A tavasz csalhatatlan jele...

Post date: Apr 21, 2012 12:19:16 PM

...az (is), hogy tegnap este hallottam az első fülemüléket a Hármashatár-hegy alatt.

Tegnap este is mentünk volna a szokásos körre Zoliékkal, de közbejött valami, és csak 19:00 után tudtunk indulni Budáról. Kivételesen a Ghosttal mentem, hogy kicsit szoktassam magam hozzá. Jártam a Probike-ban, vettem új külsőket a 29-es kerekekre (Specialized Fast Trak LK Control, 29x2.0), holnap próbálom ki őket. Beszélgettem Dénessel, aki elmondta, hogy újabban miért a probike.hu "life" rovatában ír a versenyekről, amiken indul - egyrészt a Probike-hoz "tartozik", másrészt kicsit elege is lett a korábbi oldalból. Örülök neki, hogy személyesen is elmondhattam, hogy nagyra értékelem az eredményeit a különféle maratonokon, valamint a kitartását, hogy hosszú évek óta folyamatosan versenyez.

A vitorlázó-repülőtérhez egyedül tekertem fel, mert elnéztem a találkozóhelyet. A többiek a Szépvölgyi út és a HHH csúcsa felől, a "DH pályán" jöttek le, már lámpával. Előttük legurult egy downhilles srác is, csak úgy döngött a talaj, olyan tempóval jött, de világítás nélkül... A Határ-nyeregtől a Vadaskerten átmászva legurultunk a Hűvösvölgybe, aztán fel a Nagy-Hárs-hegyi kilátóhoz. Az emelkedőn már nagyon szenvedtem, ennek nem csak a bringa alacsony hatásfoka (és a hátsó rugóstag felesleges mozgása) volt az oka, hanem az is, hogy alig ettem ebéd óta, illetve a városban megnyomtam néhány szakaszt... Ráadásul a Szépjuhásznétől jött a zöld kereszt a János-hegy keleti oldalán. A Libegő tetejénél láttunk egy nyestet az egyik közeli fán, és az egész erdőben hallható volt a vadak mozgása.

Budaörs felé sem lett sokkal jobb a helyzet, itt még a "bonyolult" erdei ösvény is fokozta a kihívást - hol egy ág vágott a szemembe, hol a váltókart rúgtam le a térdemmel. Szerencsére egyszer csak kiértünk a település (falu?) fölé, és innentől már semmi gondom nem volt, hazafelé kifejezetten jól éreztem magam, én vezettem a "csapatot" a Gazdagréti úton is. Éjfél előtt értem haza. Összesen talán 50-60 km volt az egész, de ezúttal nincsenek pontosabb adataim.

---

Tech: A Racing Ralph EVO külsők fékezéskor nagyon könnyen megcsúsztak a poros talajon, de lehet, hogy ennél a Ghoston található "normál" fékkarbekötés is közrejátszik, ugyanis én alapból a "fordított" (jobb fékkar -> első fék) kombinációt használom. Hátul a 32-es legnagyobb lánckereket keveslem, de cserébe mintha a szűkebb áttételtartományon simábban működne a váltás, mint a 11-36-os soron a Gianten. Aztán lehet az is, hogy csak az XT váltókar jobb, mint az SLX...

Másnap reggelre leeresztett a hátsó kerék, 1 db tüskét találtam benne.