Tossa - Lloret

Tossa – Lloret

El tram entre Tossa i Lloret forma part del GR-92. Hem anat a fer-lo per la insistència de’n Joel que l’havia fet temps enrere i li va semblar molt maco. En realitat una vegada fet de maco només n’hi ha alguns trams, altres no ho son tant perquè o bé passen molt lluny del mar o bé passen per urbanitzacions. Un dels trams més macos és l’ultim quan després de baixar per unes llargues escales arribem a tocar del mar i per un camí de ronda anem cap a Lloret.

La vila de Tossa origen de l'excursió

Aproximació:

Per anar a Tossa hem de sortir de Portbou cap a Figueres i allà podem agafar l’autopista i la general. Recomano agafar l’autopista ja que son 122 kilòmetres, 1h30, i val més anar per feina.

Sortim de l’autopista a la sortida de Vidreres i agafem la C-35 direcció Sant Feliu de Guíxols. Passat Vidreres a uns 10 km hem d’agafar un trencant a l’esquerra per la GI-881, una carretera amb corbes que ens porta directes a Tossa. A l’entrada del poble busquem l’estació d’autobusos i a la dreta tenim alguns llocs per aparcar.

El camí

Després d'esmorzar una mica en un bar i trobar-nos tots comencem a caminar. Busquem la torre del Moros i a partir d’aquí puja un camí que ens fa sortir del poble per un camí costerut i anem pujant. Es un camí ample enmig d’un bosc d’alzines. Aquesta es la zona de Les Alzines, mai millor dit. Primer ens porta a sobre el mar i després cap a l’interior en direcció a la carretera entre Tossa i Lloret. En aquest tram ara ja més planer passem a tocar d’una torre d'aigües que deixem a la dreta i anem direcció d’un repetidor. Poc després passem just al Xalet Vermell que sembla abandonat. Un cop arribats a la carretera agafem el marge esquerra i hem de fer uns 2 kilòmetres donant la volta a la urbanització o barri de Santa Maria de Llorell, una zona completament edificada amb un xalet a tocar l’altre. Aquest barri dona a la platja de Llorell entre la Punta de sa Bocana i sa Punta de Portopí. Una platja que deu ser molt maca però molt edificada.

Comencem guanyant altura i caminant entre boscos

Passem aquest barri i deixem pa carretera i el camí agafa direcció cap a mar, tornem a entrar en una zona de bosc però per poc temps ja que al saltar la muntanya cap al cantó sud el que veiem son més edificacions, això és el Turó de la Morisca. Llàstima que hem passat lluny de mar perquè la costa deus ser molt maca, hi ha la platja de la Morisca, Freu de sa Fusta que es una illa que hi ha davant i es pa de sucre, unes illetes que tanquen la platja de Canyelles pel nord. Baixem pels carrers d’aquesta urbanització fins a baix de tot. L'ultim tram el fem per una ribera i arribem a la platja de Canyelles, una platja com la de Portbou més o menys amb un petit port al cantó sud.

Vista de la platja de Canyelles

Després de descansar una mica busquem unes escales que segons indica un cartell es el camí de Iugoslàvia, pugem i continuem dins l’urbanització Martossa i sort que en Joel ho coneix perquè hem d’anar per els carrers i es pot fer una mica perdedor. Arran de mar hi ha la Cala Gran que tampoc veiem, llàstima.

Caminant en mig d'un urbanització

Seguim caminant per els carrers i canviem de barri, ara som a la Mongoda i anem direcció a mar, a la Punta dels Cabdells, on per fi baixem per unes llargues escales que ens porten just arran d’aigua a un camí de Ronda que seguim cap a la dreta.

Escales que ens porten al camí de ronda de Lloret

El camí és molt agradable, puja i baixa però es molt entretingut i fàcil. Ja endevinem que estem arribant perquè en aquest tram trobem turistes que fan el passeig. En poc més de mitja hora ja som a la platja de Lloret, deixant a sobre nostre el Castell de’n Plaja. Ara hem de travessar tot el passeig marítim a tocar la platja i al final girem a la dreta i pugem per un camí principal cap a l’estació d’autobusos.

Camí de ronda anant cap a Lloret

Agafem un bus que ens portarà cap a Tossa altre cop i ens deixarà molt a prop d’on tenim el cotxe.

Espectaculars vistes de la Costa Brava

Feta l’excursió el que toca ara és anar a dinar i ho fem en un petit restaurant que té un pati exterior al darrera. Després de dinar anem a fer una volta per la vila vella de Tossa.