Port de la Selva - Cadaqués (Muntanya negra)

Vista de Cadaqués des de la Muntanya Negra

Port de la Selva – Cadaqués

(Per la muntanya Negra)

Aquesta és una excursió típica de la zona i es passa per l’antic camí de tota la vida que uneix les dues viles de Port de la Selva i Cadaqués. Aquesta vegada la ruta que seguirem és la que ens marca el GR-92.

Sortim de davant de la platja de Port de la Selva i anem per la carretera de Cadaqués fins que després de la segon rotonda trobem el cementiri a la nostra esquerra. El passem i busquem el camí que ha d’estar marcat amb les marques del GR-92 vermella i blanca. Es un camí de carrerada molt costerut. El primer tram es una forta pujada de una mitja hora que ens va enfilant i ens permet de veure una bonica panoràmica del poble que ja anem deixant enrere.

Carrerada de pujada.

Al cap de poc anem arribant al cim i la pujada es va suavitzant. El lloc on estem és el Torrelló a 258 metres d’altura, o sigui que hem pujat força. Un cop aquí dalt ja no haurem de pujar gaire més. Seguim avançant amb poca pendent i trobem un petit bosquet a la nostra esquerra. Des d’aquí ja veiem les ruïnes del cim Torrelló. Passada la coma el camí gira bruscament a la dreta i arribem al cim de la carena. Hem tardat 1 hora per arribar fins aquí.

Arribant al cim del Torrelló

L’últim tram és un camí de uns 2 metres d’ample amb mur de pedra a cada costat que es conserva força bé, inclús les pedres de dalt estan posades en forma dreta i inclinades. Dona la impressió que gran part del camí que hem fet era com aquest darrer tram, amb murs de pedra, i el terra encara es veuen lloses planes i si ens hi fixem es veuen encara les roderes dels carros marcats en aquestes lloses.

Cim del Torrelló amb les construccions de pedra seca

La zona del Torrelló es un planer on hi ha moltes construccions de pedra seca. Algunes d’aquestes construccions són antigues però si ens hi fixem bé algunes son búnquers de la guerra amb murs de mig metre de gruix recoberts de pedra seca.

Fantàstic mur de pedra seca a banda i banda del camí. Al fons la Muntanya Negra.

Aquest cim és un creuament de camins; n’hi ha un que baixa cap al mas Paltré i Port de la Selva i que a partir d'aquí puja fins el mas Bufadors, aquest és el que hem d’agafar nosaltres. Si ens fixem amb el paisatge ja veiem el mar cap al nord i cap a l’est però no veiem el cap de Creus encara.

Així doncs nosaltres agafem el camí direcció amunt cap al sud, cap al mas Bufadors. Es un camí forestal que hi poden passar cotxes. Avancem per aquesta zona que va pujant suaument, un poc més endavant tenim una bona vista a la nostra dreta sobre la riera de Romanyac que es la que desemboca a la platja del Port de la Selva, i la zona de les Cavorques just a sota nostre abans de la riera. A l’altre costat de la riera les muntanyes de Rodes amb Sant Pere de Rodes i Sant Salvador que es veu clarament.

Mas Bufadors.

Arribem al mas Bufadors després d’haver fet una última pujada el darrer tram. Podem fer una visita a aquest mas que ara esta en ruïnes però que disfruta d’una vista magnífica cap al nord. En aquesta zona hi ha un dolmen que encara no he trobat i una font al rec de darrera la casa que ara potser ja no raja.

El camí per on veníem continua per sota la casa i va fins a la carretera de Cadaqués.

Nosaltres hem de buscar el camí de Cadaqués passant per davant de la casa i direcció est, esta marcat. Al cap de 100 metres el camí es desvia en dos: un va cap amunt direcció la Muntanya Negra que ja tenim a davant i l’altre es bifurca i baixa cap avall direcció un coll on hi ha una filera de pins. Aquests pins es veuen des de gran part del Cap de Creus i es una bona referència ja que aquí hi ha un encreuament de 4 camins que ens evitarà sempre perdre'ns.

Mas Birba.

Des d'aqui tenim una bona vista sobre el nord del Cap de Creus.

Com he dit anem pujant suaument direcció est per una carrerada que encara de vegades conserva murs i lloses. 15 minuts més tard arribem al coll i ja tenim Cadaqués a sota nostre. El cim de la Muntanya Negra és a la nostra dreta i de molt fàcil accés. Nosaltres seguim avall i aviat trobem un camí que ens ve per la nostra esquerra que es el camí que va de Port de la Selva a Cadaqués passant per baix i per Sant Baldiri.

A partir d'aquí anirem baixant uns 150 metres fins al centre de Cadaqués, el darrer tram anem paral·lels a la carretera, i a poc a poc anem entrant al poble per l'oest.

Per tornar al punt de sortida podem agafar el bus depenent dels horaris o haurem d'agafar un taxi.