Portbou - Llançà

Portbou – Llançà

La primera etapa del GR-92 és Portbou – Llançà. Comença com sempre al centre del poble i ens porta a pujar per les escales davant del centre cívic cap amunt. De seguida pugem per un sender i aviat agafem altura amb bones vistes sobre Portbou i sobre tota la vall, el mar i Querroig al fons tancant la vall per l’oest. A l’altura de Can Tunicus agafem uns 300 metres de carretera i a la primera curva a l’esquerra molt tancada hi ha un corriol que puja molt i ens porta directament al coll del Frare.

Busquem un camí marcat a la dreta per el costat de Colera que ens porta durant poc més d’un kilómetre per un tram aèri molt maco direcció oest. Ara les vistes són sobre Colera i tot el Cap de Creus amb Llançà i Port de la Selva com a pobles de referència.

Arribem a un pla i ja ens adonem que hem de baixar directament cap a Colera. Es una baixada molt directa i ràpida, de uns 20 minuts. Al final travessem la carretera i baixem per l’esglèsia fins a la plaça del poble. A tocar la plaça passem per davant d’una font on podem refrescar-nos i aprovisionar-nos d’aigua. Ara hem de buscar la continuació travessant la ribera. A l’altre costat ja trobem postes indicadors del camí.

Vista de Colera amb les Barbes del Boc al fons

Hi ha un sender que passa a tocar del càmping i puja suaument fins al coll de Sant Antoni, 10 minuts. Travessem la carretera altre cop i just a l’altre costat ja tenim un sender marcat que baixa cap a Garbet. Arribem a la ribera de Garbet i la segim direcció a mar passant per sota del pont de la via i el de la carretera.

La platja de Garbet

Continuem per la platja i gairebé al final de la platja hi ha un camí que ens puja una mica i passant per un bosquet entre el mar i la carretera arribem a la platja del Burró. Sense baixar a la platja i sense baixar de cota seguim el camí marcat travessant el bosquet de Cap Ras fins a l’altre cantó.

Garbet des d'el Borró

Ara sóm al barri de Canyelles, ens acostem a la platja o bé passem per el carrer de darrera i a l’altre cantó pugem a la carretera. La seguim i de seguida arribem a la platja de Grifeu. Després d’aquesta platja el camí es un camí de ronda litoral que hem de seguir i ens porta en 30 minuts fins a la platja de Llançà, final d’aquesta etapa.

Platja de Canyelles

El millor d’aquesta excursió és que sempre anem vora el mar o el tenim a tocar. Les vistes des de dalt de Colera són impressionants i de lo millor que es pot veure. Es una etapa per fer-la sense presses disfrutant de la panoràmica o parant-nos a la platja de Garbet o del Burró per descansar. A partir del Burró el camí ja es més urbà passant per urbanitzacions que també ens agradaran molt.

Alguna vegada faig aquest camí fins a Llançà i després torno amb tren. Sobre aquest traçat faig algunes variants per estalviar temps. Per no pujar fins al coll del Frare agafo el tunel de la carretera nova i a la sortida baixo cap a la Rovellada per no fer tanta carretera. Des del centre de Colera el recorregut que faig és el mateix que he descrit.