Balatoni nyaralás

Post date: Jul 9, 2012 8:01:52 PM

Egy hetet töltöttünk a Balatonon a családdal. Ismét a balatonszemesi OTP Hotelben laktunk, ahol tiszta, egyszerű, klimatizált szobák vannak. Mivel többnyire családok járnak oda, ezért nyugalom szokott lenni esténként is. Ez alkalommal mind a négyen egy szobában voltunk, de a gyerekek rendesen viselkedtek, ehhez persze az is hozzájárul, hogy nem nézünk tévét.

Idén nagyon lazán pakoltunk az autóba, szinte csak ruhaneműt vittünk, a csomagtartó félig se lett volna a magunkkal vitt két gép nélkül. A tavalyi tapasztalatok alapján kerékpárt se vittem. A Balatonra menet belefutottunk az elmaradhatatlan, kikerülhetetlen balesetes dugóba az M7-esen, de nem tartott sokáig. Lefelé menet Székesfehérváron leraktuk az eladott IBM IntelliStation 275 RISC munkaállomást (karmacoma), délután pedig a szlovén haverom társaságával találkoztam, akiknek egy HP Integrity rx3600 szervert vettem és szállítottam le.

A napi programunk szinte mindig ugyanaz volt. Reggel lesiettünk a 8-kor kezdődő reggelire. A kevés vendég miatt viszonylag hamar leapadt a kínálat (konkrétan pl. elfogyott a dinnye). Én minden nap tojást, virslit, bacont és kifliket ettem, de a többiek általában csak péksüteményeket fogyasztottak. Ezután mentünk fel a szobába bekenni magunkat a 30-as, 50-es faktorú (SPF) Vichy naptejekkel, és csaknem délig kinn voltunk a vízben. A további napokon a gyerekekre délelőtt a Decathlonos Tribord UV pólókat adtuk, ami sokkal jobban véd a nap ellen. Szinte kivétel nélkül minden nap a legnagyobb helyi étteremben ebédeltünk. Ez jóval drágább ugyan, mint a parti lángossütők, cserébe széles a választék és lehet kártyával fizetni, van saját WC-jük, kézmosási lehetőség, illetve szívesen adnak egy-egy kancsó csapvizet az étel mellé, természetesen ingyen és jéggel. Jellemzően rántott sajtot vagy húsokat ettünk salátákkal, hasábburgonyával, rizzsel, így egy-egy ebéd 4000-5000 Ft-ba került.

Minden ebéd után visszakutyagoltunk a szállodáig (néha kijöttem az autóval, és azzal mentünk vissza), nem esett nehezünkre késő délutánig aludni a 26'C-ra hűtött szobában. Utána kimentünk fagyizni a 28 éve működő "Fagylaltkertbe", és csak este 6 után mentünk be újra a vízbe azon a részen, ahol a parton egy jókora részen szabadon van az iszap. Itt a legkisebb gyerekek is biztonságosan játszhatnak, de a mieink is nagyon szeretnek itt építkezni. Egészen napnyugta utánig maradtunk, miközben a gyerekek általában bejöttek a "mélyebb" vízbe is. Vacsora után hazasétáltunk, és egyik nap se feküdtünk le 22:00-nál korábban.

Egész héten 35'C körül volt a nappali hőmérséklet, csak éjszaka és kora reggel lett volna értelme ablakot nyitni. A szállodai klíma nagyon okosan 24'C-on volt rögzítve, ami elég volt arra, hogy 26'C tényleges hőmérsékletet lehessen tartani állandó működés mellett.

Egyik nap az erkélyünkről nézhettük a Kékszalag vitorlásversenyt, amin idén sikerült megdönteni az 57 (!) éve felállított rekordot, méghozzá egy magyar építésű katamaránnal.

A hét egyik legnagyobb híre az, hogy a lányom a nyaralást megelőző úszásoktatásnak köszönhetően már bátran lemerül a víz alá, akár 15 másodpercig is lenn tud maradni. Az is látszik, hogy a kisebbiknek se lesz gondja a vízzel - egyszer beleborult, mikor éppen a hátamon felállást gyakorolta, de látszott rajta, hogy nem ijedt meg, nem nyelt vizet, sőt úgy tűnik, ösztönösen visszatartotta a lélegzetét arra a pár másodpercre.

A hotelben volt wifi, de gyenge volt a jel, a laptop meg nem tudott hozzá asszociálni, az Androidos ConnectBot alkalmazás lépten-nyomon összeomlott a tmux/irssi páros alatt, így IRC-re se nagyon tudtam felmenni.

Két felnőtt, két gyerek számára a költségvetésünk így alakult 8 napra:

Köszönet szüleimnek a kölcsönautóért.

A képek a hét közepe felé lesznek megtekinthetőek a szokott helyen.