Taga

EL TAGA

Hi ha diversos camins per arribar al cim del Taga. Els més populars són des de Ogassa i des de Pardines. Nosaltres fem aquesta excursió des de Ribes de Freser i Bruguera.

El Taga és una muntanya de 2.040 de gran bellesa situada a la serra de Cavallera entre les comarques de la Garrotxa i el Ripollès. Al nord del Taga tenim ja les muntanyes més properes al Pirineu i a la vall de Núria, per això podem dir que es la més alta que queda al sud de l’olla de Nuria.

La practica totalitat del Taga i de la serra de Cavallera esta pelada formant grans planes de pastura alpina, cosa que la fa molt atractiva i molt adient per pastures i ramats de vaques i cavalls.

Aproximació:

Hem d’anar a Rives de Freser, o sigui que com sempre agafem la carretera d’Olot, els túnels de Capsacosta i a la sortida de l’últim túnel agafem a l’esquerra direcció Ripoll. Travessem Ripoll i ara anem per l’altre vall dirección Capdevanol i Rives de Freses.

La Serra de Cavallera

Arrivats a Rives busquem a la dreta la carretera que ens portarà a Bruguera. Es una carretera estreta que va pujant i de seguida agafem altura, alguns trams són estrets i només hi passa un cotxe. Travessem alguns boscos i veiem que als prats hi ha gent que busca bolets.

Al cap de uns 15 minuts arribem a un coll on veiem que hi ha un refugi, es el Coll de Jou i el refugi forestal Sant Jordi. Aquí deixem el cotxe.

El camí

Ara tenim el Taga davant nostre direcció N i veiem clarament què hem de fer. Hem d’anar pujant desviant-nos una mica cap a la nostre dreta per anar a buscar la Portella d’Ogassa entre el Puig Estela i el Taga i després continuar pujant per la carena a la nostra ma Esquerra.

Primera parada amb el Taga aqui mateix

El primer tram puja molt i anem seguint un tanca de filferro que ens porta fins al pla de Cabanes. Des d’aquí és quan anem desviant-nos cap a la nostre dreta. El camí puja i anem fent a poc a poc. Al cap de 20 minuts som a al coll de la portella d’Ogassa i veiem l’altre cantó de la vall. Tenim Pardines al fons de la vall al Nord i veiem alguns pics de la vall de Núria, sobretot el Cerverís, el Balandrau i el Fontlletera que queden a l’altre cantó de la vall de Pardines just direcció N.

Pujada fins al cim per un camí molt fressat

Continuem pujant ara per un sender que va molt aprop de la carena. Puja fort però en 30 minuts som a dalt. Hi ha una vista impressionant: La vall de ribes a sota nostre direcció W i cap al nort veiem el poble de Queralbs i la vall del Nuria, alguns trams del cremallera son visibles.

Cim del Taga

També veiem el Puigmal a W que destaca. Al S la vall de Ripoll i si fos un dia clar veuríem Montserrat. Al E podem veure el Canigó i les muntanyes de les Salines, s’endevina el Basegoda i el Mont, i anant cap al sud els cims de Tavertet, les Guilleries i el Montseny.

Amb la Samba al cim

Una vegada fet el cim tornem al cotxe i baixem per Sant Martí d'Ogassa, una esglèsia romànica del segle XI situada a 1300 metres d'altura. Fou consagrada per l'Abad Oliba. Hem de recordar que estem molt aprop de Ripoll, San Joan de les Abadesses, i en general una zona molt rica en monuments romànics que val molt la pena visitar.

Sant Martí d'Ogassa

Notes:

Excursió feta amb la Teresa i la Samba després de passar uns dies al camping de Ripoll.