Budai nightride újra

Post date: Apr 26, 2013 2:44:29 PM

Tegnap sor került az idei első lámpás MTB túránkra a budai hegyekben. Ez szokás szerint nagyjából a Városmajor - Hármashatár-hegy - Hűvösvölgy - János-hegy - Budaörs - Kelenföld útvonal bejárását jelenti, amely terepen nagyjából 40 km, ebben van több mint 800 m szintemelkedés. Mivel mindenki munka után érkezik, 18:00-nál előbb ritkán tudunk elindulni. Tegnap is ennek megfelelően találkoztunk.

Reggel feltettem a 2.0"-os Specialized külsők helyett a nehezebb, nagyobb gördülési ellenállású 2.35"-os Panaracer Rampage-eket. A régóta vacakoló Ashima hátsó fékbetétek helyett visszatettem az eredeti Shimanókat, amik tökéletesen működtek. Mivel a munkahelyemről indultam este, a bringát felvittem az irodába, hogy az érdeklődő kollégák megnézhessék.

Kivételesen elsőként érkeztem. Míg a többiekre vártam, elgurult előttem Hajós András egy agyváltós városi bringán. Később nagy örömömre egy barátom testvérével, Gáborral találkoztam, aki katolikus pap lett, és most a Városmajorban dolgozik. Induláskor a telefonom GPS-e kicsit lassan állt jelre, igyekeznem kellett a többiek után. Úgy tűnik, ez a nagy találkozások napja: pár perccel később újabb ismerős arcot pillantottam meg a Fasor másik oldalán. Gabriel volt az, akivel a "hőskorban", 2000 környékén rendszeresen túráztunk. Beszélgettünk pár percet, aztán mentem a csapat után. A Vadaskert megmászása után felértünk a Kecske-hegyen álló fakereszthez. A Szépvölgyi út végétől a "nagy kövesen" másztunk fel a HHH oldalába, a többiek a Yokón gurultak le, én pedig a Szuszogón. A rét szélén megálltunk megjavítani KPeti hátsó fékjét, igazi csapatmunka volt, mindenki segített valamit. Egyébként a problémát a megszorult külső fékhenger és a fémig lekopott fékbetét okozta.

A Határ-nyeregből a sárgán kimászva találkoztunk PPetivel is. Innen már kellett a lámpa, a lángososnál (Hűvösvölgy, kék kút) feltettem a sajátomat is a sisakra.

A János-hegyre kisebb kerülőkkel másztunk fel, ezúttal nem a lépcsők, hanem a budakeszi oldal felől. Nagy reményekkel indultunk el Budaörs felé, hiszen erre már kevés az emelkedő, lehet száguldani... de sajnos 2-3 km megtétele után KPeti felfedezte, hogy a GPS készüléke elveszett a kormányról. Innentől a túra átalakult keresgéléssé, először csak a János-hegytől megtett szakaszt néztük át oda-vissza (öten, fejlámpákkal), majd a korábbi szakaszokat is. Ami odafelé lejtő volt, azokat most meg kellett mászni, visszamentünk egészen a Kecske-hegyig, de sajnos nem lett meg a GPS, hiába fűztünk nagy reményeket a rázósabb részekhez. Az a gyanúnk, hogy valaki más megelőzött minket. A keresztnél láttunk egy szép nagy nyulat, nyugodtan legelészett a lámpáink fényében.

A Városmajortól a két Péterrel indultunk haza a pesti oldalra. A Körúton megszállta őket a versenyszellem, és 40 feletti tempóval, de később előkerültek, és még egy darabon együtt mentünk. A házunktól pár saroknyira majdnem elütöttem egy sünt, ami egy autó alól szaladt ki az úttestre. Otthon finom paradicsomos tésztát és izotóniás italt kaptam.

Az erdő telis-tele van virágokkal. Ha tehetitek, menjetek ki a szabadba a hétvégén. Sár sehol sincs, de a talaj nincs kiszáradva sem.

Tracking

Ez volt életem első olyan MTB túrája, amin az útvonalat saját GPS eszközzel rögzítettem. Erre a célra a Google My Tracks alkalmazást használtam a telefonon, amely kb 55%-ot merült az 5:43 időtartamú mérés alatt, szóval legjobb esetben is maximum 10 óra követésre alkalmas. Hozzáteszem, hogy a GPS jel az erdőben sok helyen szakadozott, ezt a megállások során vettem észre. Az adatok a találkozó pontjától ugyanaddig (még 20 km-t biztosan hozzá lehet adni):

Távolság: 52.56 km

Legnagyobb magasság: 588 m

Legkisebb magasság: 148 m

Szintemelkedés: 1974 m

A magassági adatok - barometrikus kalibráció híján - durván ellentmondanak a valóságnak, ami nagyjából 1200 m szintnek felelt meg. A min/max pedig helyesen 110 és 500 méter lenne.