Valleta - Tifell (circular)

Valleta – Sant Silvestre - Coll de les Portes - Tifell

Vista des de Tifell sobre Colera Garbet i Grifeu

Aproximació :

Valleta ofereix moltes possibilitats per començar excursions, normalment remuntant la riera per anar a l’església de Sant Silvestre i des d’aquí pujar cap als cims, o si no continuar cap a a Vilamaniscle i Sant Quirze de Colera. És una vall fresca i ombrívola però fora de la ribera és difícil trobar aigua, sobretot si hi ha gossos hem de portar sempre aigua. Hi ha una font a tocar el pont a Valleta i la font del Xai a tocar Sant Silvestre. Al centre d'esbarjo prop de Sant Silvestre tenen un pou i lloc per cuinar, és privat.

Es un bon lloc per visitar: 3 esglésies romàniques i abundants jaciments megalítics com dólmens. Des d’aquí podem fer els cims de la Serra de la Balmeta, el cim de Puig d’Esquers que són 606 metres, el puig del Llop i Tifell. Podem acabar l’excursió al mar si baixem per la Serra del Socarrador entre Grifeu i Colera.

El cim de Tifell amb vista sobre Llançà

Ruta:

Sortim de Valleta remuntant la riera fins a l’església de Sant Silvestre. Aprofitem per esmorzar. Darrera l’església hi ha un petit corriol que ens puja a la pista. Seguim aquesta pista cap amunt fins que arriben al coll de les Portes. Ens apareix Llançà davant nostre i el mar. Lloc per descansar una mica. Aquest coll es un encreuament de camins: podem baixar a Llançà, podem anar cap a la serra del Terrer, al sur, podem baixar cap a Sant Silvestre, i podem pujar cap els cims de Tifell, el Llop i d’Esquers, també podríem baixar per la serra del Socarrador entre Llançà i Garbet fins al mar. Decidim pujar i fer un cim, així doncs agafem la pista a la nostre esquerra direcció N. Al cap de uns 20’ arribem al coll i el camí gira a l’esquerra; trobem un corriol que ens puja al cim de Tifell. La pujada ara es dura però curta. Tifell a sobre de Llançà, veiem el mar i la impressionant cantera de les mines Carmina. Quasi sempre hi fa vent però si baixem uns metres quedem a recés.

Llançà des del Terrer

Per baixar sortim del cim direcció NE cap al pic del Llop. Quan arribem al coll hi ha un petit corriol a l'esquerra que ens porta en 20 minuts altre cop al coll de les Portes. El darrer tram es molt dret.

Altre cop al coll de les Portes travessem recte direcció sud cap a la serra del Terrer. Carenem tota l’estona i passarem per davant de l'església romànica de Sant Genís del Terrer.

Sant Genís del Terrer

Seguim endavant i al cap de poc el camí gira a la dreta i baixem per una pista amb molt mal estat i es fa difícil baixar sense patinar, hem de buscar els passos més fàcils. Són 10 minuts i ja som a la ribera. Busquem un pas o si no voltem el poble de Valleta i travessem el pont. A l’altre costat trobem una font fresca on recuperar-nos.

Excursió feta Amb la Lola, l'Ike, la Nina, la Messi I jo a la primavera del 2014.