Családi túra a Dunakanyarban

Post date: Oct 22, 2013 3:38:05 PM

Október 13-án egy ködös vasárnap reggelre ébredtünk, nyolckor még az eső is szemerkélt. Az előrejelzés szerint szép időnek kellett lennie, ezért nem hátráltunk meg. Mivel a gyerekek miatt felesleges lett volna korán indulni, csak 11 óra körül értünk ki Zebegényre, bár még akkor sem oszlott el a köd. Nem tűztem ki hosszú útvonalat, hogy ebédre odaérjünk az előre kiszemelt vendéglőbe.

A Kálvária-domb felé vezető sárga jelzésen mintegy 200 métert kapaszkodtunk a Szőnyi-pihenőig, ahol ettünk pár falatot a magunkkal hozott ennivalóból. Errefelé található néhány szelídgesztenyefa is, ami alatt termést is találtunk. A gyerekek szokás szerint korcsoportokba rendeződve vonultak. Szerencsére az előző néhány napon esett csapadék már felszívódott és nem volt sok sár. Időközben a Nap is kisütött. Rövid emelkedő után egy meredek hegyoldal tetején bukkantunk ki, ahonnan kanyargós, de jól járható szerpentin visz le a Bodzás-völgybe, az Ernő-forráshoz. Itt a gyerekek megkerestek egy geoládát, aztán kisétáltunk a völgyből a főút irányában.

Néhány órát a KerékBár vendéglőben töltöttünk, amely közvetlenül a Duna partján van, a kerékpárút mellett, egy régi ismerősünk a tulajdonos. Itt megebédeltünk, közben a gyerekeknek bőségesen volt idejük a folyóparton játszani, a fövenyen különösen sok kagylót lehetett találni. Az enyhe, szinte nyári délutánt idéző időjárás miatt még abból sem lett nagyobb baj, mikor az egyik kisfiú véletlenül beletenyerelt a folyóba. :) Sötétedés előtt visszasétáltunk az autókhoz a falun át vezető S+ jelzésen. Hazafelé a legkisebb már elfáradt és nyűgösködött, de egy kis énekszó megnyugtatta, sőt végül el is aludt.

A kiránduláson volt először lehetőségem alaposabban is kipróbálni a pár hete, használtan vett Panasonic videokamerát. Hogy ne kelljen több készülékkel bajlódni, a fotókat is ezzel készítettem, nem is lett rossz az eredmény. A képeket megtaláljátok a szokott helyen.