Vaskapu hardcore MTB 2011. augusztus

Post date: Sep 8, 2011 1:49:28 PM

Pár hete egy szép vasárnapon voltunk a Bart Stein csapata által kitalált Vaskapu hardcore nevű MTB túrán a Pilisben. A képek már rég kinn vannak, de ez a beszámoló csak nem akart elkészülni.

Valahol Pilisszentlélek felé...

Az útvonal egyszerű leírása: Budakalász - Kevély-nyereg - Pilisszántói nyereg - Hosszú-hegy - Pilis-tető - Simon halála - Klastrompuszta - Kétágú-hegy - ... - Strázsa-hegy - Esztergom - Vaskapu - ... - Pilisszentlélek - ... - Két-bükkfa-nyereg - Dobogókő - Fagyoskatona - Sikáros - Dömörkapu - Szentendre

Mivel reggel 9-kor találkoztunk csak, már előre lehetett sejteni, hogy sötétben érünk haza. Én bringával mentem a találkozóra, a többiek HÉV-vel jöttek ki.

Albertet a lenfonónál szedtük össze. Békásmegyerről a patak mentén tekertünk fel a Kevély-nyeregbe, ahonnan az északi oldalon gurultunk le a csobánkai nyeregbe. Ezalatt volt idő elbeszélgetni Alberttel a Rohloff Speedhubról. A temetőnél vettünk vizet, aztán megmásztuk a hosszú-hegyi dózerút "alattomos emelkedőjét". Innen a Trézsi-forrás érintésével jutottunk a Pilis-hegy aljához, amin - ha már ott volt - fel is mentünk, bár a csapat itt kicsit szétcsúszott. Itt ettem egy Ma Baker zabszeletet. Innen már Esztergom felé vettük az irányt, és mivel a Pilis legmagasabb pontjáról indultunk, javarészt végig lefelé ereszkedtünk. Közben megvolt az első defekt is.

Esztergomban az első szupermarket az Aldi volt, vasárnap lévén amúgy se nagyon lehetett volna válogatni. Délután 14:00 volt, mikor odaértünk. A parkolóban a járdaszélen elfogyasztottuk az itt vásárolt élelmiszereket, az én adagom a következő volt:

2 db óriás Túró Rudi

2 db 200g-os tejberizs

1 db 450g-os kaukázusi kefír

1 db 750g-os joghurtital

1 db 0.5l-es ACE/BCE üdítő (talán multivitaminos)

Ezzel ki is húztam este 20:00-ig...

Rögtön indulás után fel kellett kapaszkodnunk a Vaskapura, amiről gyönyörű kilátás nyílik Esztergomra, csak éppen jól bezabálva nem esett kifejezetten jól. Az emelkedő végén mindannyian toltuk a bringát, de megjegyeztem, hogy legközelebb fel kellene tekerni. A végén ez a kövek miatt nehézkes, de nem lehetetlen. Fenn van egy turistaház, amit most újítanak fel, már üzemel és kedvesen fogadtak minket - később szálláslehetőség is lesz itt, és téli nyitvatartást is ígértek.

Pilisszentlélek felé nagyon belassultam, de szerencsére nem sokat kellett várni rám így se. Végre jött egy jó kis lejtő, amin el is húztam... mire kiderült, hogy ez az esztergom-pomázi főútra lyukad ki. A mellékutat lezáró sorompó túloldalán egy országútis srác álldogált, aki készséggel adott útmutatást arról, hogy merre érdemes megközelíteni Dobogókőt. A térdén komoly sérülés nyoma látszott. Kiderült, hogy neki tört el a bal hajtókarja (Azonic) anyaghiba miatt a Mátra Maratonon, erről a fórumban olvastam is.

A faluban vizet keresve találkoztunk egy bácsival, aki szívesen adott vizet a saját kútjából, de közben folyamatosan kérdezett, mesélt és magyarázott. Innen a kolostorromok mellett, aszfalton folytattuk az utunkat a Két-bükkfa-nyeregig.

Dobogókőre is aszfalton tekertünk fel, és fenn a Matyi büfében ettünk pár falatot, aztán a sípályánál induló sárga (?) jelzésen gurultunk le a Fagyoskatona, majd a Sikárosi rét felé, miközben szépen besötétedett - közben Somi beszerzett egy felütéses hátsó defektet, ami újabb kis szünetet eredményezett. Mint lent kiderült, a hivatalos útvonal még egy jókora mászást tartalmaz Lajosforrás felé. Mivel nekem nem volt lámpám, erre már nem volt kedvem vállalkozni, így itt elbúcsúztam a csapattól, és az aszfalton kivilágítatlanul, de legalább fényvisszaverő mellényben begurultam Szentendrére, ahol a kertek alatti utcákon jutottam ki a Duna-partra.

A város határában a benzinkúton ettem két vajas croissant-t és ittam egy cappuccinót, ezek pont elég energiát adtak ahhoz, hogy hazáig végig jó tempóban (érzésre 30 km/h felett) tekerjek a csillaghegyi kis utcákon, az északi vasúti hídon és a pesti kerékpárúton. Nem sokkal 21:00 után értem haza.

Annyi élményt, ami ebbe a 13 órába belefért, nehéz röviden elmesélni, legyen is elég ennyi. :-)