Ki korán kel...

Post date: Jun 22, 2011 9:42:10 AM

Mióta megvan az új bringa, egyre az foglalkoztatott, hogy mikor tudom már kipróbálni terepen. Tegnap este fáradtan értem haza 20:00 után, ezért már korán lefeküdtem aludni. Terveztem, hogy reggel felébresztem magam, de elfelejtettem beállítani a telefont... Mégis, reggel kinyitottam a szemem, és láttam, hogy még csak 5:25 van :-) A felismerés, hogy mentálisan ébresztettem magamat, élénkítőleg hatott, így egy tál müzli elfogyasztása és felöltözés után 6:00-kor már ki is léptem az ajtón.

Az Árpád-hídról lejövet a Kiscelli utca felé vettem az irányt, aminek a templom feletti szakasza most útjavítás miatt egyirányú lefelé. Persze én elférek a lezárt oldalon is. Aszfalt helyett a turistaúton tekertem fel a Hármashatár-hegyre. A város felett fátyolos volt a levegő, de természetesen ragyogó napsütés volt. 6:50-re értem fel.

Innen a Guckler úton akartam továbbmenni, amire az Óbudára néző oldalon, a siklóernyős rajthely mellett induló zöld jelzésen gurultam le. A szintutat elérve két bringással találkoztam, akik az Alpinbike-tól [1] voltak, mindketten Giant Anthem-mel (ha jól láttam), és egy barlangot kerestek a térképen. Elkértem a térképet, és először nem is értettem, miért a Széchenyi-hegyet nézte a lány (Nóra)... Két lappal arrébb megmutattam a jelenlegi helyzetünket, így a barlang is előkerült (Táborhegyi-barlang, a meredeken lefelé vezető zöld jelzés mellett van). Megkérdeztem, hogy az Alpinbike túráin érdemes-e merevvázzal indulni, mivel ők általában fullyval mennek, de azt mondták, ez nem akadály. Aztán elbúcsúztunk, én mentem a Virágos-nyeregbe.

Itt a névtelen katona sírja mellett haladó kék jelzésen mentem tovább - pár méterrel előttem ismerős deviantmtb mez [2] villant meg. Hamar utol is értem, köszöntem, majd meg is előztem a srácot, aztán a legközelebbi elágazásnál beszélgettünk is pár percet. Én felismertem őt a fórumokról, természetesen a téma a bringa volt. Csak azt felejtettem el megemlíteni, hogy én még csak harmadik alkalommal ülök ezen a bringán. Kicsit lejjebb elváltak útjaink, és elindultam a Nagy-Kevély feltételezett irányába. Solymárra lyukadtam ki, ahol a rossz irányba indultam el, de inkább úgy döntöttem, hogy átmegyek Nagykovácsi felé a Zsíros-hegyen keresztül. Erre a szakaszra nem is emlékeztem: van benne pár nagyobb emelkedő, már a falu utcáin is.

Fent elindultam a Budapest felé tartó sárga jelzésen, de valahogy úgy tértem le róla, hogy visszajutottam Solymárra megint. Mit volt mit tenni, elindultam aszfalton a város felé. Mikor a benzinkúthoz értem, eszembe jutott egy korábbi túra, ami épp itt ágazott el, és a Paprikás-patak melletti "dombot" megmászva jutottam Budaligetre. NB: a József Attila és a Tas utca sarkán van egy működő kék nyomókút. Innen már csaknem egyenesen gurultam be a városba, Hűvösvölgyből a Glück Frigyes út/Szipka utca nevű murvás úton rövidítettem a Pasarét felé. Itt hosszú várakozó autósor mellett haladtam el, akik egy útfelújítás miatt torlódtak fel.

A Moszkva tér előtt egy zebrán keltem át, hogy a Moszkva teret kikerüljem - nem tudom, miért nem eggyel lejjebb, a bringaúton mentem át a másik oldalra, mindenesetre ennek köszönhetően találkoztam egy rég nem látott ismerőssel (M.), akit egy darabon elkísértem. A Széna tértől bicikliúton mentem haza az Árpád-híd felé. Otthon csak lezuhanyoztam, átültem a másik bringára és mentem is a munkahelyre. 9:30 körül értem haza.

[1] Az Alpinbike talán az első olyan magyar bringabolt, amely állandó tesztgépeket bocsát az érdeklődők rendelkezésére - egy alkalom kb 5000 Ft, de ennek egy részét le lehet vásárolni náluk. Ezekkel a bringákkal az általuk szervezett túrákon lehet résztvenni.

[2] A deviantmtb.hu/29er.hu/singlespeed.hu a "különc" bringások gyűjtőoldala.

A bringáról: Végül is egyelőre még csak próbálgatom, első alkalommal voltam vele terepen, de jók a benyomások. Ami nem tetszik, hogy a fék egyelőre nagyon hangos, a váltás pedig közel sem nevezhető simának (terhelés alatt főleg nem). Emellett a váz színe miatt a por és a verejték jól meglátszik rajta, de ez nem zavar. :-) A kormányt mindenképp lejjebb kell tennem, és vissza fogom tenni a gyári egyenes kormányt (most egy emelt Truvativ van fenn). A megnövekedett Q faktort egyelőre nem tartom zavarónak, a nyereg kényelmes. Ami fura, hogy a villa lockouttal is mozog, majd meg kell kérdeznem, hogy ez így normális-e. A nagy kerék egy percig se volt szokatlan, azt túlzás lenne állítani, hogy mindenen átmegy, de magabiztosabbnak érzem magam, főleg lefelé. A külső szerintem nem nagy szám, nem tart sokat, de elcsúszni azért nem szokott.

Az útvonal Google Maps-ben itt látható. Hmmm.. na, ezt majd később, nincs rá időm.

Szóval: ... - Kiscelli utca - Kolostor - Mátyáshegyi - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - "K" - Hármashatár-hegy (495 m) - "Z" - Guckler-út - Virágos-nyereg - "K" - "S" - "Z" - Solymár, Vasút u. - Mátyás király utca - Bajcsy-Zsilinszky utca - Templom tér - Kálvária - Törökkút - Bokor u. (ez végig a zöld jelzés) - Zsíros-hegy (424 m) - "S" - (innen sikerült valahogy visszajutnom a solymári Templom térre) - Solymár, Bajcsy-Zsilinszky utca - Mátyás király utca (Pest felé) - Rózsika utca - benzinkút után "S" feletti ösvény (Paprikás-patak) - Budaliget, József Attila útja - Máriaremetei út - Hűvösvölgy, Rezeda utca - Glück Frigyes út/Szipka utca (erdőben) - Páfrány út/Pasaréti út - Szilágyi Erzsébet fasor - Széna tér - ...