Esőnap

Post date: Apr 14, 2012 10:39:30 PM

Egész héten rossz időt jósoltak a hétvégére, ezért ma úgy indultunk el bringázni, hogy haza is érjünk kora délutánra, amikorra az esőt mondták. Reggel otthon csipesszel kiszedegettem a múlt vasárnapról a gumikban maradt tüskehegyeket, a hátsóba beleraktam egy új belsőt, az első kereket pedig csak felfújtam, mert az lassú defektes, azaz a lyuk napok alatt ereszt csak le. Reggelire nem volt idő, de a találkozóhelyen tudtam enni. Sajnos a kulacsomat otthon felejtettem.

Kevéssel 10 előtt indultunk a szokott kiindulópontról, a Vadaskerten átmászva a Virágos-nyerget vettük célba a vitorlázó-repülőtér feletti ösvényen. A zöldön gurultunk le a Csúcs-hegy mögé, és a Paprikás-patak völgyén át értük el a solymári benzinkutat. Útközben egy lejtőn Zoli satuféket nyomott, mert kis híján összeütközött néhány őzzel, amik keresztben szaladtak át előtte. Máriaremetén volt egy kis csendes eső, de ahhoz elég volt, hogy az ösvényen minden kő csúszóssá váljon. Innen a Zsíros-hegy, majd Nagykovácsi következett végig a K-en, a faluban beugrottunk a boltba néhány apróságért.

Kilátás a Zsíros-hegyről

Innen eltekertünk a Nagy-Kopaszra a Csergezán-kilátóhoz, ahol pumpálás közben kettétört a kevesebb mint 1 napja vásárolt Bontrager belsőm szelepe. Még szerencse, hogy volt nálam egy másik is.

A hazaút meglehetősen egyszerű és szinte egyenes volt. A kilátóból lefelé 56 km/h sebességet értem el terepen. Még a hazaút legelején belementem valami kutyafosba, amiből éppen a nyeregre ment egy kevés... nem nagyon lehetett mit kezdeni vele. A tavaszi virágok (kankalin, tavaszi hérics, szellőrózsák) még javában nyílnak az erdő alján. A Petneházy-réttől a S+ jelzésen kereszteztük a Budakeszi utat, és felkapaszkodtunk a János-hegy lábához, nem sokkal azelőtt, hogy a mai napra szervezett "Előzd meg a kisvasutat!" futóverseny mezőnye elhaladt volna az ösvényen. Innen az esténként már jól bejárt úton, Csillebérc felé gurultunk le Budaörsre. Valahol útközben az Avid első tárcsámat odavertem, így most nyolcas van benne - még szerencse, hogy megvan az eredeti Shimano is, illetve az elhajlást elvileg ki is lehet majd egyengetni. Budaörs felett a piroson egy egész iskolányi kiránduló gyerekkel találkoztunk, 100-an biztosan voltak. Kedvesen félreálltak az útból, már amikor idejében észrevettek minket. Budára a szokásos úton mentünk át, a kelenföldi pályaudvar aluljárójánál felszedtük a leszórt gallyakat, szöges léceket (!) a singletrack-ről. Épp időben értem haza a mai gyerekzsúr előtt, még le is tudtam zuhanyozni.

Esőt végül egész nap alig láttunk, ennyit ért a nagy ijesztgetés. Sajnos ennek megfelelően a létszám is kicsi volt, pedig nagyon jó idő volt egész nap a tekeréshez.

---

Adatok: 79,3 km, 4:46'25, átlag 16,6, maximum 56,1 km/h.

Fogyasztás: 1 db sima MaBaker (100g), 2db bio müzliszelet (30g), 0,5 l joghurtital, 0,5 l Cola.