității / Principio de primacía de la realidad > 01.11.2018_23.20 https://sites.google.com/site/pacureti/juridica-ue-a-muncii/dreptul-muncii-derecho-laboral/4-0-principiile-generale-ale-dreptului-muncii/4-4-principiul-de-suprema%C8%9Bie-a-realit%C4%83%C8%9Bii
Principiul de supremație a realității / Principio de primacía de la realidad > Page start up on 13.12.2018_23.53 (UTC+1 / Paterna, España) https://sites.google.com/site/dictionarsoferescromanspaniol/abc-tachograph-drivers-lexic/p/principiu-principio/principiile-generale-ale-dreptului-principios-generales-del-derecho/4-principiul-de-suprema%C8%9Bie-a-realit%C4%83%C8%9Bii-principio-de-primacia-de-la-realidad
Principiul irenuntiabilitatii la drepturi / Principio de irrenunciabilidad de derechos > Enero 2017 https://sites.google.com/site/enciclopediepolitica/de-la-a-la-z-pentru-amatorul-de-drept-de-la-a-a-la-z-para-el-aficionado-al-derecho/biblioraft/raftul-p/principiul-irenuntiabilitatii-la-drepturi
Principiul irenunțiabilității la drepturi > Principio de irrenunciabilidad de derechos Page start up on: 2018 https://sites.google.com/site/pacureti/juridica-ue-a-muncii/dreptul-muncii-derecho-laboral/4-0-principiile-generale-ale-dreptului-muncii/4-2-principiul-irenun%C8%9Biabilit%C4%83%C8%9Bii-la-drepturi
Principiul protector (tuitiv) / Principio protector > 02.05.2017 > Pagina de proveniență "Principio protector". https://sites.google.com/site/dreptulpersoanei/2018-urm%C4%83ri-ale-cenzurii-comuniste-2/termeni-absen%C8%9Bi-vol-ii/p/principiul/principiul-protector-tuitiv
Principiul protector / Principio protector > 13 nov 2017 1:36 https://sites.google.com/site/lawderechodrept/alfa-beta-gama-delta/principiul-protector-principio-protector
Principiul protector / Principio protector > Page start 01.11.2018_22.37 (UTC+1 / Paterna, España) https://sites.google.com/site/pacureti/juridica-ue-a-muncii/dreptul-muncii-derecho-laboral/4-0-principiile-generale-ale-dreptului-muncii/4-1-principiul-protector
Principiul protector / Principio protector > Page start up on 13.12.2018_23.13 (UTC+1 / Paterna, España) https://sites.google.com/site/dictionarsoferescromanspaniol/abc-tachograph-drivers-lexic/p/principiu-principio/principiile-generale-ale-dreptului-principios-generales-del-derecho/1-principiul-protector-principio-protector
Principiul prezumției de nevinovație / Principio de presunción de inocencia > Page start up on 28.02.2017_16.28 (UTC + 1). https://sites.google.com/site/enciclopediepolitica/de-la-a-la-z-pentru-amatorul-de-drept-de-la-a-a-la-z-para-el-aficionado-al-derecho/biblioraft/raftul-p/principiul-prezumtiei-de-nevinovatie
Principiul rezonabilității / Principio de la razonabilidad > Page start up on 29.10.2018_02.24 (UTC+1 / Paterna, España) > Fuente documental / Sursa documentară: Principio de la razonabilidad - Wikipedia.> 1.091 bytes (versión en rumano / versiune în română = non-existent) https://sites.google.com/site/dineswikiinrowiki/articole-anulate-mie-de-wikipedia-ro/principiul-rezonabilit%C4%83%C8%9Bii-principio-de-la-razonabilidad
Principiul unului / Principio y el uno > Page start 10.02.2013_21.26 (UTC+1 / España) https://sites.google.com/site/bibliamaxima/principiul-unului
Secțiunea 8. SECTION 8. Sección 8.
Continuare în noua mea webpagină intitulată... "Lupta (mea) cu sistemul".
Continúare en mi nueva webpágina titulada... "Lucha (mia) con el sistema".