4 - Puilorens - Caudiès

Puilorens – Caudiès de Fenolleda.

Després de visitar el castell de Puilorens agafem un camí marcat a l'explanada de recepció del castell i baixem fins el poble de Puilorens per un camí de molta baixada des d’una alçada de 660 metres fins al poble a 380 metres. Arribem al centre del poble i davant nostre travessem el riu per un pont i ja veiem les indicacions que ens indiquen Aigues Bonnes. Al principi del camí sortim per una petita carretera però aviat ens desviem a la dreta per un camí que al cap de poc gira a l’esquerra i comença a pujar altra vegada.

Pugem per un sender entre un bosc de pins i anem guanyant altura fins als 600 metres. És una pujada molt dura després dels 24 Kms del dia anterior. Arribem a dalt i de seguida un camí a l’esquerra ens porta cap avall per una curta baixada. Al cap d’un moment som a baix i trobem una carretera que hem de seguir direcció est a la nostra dreta.

Al cap de uns 2 kms per aquesta carretera arribem a Aigues Bonnes, una gîte d’etapa on ens indiquen un camí forestal per anar cap a Caudiès evitant el sender càtar que ens faria pujar fins al cim del Pech de Montredon. Així doncs aquest camí és gairebé planer i anem avançant durant uns 4’5 kms.

Al d'una hora i mitja ja veiem davant nostre el poble de Fenollet-La Vilassa, un poble amb 2 castells que no visitem ja que és migdia i està fent molta calor. Baixem per un corriol sempre ben senyalitzat en mig de les primeres cases del poble que ens porta directament a les gorges Sant Jaume. Encara que baixa poca aigua són unes gorges molt maques, estretes i poc visitades. Hi ha un camí estret que les segueix a uns 30 metres sobre l’aigua. Al cap de mitja hora arribem al final de les gorges i tornem a trobar una carretera que seguim cap avall uns 200 metres més fins arribar a la zona de descans de Notre Dame de Laval. No el visitem i després de descansar uns minuts a la zona d’esbarjo seguim el nostre camí que ara torna a pujar una mica deixant el santuari a la nostra dreta. Poc després trobem un sender a la dreta que en poc més de 20 minuts ens porta avall fins a les primeres vinyes prop del poble de Caudiès. Només ens queda fer els darrers metres per arribar al cotxe.

El castell de Sant Pere de Fenollet

El poble de Fenollet-La Vilassa es troba a la comarca de les Fenolledes, Catalunya Nord. Era un castell important per la seva situació i per la seva talla. També hi ha el castell Sabarda davant seu i el castell Fizel, tot plegat formava part del mateix castell de Sant Pere de Fenollet.

Aquest castell era el centre de poder dels vescomptes de Fonollet des del segle VIII fins al segle XIII. Perteneixien al comptat de Barcelona i per la seva situació dominaven i controlaven tots els pasos de montanya. La seva població era majoritariament càtara i a partir de la creuada van haver d'entregar el castell que ja no va ser reconstruït.

La importància actual d'aquest castell és que per no haver estat reconstruït ara si fan recerques per descobrir com eren els verdaders castrum occitans, ja que la majoria de castells van ser reconstruits després de la creuada.

MAPA: Cliqueu sobre el seguent enllaç per accedir a la pàgina de Wikiloc per veure el mapa interactiu i altres dades.