Ferran Navarro i Soriano
CV complet en català aquí.
Ferran Navarro i Soriano (València - Catalunya, 1965) va començar a publicar de ben jove en multitud de revistes i en la premsa, tant de caire literari -amb articles de vessant tradicional, econòmic, poètic- com sindical i polític. Sense oblidar la tasca de recopilació i publicació sobre música tradicional.
Assidu d’Els Dimarts Literaris de l’Arana als anys 80, va guanyar distints premis. Així com diverses publicacions en col·laboració amb altres escriptors. És compositor de melodies de dolçaina i recentment ha començat un projecte com a cantautor junt amb Andone Garcia per al qual escriu les lletres. Manifest de les Branques (Ed. Denes 2020) és el seu primer recull de poemes.
Ha guanyats diversos premis literaris:
Premi de poesia de l’Escola d’Artesans de València
Premi de poesia de l’Institut Jordi de Sant Jordi
Premi de poesia de l’Institut Politècnic de València “Vicente Blasco Ibáñez”, amb els primers premis del seu concurs “tecnicocientífic i literari” durant els anys 1983, 1984 i 1985
Premi IV de Poesia als Premis Literaris de Xirivella l’any 1985
Finalista al Concurs de Narrativa Curta Maite Boscà els anys 2019 i 2023 .
Primer premi als Premis Literaris “Pacte de Sant Sebastià” l’any 2020 convocats per l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer.
Finalista del IX Certamen Literari de Montserrat l’any 2024.