Grifeu - Tifell

Perfil de la Serra del Socarrador amb Tifell a la dreta.

De Grifeu al cim de Tifell

Aquesta es una excursió molt senzilla i molt fàcil de fer. Queda molt a prop de casa i el desplaçament es molt curt, i al mateix temps ens permet de tenir unes vistes espectaculars de tota la costa i fer un cim de 409 metres entre Colera i Llansà.

Anirem amb cotxe fins a Grifeu i des d'allà en enfilem per la urbanització fins a dalt de tot. Quan arribem al final de les cases podem aparcar el cotxe. Més o menys estem a sobre del tunel de la via del tren entre Grifeu i Garbet.

Vista sobre Llançà

El camí s'ens presenta davant nostre i es molt evident. Es veu quasi tot fins al final i també veiem el cim de Tifell tota l'estona. Aquesta serra és la serra del Socarrador i separa Garbet i Llansà. Anirem tota l'estona per la carena i tenim un desnivell des de 150 metres a l'inici fins a 409 al cim. Alguns trams puja una mica però es fa sense dificultats.

Les millors èpoques per fer-ho es durant tot l'any però si pot ser és millor un dia que no faci tramuntana ja que fer tota la carena amb tramuntana pot ser molt molest. També el millor seria triar un dia clar per aprofitar les bones vistes.

Abans de fer la última pujada travessem un camí forestal fet recentment que vé de Colera i Puig d'Esquers per un cantó i baixa cap al coll de les Portes.

La vall de Garbet amb Colera al fons

Ens queda el darrer esforç amb una pujada de deu minuts per on passarem per el dólmen de Tifell. Arribats a dalt tenim una vista espectacular sobre el mar però també veiem Llançà a sota els nostres peus, veiem el golf de Roses darrera Montperdut i la serra de Rodes, al nord veiem Querroig i les muntanyes de Portbou i a l'oest veiem tota l'Albera, les Salines, el Canigó i el Pirineu. També veiem una part de la vall de Balleta amb sant Silvestre al fons. Per això la importància de triar un dia clar.

Mirant al nord les Orelles de la Mula a l'esquerra i Querroig a la dreta.

Els Temps.:

La pujada la farem en una hora i quart i la baixada escassament en una hora.

Conexions

Una vegada som al cim de Tifell podem continuar per altres camins, per exemple podem anar direcció Puig d'Esquers i Molinàs. Per aquestra direcció si anem més lluny també podem anar cap a la Font Jordana i o bé Sant Quirze de Colera, o bé cap a Portbou o Banyuls.

Més aprop podem baixar cap al coll de les Portes que el tenim a sota nostre per anar direcció Llançà o a Balleta. D'aquesta manera podem fer una caminada més llarga o fer-la circular.