Alberada 2010

XXVI ALBERADA : SANT CLIMENT SESCEBES

Itinerari

Sortim de la plaça Carles Cusí i continuem pel carrer Espolla direcció cap al veïnat de Vilartolí. Un cop passat un taller mecànic ens enfilem a la dreta per una pista per anar a passar sota el dipòsit d’aigües del poble. Seguirem el camí i tot passant a la vora d’unes vinyes trobarem la Roca Trucada, baixarem a la pista i ja podrem veure el perfil de la Roca del Gall.

La Roca Trucada

Tombarem per la pista cap a l’esquerra , si la seguíssim trobaríem a l’esquerra l’estany d’en Massot, nosaltres seguirem la pista que puja a la nostra dreta fins a trobar unes tanques on girarem a l’esquerra per anar a veure el Sepulcre de Corredor de Prat Tancat. Tornarem al camí, el seguirem fins que a la vora del Mas Torres trobem un sender a la dreta marcat amb un pal de senyalització i dólmens petits de color que seguirem per anar a visitar el Sepulcre de Corredor de Tires Llargues i el Sepulcre de corredor de la Gutina. Seguint també les indicacions d’un pal de senyalització i menhirs petits de color vermell anirem per l’antic camí de muntanya que seguia vers Recasens i que encara presenta trams amb espectaculars solcs a la roca causats pel pas de carruatges i empedrats medievals. A la nostra dreta podrem veure l’Abric de la Murtra. Continuarem per la pista fins a arribar al Menhir de la Murtra o Pedra Gentil, seguirem el camí i arribarem a la pista, deixarem el camí de muntanya i seguirem cap a l’esquerra per la pista uns 300 metres, on a la dreta trobarem un sender que s’enfila fins a trobar la Roca Tova. Anirem a l’esquerra per visitar el Sepulcre de Corredor de Fontanilles i retornar al camí fins a trobar més endavant, l’antic camí de muntanya, que seguirem en direcció nord fins a trobar un trencant a la dreta que en una breu pujada ens deixa al Dolmen Simple amb vestíbul Pou del Salt d’en Peió. Baixem per l’altra banda i arribarem a la pista que seguirem a l’esquerra fins a trobar una altra pista a la nostra dreta que seguirem. Enfront podrem veure el castell de Recasens, fins arribar a un sender que surt a l’esquerra i que ens portarà fins a SantaFe dels Solers.

Santa fe dels Solers. Aquí aprofitem per esmorzar.

Un cop retornats a la pista principal la seguirem fins al Mas dels Solers, abans de passar el riu Anyet agafarem un camí a l’esquerra que tot travessant un prat ens portarà altre vegada al riu Anyet que travessarem a gual. Seguirem una pista on la lleugera pujada desemboca abans d’un revolt a la dreta en un camí sota el Puig Ventador. Seguint el camí baixarem fins al Còrrec de les Comes, que seguirem fins a trobar una pista tallafoc on seguirem a la dreta en forta pujada fins arribar al Menhir de Vilartolí. D’aquí seguirem la pista principal fins al veïnat de Vilartolí de Dalt; un cop passades les últimes cases tombarem a la dreta i seguirem per una pista que passa pel mig d’olivars fins a tornar a creuar l’Anyet, per tot seguit al cap de poc de seguir la pista asfaltada, agafar un camí a la dreta que pel mig d’horts ens portarà fins al poble de Sant Climent Sescebes.