5 - Beget - Sadernes

BEGET - SADERNES

CINQUÈ DIA

Ja fa rato que estem llevats i preparats en un xalet prop de Beget però a les afores, i ens venen a buscar a les 9 per baixar-nos al poble. Sembla que la jornada d’avui serà una mica més tranquil.la i aprofitem per anar a menjar un esmorzar d’ous ferrats amb cansalada.

Esglèsia romànica de Beget

Comencem a caminar cap a les 10 per la carretera avall direcció Oix. Al cap de 2 kmts deixem la carretera i trenquem a l’esquerra i agafem un camí que tot planer va pel costat del riu. Sabem que farà un dia de molta calor però de moment anem per l’ombra i s’està bé. Quan arribem a l’altura del Vinardell i altres masos trobem un poste que posa GR-11 a la dreta travessant el riu i la val d’Hormoier cap a l’esquerra. Vist que està ben senyalat proposo agafar a l’esquerra per passar per la vall d’Hormoier. Pugem una mica i després travessem uns camps. De cop el camí ens porta a la llera d’un riu sec, és la mateixa riera de Beget que en aquest tram baixa sec, segons el mapa això es diu l’Escaladuix. Hi ha uns grans rocs i hem d’anar saltant de l’un a l’altre per avançar. Al principi sembla que potser serà un tram curt i encara és divertit, però a poc a poc com que anem a ple sol comença a fer molta calor. Trobem marques però res ens pot treure del riu. Al final al cap de més d’una hora podem sortir per el marge esquerra on trobem un petit camí que ens porta amunt fins a una pista. Ara trobem 4 camins i cap marca. Jo penso que com que el GR passa més amunt hem de pujar. Pugem i pugem i no trobem el GR, fins que decidim baixar i continuar pel camí que va paral.lel al riu.

Entrem a l'Alta Garrotxa.

Ens trobem a la zona del Coll Joell i al cap de ben bé 1 hora arribem a un pla més obert i per fi veiem les marques del GR. El seguim fins al Samsó, però amb tot això no hem trobat la vall d’Hormoier ni l’ermita ni res. Al Samsó hi un pont i un rec que baixa poquet i l’Angel decideix banyar-se, jo no en tinc ganes i només em rento els peus que ja a hores d’ara hi tinc alguna butllofa.

Un bany al Samsó

Després d’aquesta parada tenim una llarga pujada fins a Talaixà. Pugem per un rec que es fa duríssim i per sort després de més d’una hora de pujada arribem al mas del Vaquer on hi ha aigua. Si no es per això no sé pas com haguessim arribat a dalt. Fa un temperatura de més de 30º i són les 4 de la tarda.

Som a Taleixà, un pobnle abandona ton hi ha un refugi per excursionistes, quatre masos i una esglesia mig en ruines que esta tancada però es pot veure l’interior per una escletxa, devia ser una església molt maca.

Des de Talaixà el GR-11 porta cap a Sant Aniol d’Aguja que queda al fons de la vall que tenim al davant cap a l’esquerra. El GR després continua cap al Basegoda que ja veiem al davant.

El Basegoda des de Talaixà.

Nosaltres baixem per un camí que ens porta cap a la dreta. La baixada es molt llarga i va sempre sota el bosc. Al final de la baixada arribem al riu on ens refresquem una mica.

Agafem el camí paral.lel al riu i anem baixant cap a Sadernes. Arui no hi ha cap habitació per dormir i hem de trucar un taxi perque ens porti a Tortellà on agafem una habitació per pasar la nit.

RESUM

La jornada ha sigut duríssima, les montanyes de l’alta Garrotxa són molt dures, però a més a més el que ens ha destrossat ha sigut la forta calor que feia. La pujada fins a Talaixà ha sigut mortal, ja casi no teniem aigua i ho hem passat malament. També notem que ja portem 5 dies seguit de caminar i ja comencem a estar cansats.

Ens falta encara una jornada des de Sadernes fins a Albanyà però decidim acabar avui per la forta calor que ens espera demà i la pujada al Basegoda.