Évnyitó túra a Pilisben

Post date: Jan 2, 2012 9:42:39 PM

A mai napra egy laza nappali túrát terveztünk a Pilisbe, de eredetileg nem akartunk terepre menni, csak aszfalton. A szentendrei skanzen felől tekertünk fel Pap-rétre. Útközben meglepetésként ért minket, hogy az árnyékosabb szakaszokon jégréteg borítja az utat. Emiatt mikor felértünk, nem gurultunk le az északi oldalon Visegrádra, mert attól tartottunk, ott is van jegesedés. Ezért inkább Pilisszentlászló felé indultunk a P és P "kör" turistautakon, amit viszont sár borított. A Szent-László-völgyben az elején még volt sár, de a patakmederhez közel már alig, így megúsztuk a további maszatolást. Visegrád felé, az Apát-kúti-völgyben csak a patakon való többszöri átkeléssel kellett vacakolni, de itt már kifejezetten jó volt az út. Sajnos a völgy vége felé sok kidőlt fa van az úton.

Vizet vettünk a Kaán-forrásból, és legurultunk a Duna-partra a visegrádi révhez. Itt tartottunk egy rövid pihenőt, aztán hazatekertünk Budapestre. Szinte pontosan sötétedésre sikerült visszaérnünk a városba. Egész nap szép napos időnk volt, a hegyekben sok turistával találkoztunk.

Nettó menetidő: 5:23'20

Táv: 91,45 km

Átlag: 16,97 km/k

Max: kb 40 km/h

A fotókat a szokott helyen találjátok.