Cims de Cervera (circular)

Aproximació

Dia 16 de febrer del 2014, L'associació Albera Viva organitza una de les seves excursions periòdiques aquesta vegada al cim de Querroig. Ens concentrem a la platja de Cerbere unes 25 persones entre les quals alguns som de Portbou, de Cerbere i d'altres que venen de fora, alguns d'Albera Viva de Sureda i altres d'Albera Viva de Figueres. És un dia fresc i el cel es tapa després de la sortida del sol.

El grup pujant en direcció a la bergerie.

La ruta

Sortim remuntant la ribera pel tunel sota l'estació i després de les instalacions de Transfesa, uns 300 metres més amunt quan el camí gira a la dreta nosaltres seguim recte per un petit sender mal marcat al costat del petit rierol que baixa, no té pèrdua. Doscents metres més amunt i sortim a un camí més ample. L'agafem en direcció a la Bergerie, una granja que es veu uns metres més amunt.

A partir d'aqui el camí va remuntant a poc a poc i fa dues ziga-zagues i guanya altura. En una curva a la dreta passem al costat de la pedra dreta.

Excursionistes davant de la Pedra Dreta

Poc després arribem al pla de les Heres i parem per esmorzar. Després d'esmorzar seguim el camí, fem un parell de dreceres i arrivem al coll de la Farella.

A partir d'aqui aquest és el camí de sempre per pujar a Querroig des de Portbou o des de Cervera. Es tarda 3/4 d'hora per arribar a dalt amb forta pujada.

Al cim de Querroig disfrutant de les vistes.

Un cop som a dalt fem una parada per veure les vistes però aviat veièm que per l'oest vé molt negre i no tarda gaire a ploure. Anem baixant en direcció nord per el camí de les crestes que ens portarà a passar per el coll de les Portes i el coll de Cervera. Seguim el camí ara en direcció a mar per anar a passar per el pic Joan, on hi ha unes antenes, i ara el camí ens porta a l'altre vessant de la muntanya sóm a sobre de Banyuls i després passem a sobre de Perafita. Arribem al pic Gallina. Des d'aqui es tiren amb parapent per anar a aterrar al camp de rugby de Perafita.

A partir d'aqui hi ha una forta baixada que ens porta cap a Cerbere de nou.